Gå til innhold

AHellem's E34 88' prosjekt!


AHellem
 Share

Anbefalte innlegg

On Thursday, February 16, 2017 at 14.47, AHellem skrev:

Update igjen 😎😂

Har fått ut dreneringene foran nå i innerskjermen bak plastdekselet.. Brukte biltema gummigjennomføring og litt tec7.. Tror det blir knall :) regner i dag og de første dråpene er allerede landet utenfor bilen :P

Taktrekk med sminkelys, og opplegg for elektrisk takluke er montert, ble bra fornøyd med fargen! A-stolpe deksler montert og fått inn dashbord og tepper.. Herlig å begynne å montere litt 😁

I gulvet ble alle småflekker med overflaterust pusset og behandlet med brunox.. Det dukket da opp et lite hull også som vist på tidligere bilder, men jeg tok quickfix på det og dynket det i brunox, lakket noe stålbiter med 2k epoxy grunning og limte på med tec7.. Laget nye plugger i gulvet på samme måte... Kall meg lat, men orket ikke slipestøv og sveising i bilen nå 😅 da ble det båtfix med tec7 og dill.. Kommer til å holde leeeeenge :) gikk over de lugubre sveisesømmene fra tidligere rep også med både brunox og tec7... Gulvet er i hvertfall tett og rusten er stoppet :)

Også fått e28 style m-logoer til setene som jeg tenkte å prøve.. Og skinnposer til gir og håndbrekk samt girkule.. Ikke org, men ser bra ut og god kvalitet!

IMAG0941.jpg

IMAG0940.jpg

IMAG0955.jpg

IMAG0947.jpg

IMAG0948.jpg

IMAG0949.jpg

IMAG0954.jpg

IMAG0961.jpg

IMAG1001.jpg

Var det vanskelig å lage til dreneringen slik? Er vel relativt lik takluke (fremste del) på sedan og touring? Lyst å lage til drenering som ikke går i kanalene på min også. Men må vel demontere takluka siden den ikke vil skikkelig opp,og burde vel være to når man gjør det,tror jeg. Kjekt å følge med på prosjektet ditt iallefall! Blir bra dette!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, opeth84 skrev:

Var det vanskelig å lage til dreneringen slik? Er vel relativt lik takluke (fremste del) på sedan og touring? Lyst å lage til drenering som ikke går i kanalene på min også. Men må vel demontere takluka siden den ikke vil skikkelig opp,og burde vel være to når man gjør det,tror jeg. Kjekt å følge med på prosjektet ditt iallefall! Blir bra dette!:)

Veldig enkelt! Som du ser på bildet er den bare svingt lett ut der :) Borre hull og få det ut!

Og takk 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, opeth84 skrev:
On 16.2.2017 at 14.47, AHellem skrev:

Ah!:) Har du hatt noe rundt hullet der? Får prøve å ordne dette på min også,så lever kanalene mine litt lengre!

Slangen går gjennom en biltema gummigjennomføring som er limt til karosseri for sikkerhetsskyld med tec7 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja 👍 Her har det skjedd litt 😃 Jeg skjønner ikke helt bildene der slangen fra luka kommer ut 🤔 Er det via rommet der høytalerene står bak sparkeplata ? Skulle likt å få fiska dem fram og gjort som deg, og få dem unna kanalen 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Se her ja 👍 Her har det skjedd litt 😃 Jeg skjønner ikke helt bildene der slangen fra luka kommer ut 🤔 Er det via rommet der høytalerene står bak sparkeplata ? Skulle likt å få fiska dem fram og gjort som deg, og få dem unna kanalen 😉

 

Det er i rommet bak sparkepanel ja :) gadd ikke gjøre det på din bil siden der er hele kanalen behandlet innvendig og det er hull i kanalen så vann kan renne ut :)

 

5 timer siden, Freakshow skrev:

god damn! denne har jeg gått glipp av! litt av en framgang her ja! :D
følger spent med videre! :D

Alltid kjekt når folk er entusiastisk rundt prosjektet mitt! :D takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AHellem skrev:

Det er i rommet bak sparkepanel ja :) gadd ikke gjøre det på din bil siden der er hele kanalen behandlet innvendig og det er hull i kanalen så vann kan renne ut :)

 

Alltid kjekt når folk er entusiastisk rundt prosjektet mitt! :D takk!

Ok, nå har jeg fjerna høytalerene der uansett, så kan kikke litt etter og se om jeg ikke tar og gjør denne jobben på min også 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk folkens 😁 søknaden er gjennom ja, og har vert på forkontroll og fått klarsignal på at jeg kan begynne ombyggingen. Motoren ligger i kjelleren og jeg holder på å skrape opp restene av lommeboken for å få råd til å fullføre prosjektet!

Har vert litt update her nå, men det kommer når jeg begynner å hive ut gamlemotoren 😎

Stay tuned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...