Gå til innhold

Hvit 523iA i god stand - SOLGT


Ivrig86
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
35 minutter siden, Ivrig86 skrev:

Normale smårustne av samme slag går for over 100 så. Syns det er rart ingen har vært å sett på denne ennå for da hadde den vært solgt :)

523 er desverre ikke av det mest spennende egentlig. M52B28, M54B30 eller M62B44 hadde vært et brukbart motorvalg å ha i denne uten å gå hele veien til M5.

Sikkert ikke alle som er så glad i hvite biler heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Ivrig86 skrev:

Nei mulig det. Men syns den er veldig veldig fin i hvit :) er jo ikke spreke farger på disse uansett å hvit er iallefall 1000 ganger bedre enn svart 😂👍 er jo som regel bare 520 osv i disse så 523 er iallefall bedre enn 2 og 2.2 liter :) 

Joda, hvit bil er fint hvis bilen er nyvasket hele tiden :P Ikke minst at den er rustfri også. Rust ser helt for ferdelig ut på hvite biler i forhold til andre farger.

Ikke spreke farger på E39? Imolarot? Japanrot? Topazblau? Diverse individual farger?

Hvit er jo ikke akkurat en sprek farge sånn sett :P Bare lys.

Men ja, 523 er nok bedre enn 520i, men fortsatt ikke noe imponerende sånnsett. :P Skulle vært manuell da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg at det skal mye til for å overgå denne bilen. Bilen ser jo omtrent som ny ut.

Jeg har mange prosjektbiler og bruker alt for lang tid for å bli ferdig. Mitt dilemma er alltid hvor mye penger skal jeg legge ut på bilen, siden den skal selges. Har kommet fram til at jeg ikke skifter en haug med deler som er i bra stand. Med en vanlig bil får en aldri pengene tilbake ved et salg. Du skal treffe en skikkelig E39 entusiast som betaler over 100.000 kr for en 523ia. E39 har jo falt veldig mye i verdi. Gode biler kan fås fra 60.-80.000 kr.

Din bil er jo et perfekt utgangspunkt i å få oppgradert til kraftigere motor. M54B30 eller S54B32 hadde vært veldig gode alternativer. Understellet er jo klart for dette allerede.

Holder på med et ombygg av en orig. individual Estorilblå E39. Det blir ombygg fra 520ia til 540 med 6 trinns man. Tror jeg akkurat klarer vektene. Utfordringen der med salget er at bilen har veldig lite utstyr, selv om den kommer til å se ut som orig. m-tech. Men håper å treffe en kjøper som vektlegger motorkraft mer enn utstyr. Er ikke lett dette. Skulle kanskje hatt komplett ledningsnett fra bil med mye utstyr. Det får vurderes hvis bilen blir vanskelig å selge.

Hvis du ikke får solgt bilen for over 100.000 kr ville jeg vurdert å sette inn større motor. Men hold deg til 6'er sånn at du kan bruke alle delene du har. Ellers må du nesten beholde bilen selv. Bilen din ser usedvanlig bra ut.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil, men spørsmål jeg sitter igjen med etter å ha sett på annonsen: hvordan har det vært med vedlikehold teknisk? Er bilen fulgt opp med servicer og har servicehefte? Er noe av det som er gjort med bilen (felger, senk) godkjent - eller får ny eier den morsomme oppgaven med å få dette godkjent før neste EU? Og er det ikke godkjent, er felg/dekk kombinasjonen som sitter på mulig å få godkjent?

Så er det tingen jeg nekter å tro jeg er alene om å lure på: hvor ille var utgangspunktet når det har tatt 200.000kr og 6år å få i stand bilen? Du skjønner sikkert det blir litt naturlig å tro at dette er ett vrak som er bygget opp. Noen "før" bilder og eventuelt litt i annonsen om hvordan det har tatt 6år hadde garantert hjulpet deg litt med salget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...