Gå til innhold

Min første E39 😃


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, salnes34 skrev:

Må si du gjør en herlig innsats 😄 Gleder meg til resultatet nå. Må ta en slik sjekk før vinteren jeg og. Mye bra bilder og gode forklaringer👌Stå på!

Takk det var hyggelig sagt 😃 Jeg anser meg for å være veldig amatør, men amatører kan også fikse bil 😂

Det er jo veldig viktig å forebygge videre rustangrep på gamle biler. Så du gjør lurt i å brette opp erma og gjøre en liten innsats 👍

Jeg er litt rar, men tenker at biler har litt sjel og at jeg får belønning i form av en bil viser takknemlighet og ikke stopper eller får andre skavanker 😂 Karma 👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

Spennende å se om du klarer å redde denne ;)

Tja, spørsmålet er vel heller om jeg kan holde den så tålelig ok frem til den får for store mangler 😉 Den er ikke så verst og teknisk så er den jo ikke så verst. Den gikk gjennom eu i april og skal ikke inn før i 2018. Så er spørsmålet; klarer jeg å ha en bil så lenge 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei en tur på legevakta pga idioti 😖 Sånn går det når man driter i verneutstyr 🙈 Så i dag bar det ned på Jula og innkjøp av vernebriller 👍 

Gud hjelpe meg så tungt det er å komme i gang i dag 👎 Men får bite tenna sammen og gjøre et forsøk. Grøtete syn, snørrete og sår hals hjelper ikke akkurat på 😜 Dessuten har jeg prolaps med lammelse i foten, men den som gir seg er en dritt 😂

IMG_9165.JPG

IMG_9166.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg banne i kjerka her og si det som det er. Jeg fant et flott hull der bunnproppen skulle ha sittet, eller rettere sagt så satt den der fremdeles, bare fast i skummet på gulvteppet.

Så banninga: Jeg kjennet bare én som muligens sveiser og det er han som skal lakkere for meg på lørdag. Dersom han ikke kan gjøre det, så ser heg ingen annen løsning enn å ty til det gamle trikset som ble gjort på mang en bil i gamledager ( sikkert i dag også) nemlig glassfiberduk, polyester og herder. Jeg har tettet et par hull på en annen bil jeg hadde for mange år siden også, med dette hjelpemiddelet og det holdt i i flere år og så lenge jeg hadde bilen.

Jeg har ikke veldig lyst, men jeg har bare ikke penger til å fikse dette proft. Ikke vet jeg hvordan det ser ut på andre siden enda, siden bilen står utilgjengelig på høyre side akkurat nå. Men er redd det er samme driten der også 😢

Gjør jeg dette så skal jeg også være ærlig overfor den som evnt kjøper bilen av meg senere. Det kan dere være vitne til og sjekke opp neste eier og spørre vedkommende om jeg som selger har informert vedkommende. Jeg er en ærlig fyr og ville aldri ha lurt noen ved ikke å si sannheten om bilen. Jeg har gjort det én gang og fytte hælvette å dårlig samvittighet jeg hadde etterpå.

Det er kjipt at disse flotte bilene skal være så sårbare overfor rust 😖 Men sånn er det og jeg gjør bare så godt jeg kan med de få midlene jeg har.

Så da vet dere det 😉 Uansett, så kan jeg jo gjøre dette som en midlertidig greie også. Og på et senere tidspunkt når jeg har litt mer pæng, skjære ut driten og få sveisa i skikkelig 👍

 

IMG_9167.JPG

IMG_9170.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Nå skal jeg banne i kjerka her og si det som det er. Jeg fant et flott hull der bunnproppen skulle ha sittet, eller rettere sagt så satt den der fremdeles, bare fast i skummet på gulvteppet.

Så banninga: Jeg kjennet bare én som muligens sveiser og det er han som skal lakkere for meg på lørdag. Dersom han ikke kan gjøre det, så ser heg ingen annen løsning enn å ty til det gamle trikset som ble gjort på mang en bil i gamledager ( sikkert i dag også) nemlig glassfiberduk, polyester og herder. Jeg har tettet et par hull på en annen bil jeg hadde for mange år siden også, med dette hjelpemiddelet og det holdt i i flere år og så lenge jeg hadde bilen.

Jeg har ikke veldig lyst, men jeg har bare ikke penger til å fikse dette proft. Ikke vet jeg hvordan det ser ut på andre siden enda, siden bilen står utilgjengelig på høyre side akkurat nå. Men er redd det er samme driten der også 😢

Gjør jeg dette så skal jeg også være ærlig overfor den som evnt kjøper bilen av meg senere. Det kan dere være vitne til og sjekke opp neste eier og spørre vedkommende om jeg som selger har informert vedkommende. Jeg er en ærlig fyr og ville aldri ha lurt noen ved ikke å si sannheten om bilen. Jeg har gjort det én gang og fytte hælvette å dårlig samvittighet jeg hadde etterpå.

Det er kjipt at disse flotte bilene skal være så sårbare overfor rust 😖 Men sånn er det og jeg gjør bare så godt jeg kan med de få midlene jeg har.

Så da vet dere det 😉 Uansett, så kan jeg jo gjøre dette som en midlertidig greie også. Og på et senere tidspunkt når jeg har litt mer pæng, skjære ut driten og få sveisa i skikkelig 👍

 

IMG_9167.JPG

IMG_9170.JPG

Trist som faen 😢😢😢

Hvordan klarte verdens beste ingeniører å bygge bilene på en sånn måte at dette her skjer ? Det er meg ubegripelig 🙈

Hva gjør jeg nå a ? Har de helt sluttet å pirke etter rust på eu-kontroller ? Kan ikke skjønne at de ikke la merke til dette på eu ? 😖

Føler ikke at jeg kan belemre selger av bilen heller. Tror ærlig talt at dette visste han ikke noe om.

Er det noen av dere som vet sånn ca pris for å kappe ut (he he, er vel stort sett kappa ut av se selv 😂) og sveise inn nye plater ? 

Nei dette ble en nedtur så stor at jeg mistet helt lysten på denne bilen. Men jeg får undersøke litt og se hva slags muligheter som kanskje dukker opp 😢

Tips og råd tas i mot med takk nå altså 🙏

IMG_9171.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Shattered skrev:

Jeg har ikke noen plan i backup heller, så tror vi dropper det uansett. Det er gøy å se noen gjøre et forsøk, siden e39 blir det bare færre og færre av ;) Bare se hvor vanskelige e34 er å få tak i i dag :P

Var veldig nær ved å ty til glassfiberstrie, helt til en kompis tilbød seg å fikse det for meg på skikkelig måte :-D Jeg har en sjelden seighet i å ikke gi opp noe når jeg først har begynt :wink: Dessuten har jeg forelska meg skikkelig i denne bilen <3 :-P  Far min bor i spania og jeg har sett mange e34 der. Langt i mellom 520`ene der gitt :wink: Stort sett 525 og oppover. Så når disse blir veteran, blir det antakelig handla inn en grom e34 i fra spania :-D Her i landet er 9 av 10 e34 til salgs, bare no rustræl :-( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhhh (med forebehold :-P )

Nå har en kompis som er karosseri/lakk-lærling, tilbudt seg å sveise inn nytt stål i gulvet mitt :-D Samme kar som skal få lakkert opp der jeg har fjerna rust. Jeg visste ikke at han også sveiset, så dette var en positiv melding å få :-D

Så da er det kanskje håp for denne tralla en stund til :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med E39 :) Jeg har alltid vært litt E39 mann og var så heldig å eie en E39 facelift i to år når de ennå var forholdsvis nye biler. Nå ligger de og venter på å bli klassikere, definetivt en av de aller beste og mest gjennomførte 5-seriene som er laget. Likevel er det E34 som har sjarmert meg, den er alt det en E39 ikke er på godt og vondt. Jeg liker enkelheten, det analoge og gammeldagse med disse bilene ;) 

Dette høres ut som ett artig prosjekt, det skal ikke så mye til for å holde en slik bil i stand. Du får høre litt med Hans Fredrik her på forumet, han holder for tiden på å shine opp en 97 523i :) Mulig det er nevnt tidligere men hva slags motorisering er det snakk om i denne bilen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer så mye med E39 :) Jeg har alltid vært litt E39 mann og var så heldig å eie en E39 facelift i to år når de ennå var forholdsvis nye biler. Nå ligger de og venter på å bli klassikere, definetivt en av de aller beste og mest gjennomførte 5-seriene som er laget. Likevel er det E34 som har sjarmert meg, den er alt det en E39 ikke er på godt og vondt. Jeg liker enkelheten, det analoge og gammeldagse med disse bilene ;) 

Dette høres ut som ett artig prosjekt, det skal ikke så mye til for å holde en slik bil i stand. Du får høre litt med Hans Fredrik her på forumet, han holder for tiden på å shine opp en 97 523i :) Mulig det er nevnt tidligere men hva slags motorisering er det snakk om i denne bilen? 

Takk for det Fredrik :-D Tenkte det var på tide å teste ut E39, men det var litt nedtur at det var rusthull i den da :-( Jeg gikk ikke hardt nok til verks før jeg ga mannen håndtrykket og takket for hyggelig handel :wink: Men jeg er sikker på at selgeren ikke visste om dette selv, så jeg kommer ikke til å klage til han. Dette får jeg ta på kappen over slurv :wink:

Du da ? Steller og stuller med e34`n din ? Er den i like god stand som alltid ?

Bilen er en 523ia :-) Den går ganske godt og jeg merket stor forskjell i fra 520`n jeg hadde :wink: Mye sterkere i hele registeret :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...