Gå til innhold

Cato's 98 530DAT


E39_Cato
 Share

Anbefalte innlegg

Da fikk vi vært på EU og som forventet var det feil å finne :)

Ingenting avskrekkende synes jeg og er jo kun vanlige slitedeler. Så blir og saumfare GS og Koed til natten når jeg er på jobb etter deler. 

 

Ang gåene dempere foran så vurderer jeg kraftig å kjøpe coilovers. Noen som kan anbefalle noe her? 

 

Ellers blir det rolig med oppdatering fremover da jeg går inn i arbeidsuke og skole :)

DSC_0838.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig ett ikke fungerende varmeapparat, noe som er litt kjølig om dagen. Forsøkte nå på vei hjem fra jobb å bytte motstand - uten at dette hadde no effekt desverre :(

 

Så da er det vel ut med dashen i tillegg da og bytte vifte :P sikringer så vidt jeg fikk sjekket er hele :) deler den med klima? 

 

Forøvrig parkert hjemme i gården imellom bruksbil nr1 Audi A6 Allroad og "ungdomskrisa" av en Integra. 

 

Tar seg godt ut syns jeg :)

DSC_0839.JPG

DSC_0840.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gratulere deg her og Cato.

Som sagt så er e39 koslige biler og jeg føler du får mye bil for pengene .

Det med varmen ,er der ikke endel termostater osv på disse motorene?

Vet om fler som har slitet litt med varme på dieselmotorene.

Tror jeg ville sjekket ut dette,så sant viften fungerer.

En annen ting du burde sjekke,er pollenfilteret.Det var igjengrodd på min e34.

Dette gjorde jeg rent og nå har jeg full gjennomstrømning i varmeapparatet og detcblåser fint.

En koffertluke på denne ,så har du en fin bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sveigis skrev:

Må gratulere deg her og Cato.

Som sagt så er e39 koslige biler og jeg føler du får mye bil for pengene .

Det med varmen ,er der ikke endel termostater osv på disse motorene?

Vet om fler som har slitet litt med varme på dieselmotorene.

Tror jeg ville sjekket ut dette,så sant viften fungerer.

En annen ting du burde sjekke,er pollenfilteret.Det var igjengrodd på min e34.

Dette gjorde jeg rent og nå har jeg full gjennomstrømning i varmeapparatet og detcblåser fint.

En koffertluke på denne ,så har du en fin bil :)

 

Er null reaksjon i selve viften :)  så blir vel en operasjon der til uken så jeg får det i orden :)

 

Har selv aldri vært noe kjempe begeistret for e39, men touring med M plast har vokst veldig på meg. Og jeg syns faktisk det er litt kult :P

 

Sånn ellers har jeg kommet over svart taktrekk og en annen M fanger.  Så sikter på å få hentet dette til helgen :)

 

Pakken fra Koed er også sendt og på vei så jeg tror ikke jeg blir arbeidsledig her med det første :)

 

Bakluke i samme farge ser ut som at jeg også får huket inn nå, så da må det vel bli bil ut av denne her igjen også :)

 

Tok en kikk i servicehefte også idag, og fant ut at siste service var på 240" ca.  Så mtp den er nå gått 286 syns jeg ikke det er gæli heller :D

 

Ha en fortsatt fin BMW dag i høstværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at man kan ta service uten å loggføre det, den har sikkert ikke gått 40 uten oljeskift. 

Den vifta bytta jeg i sommer. Jeg og Djwik brukte ca 3t på hele jobben :huh: unødvendig mye man må ha ut, og da vi fikk alt på plass hadde vi 2 skruer for mye :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Shattered skrev:

Husk at man kan ta service uten å loggføre det, den har sikkert ikke gått 40 uten oljeskift. 

Den vifta bytta jeg i sommer. Jeg og Djwik brukte ca 3t på hele jobben :huh: unødvendig mye man må ha ut, og da vi fikk alt på plass hadde vi 2 skruer for mye :P

 

Ja er ikke så bekymret sånn sett. Men føler heller at den er ganske godt fulgt opp da :) blir service fra min side også fortløpende :)

 

Fant en veldig fin DIY på vifta så får sette igang til uka :P

Kjøpte du ny du eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Shattered skrev:

Sweet! Jeg klarte å finne greie fjærer på finn gratis, og hadde en som kunne hente de, sparye ca 2000 kr tror jeg. Tok både fjærer og dempere framme i sommer på min :D

 

Fått tak i 50mm senkefjærer til 500:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay er skummelt når man sitter og kjeder seg :) Handlet emblem og tror det kan bli litt tøft :)  

 

Når man har større motor enn de aller minste syns jeg det er lov å "skryte" litt med merke bak på hekken :)

Bestilte selvsagt sort da bilen er shadowline og jeg syns blankt da kan bli litt mal plassert. Vi får se hvordan dette blir :)

 

Har også fått tak i luke som jeg håper blir sendt fortløpende da jeg er veldig gira på å få bilen hel og pen på kortest mulig tid. Og selvsagt gjøre den klar for eventuelt salg. 

 

Det er dette jeg syns er gøy.  Kjøpe biler som trenger TLC og så vite at jeg har solgt en bil som er bedre enn når den kom til meg :)

 

Bilde av emblem legges ved og mer mas fra meg kommer nok plutselig :)

Screenshot_20161013-210257.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...