Gå til innhold

Originale bremser dyrt til E61 525d LCI

Pekka
 Share

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Otis skrev:

Om du da heller velger Bosch skiver fra GS, så blir det 1133,- per skive og 1081,- for alle 4 klosser.

Så det blir da totalt 3347,- for begge sider.

Så ett sett klosser hos GS = alle fire klossene foran?  Da er regnestykket mitt lenger opp på siden feil.

Hvordan er kvaliteten på Bosch-delene?  Enn Zimmermann?  Brukte Zimmermann på et annet bilmerke uten å merke noen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pekka skrev:

Så ett sett klosser hos GS = alle fire klossene foran?  Da er regnestykket mitt lenger opp på siden feil.

Hvordan er kvaliteten på Bosch-delene?  Enn Zimmermann?  Brukte Zimmermann på et annet bilmerke uten å merke noen forskjell.

Klosser selges som alle 4 stk, per aksel altså.
Jeg har brukt Zimmermann og Bosch. De er akkurat likedan. De gir klossene noe å bremse på. Zimmermann er vel lakkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2. september 2016 at 9.15, Pekka skrev:

Vanskelig å si. Zimmermann er et av få merker som fortsatt produserer bremseskivene sine i Tyskland. Bosch er sannsynligvis laget i Kina. Mitt tips er å velge et sett med bremseskiver som er malt/lakkerte, så du ikke får rust på navet noe som blir godt synlig med "åpne" alufelger. Zimmermann-skivene er nok lakkerte, usikkert om Bosch-skivene er det. Og kjøp kvalitetsbremseklosser, min erfaring er at det er forskjell i finish på de billige og de dyre. Og det er nok forskjell i materialvalg i selve klossene også.

Btw fra andre nettsider så får du kjøpt sett med skiver (324mm) fra ATE og klosser fra ATE eller Textar til ca. 3000-3500 kr inkl. frakt og moms/toll. Jeg hadde nok valgt det. 

Har du forresten sjekket om du skal ha 324mm eller 348mm bremseskiver? Og er det ikke noe greier med at man skal ha forskjellige bremseklosser avhengig av om man har automat eller ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips så ble det 20-25% rabatt på GS Bildeler denne helgen, så bestilling er sent :)

Har Zimmermann skiver på et annet bilmerke, og der lakkerte jeg senterne fordi det kom overflaterust.  Har kjørt løp og mange trackdays med disse skivene og racingklosser (Pagid RS29) og er fornøyd med Zimmermann.  Men, med 20% rabatt på originale klosser og skiver så ble Zimmermann (og Textar) dyrere.

Synes fremdeles 4.800 for klosser og skiver foran er mye penger, spesielt siden jeg byttet bak tidligere i år, men nå har de gått 85.000km i mitt eie og var jo brukt av forrige eier også.  Ser det er endel igjen av klossene, så da drøyer jeg å bytte og holder dem heller under oppsikt.

Takk for all hjelp og tilbud om å kjøpe skiver og klosser, setter pris på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...