Joatle Skrevet Oktober 2, 2016 Share Skrevet Oktober 2, 2016 Hei! Jeg var så uheldig her om dagen at jeg klarte å kjøre på en hjort som kom løpende ut i veien. Det endte med at den ene lykta knuste, grillen ble knust, panseret krølla seg ganske godt og airbag blåste ut. Jeg hadde bare delkasko så får ikke dekket noe dessverre. Så da lurer jeg på å mye arbeid og styr det er å bytte airbag? Har funnet brukt ratt med airbag i Tyskland til en ganske grei penge, men det er vel en del mer som må gjøres, alarmkoder osv slikt som må slettes? Er ikke noe mekaniker, men vil prøve å få satt den sammen igjen iløpet av vinteren med å handle meg brukte deler, så da ville det vært kjekt med noen gode råd fra noen som kanskje har litt mer erfaring? Bilen det er snakk om er en 06 e91.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Oktober 3, 2016 Share Skrevet Oktober 3, 2016 Først og fremst er det viktig å forsikre seg om at det faktisk er en skikkelig airbag du får når du kjøper brukt. Det har vært historier om biler som har blitt reparert hvor det istedefor airbag i rattet bare ligger en gammel pose osv. Normalt regner bilopprettings verkstedene at det koster ca 15000,- pr airbag som må skiftes, men om du kjøper brukt kan det selvsagt skaffes rimeligere.. Bare husk at hvis det virker for godt til å være sant så er det stortsett det Å montere nytt ratt med airbag er ikke noe problem. Bare kobl fra bilbatteriet før du begynner, sånn at ikke airbaggen smeller når du kobler den til Og så er det vel greit å sjekke at airbag sensoren ikker er kortsluttet / ødelagt først. Mrk: Jeg er ingen mekaniker, så det er sikkert andre her inne som har mere info om dette en meg, men dette er ihvertfall mine råd :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 3, 2016 Share Skrevet Oktober 3, 2016 Enig med innlegget over. Alle airbag feilkoder må slettes via pc/ adapter etter byttet, bare et tips. Du har jo en feilkode nå som bagen er blåst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 3, 2016 Share Skrevet Oktober 3, 2016 Nå vet jeg ikke hvilket type ratt/airbag du har, men om du har standardrattet bør du kunne finne airbag til 500,-. Har du sport- eller M-sport-ratt må du ut med ca. 1500,-. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Oktober 3, 2016 Share Skrevet Oktober 3, 2016 Du må også sjekke sensoren som løste ut airbaggen/montasjestedet. Viktig at denne står som den skal/ikke er skadet om du skulle få brukt for airbag senere også. Les litt i ISTA-D om prosedyren ved utløst airbag for din bil slik at du får med deg alt som skal skiftes/sjekkes. Sikkerhetssystem som dette synst jeg man skal være nøye med. Nullstilling får du gjort med en 300kr kabel fra ebay eller med hjelp i fra noen innpå her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Oktober 3, 2016 Share Skrevet Oktober 3, 2016 Da jeg jobbet som høgger så solgte vi endel airbager. Da var det alltid viktig og få med styreenheten/sensorene. Hvis de først var utløst så kunne man ikke bruke de på nytt igjen.Den ledningskveilen bak rattet må du også få med. Som regel så var kontaktene blitt ødelagt av varmen når airbagen løste ut. Selv om det begynner og bli noen år siden at jeg var høgger så regner jeg med at mye er likt. Jeg ville byttet platedelene selv også fått er verksted til og fikse airbagen. De bruker brukte deler de også men har som regel kontakter så de vet og få deler som er iorden. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tds34 Skrevet Januar 13, 2017 Share Skrevet Januar 13, 2017 Hei! Hva gjorde du med bilen din?:) er i samme situasjon selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå