Gabz Skrevet Desember 5, 2016 Skrevet Desember 5, 2016 Heisann. Kjører i dag en E39 sedan med Supersport Black Evolution coilovers. Men jeg har store ønsker om å kunne kjøre mye lavere selv med brede hjul, noe jeg ikke får gjort med Supersport uten at det subber som et helvete. Men så føles det dumt hvis jeg skal "nedgradere" til TA Technix for eksempel for å få det stivere. Dermed lurer jeg på hva dere kan anbefale av gode coilovers som er stive men samtidig av god kvalitet, uten at det koster en formue?
Evopower Skrevet Desember 5, 2016 Skrevet Desember 5, 2016 Lyst å svare dumt på spørsmålet, for billig og bra finnes ikke på coilover Jeg kan tenke meg at et bilstein pss9 eller pss10 til 20.000kr er innafor. Jeg søkte lenge til e46'en også og da fant jeg ut at disse er det beste kompromisset kvalitet i forhold til penger. Ente ikke opp med disse da jeg måtte ha noe enda dyrere som skulle tåle landinger på hopp. Man kan vel finne noe til 10.000kr også, men det er mye penger for noe som kanskje ikke er bra. Jeg vil si 12k er minimumsgrensen. Men kommer jo an på hva du mener er formue?
Øyvind L. Skrevet Desember 5, 2016 Skrevet Desember 5, 2016 Er det ikke bare kjøpe stivere fjører å sette på?? Koster jo lite i forhold til et helt nytt sett...
Gabz Skrevet Desember 5, 2016 Forfatter Skrevet Desember 5, 2016 9 minutter siden, Evopower skrev: Ser den. Er blanding av dumt og vanskelig spørsmål jeg kommer med, haha. Men noe som ikke er søppel er vel mer riktig krav. Brukte jo 7-8k på Supersport så å betale 10-12k for et som er vesentlig mye bedre er greit tenker jeg. Men opp i 20k går jeg nok ikke uten å gå over til luft, haha. Kan også være billige sett om man får grei kvalitet for pengene også 10 minutter siden, Øyvind L. skrev: Er det ikke bare kjøpe stivere fjører å sette på?? Koster jo lite i forhold til et helt nytt sett.. Vurderer det og. Stivere fjærer og kanskje bumpstops. Vet du om noen greie som passer på disse da?
Evopower Skrevet Desember 5, 2016 Skrevet Desember 5, 2016 6 minutter siden, Øyvind L. skrev: Er det ikke bare kjøpe stivere fjører å sette på?? Koster jo lite i forhold til et helt nytt sett... Stivere fjører med dempere som ikke er kalibrert i forhold til dette? Da snakker vi hoppetusse og trafikkfarlig bil. Ser flere slike stancede biler som har for stive fjører i forhold til demperne. Dempere og fjører skal være konstruert ilag med hverandre. Hvis det ennå er fare for at det subber, selv med stivt oppsett, så har man en farlig og nokså sikkert ulovlig senket bil. Når det allerede er stive coilovers på bilen, så finner man ikke stivere fjører til disse uten at det blir som å kjøre på treklosser. Derfor bør det kjøpes et helt sett mener nå jeg. Men man skal få gjøre som man vil
Slavearbeider'n Skrevet Desember 5, 2016 Skrevet Desember 5, 2016 1 time siden, Gabz skrev: Heisann. Kjører i dag en E39 sedan med Supersport Black Evolution coilovers. Men jeg har store ønsker om å kunne kjøre mye lavere selv med brede hjul, noe jeg ikke får gjort med Supersport uten at det subber som et helvete. Men så føles det dumt hvis jeg skal "nedgradere" til TA Technix for eksempel for å få det stivere. Dermed lurer jeg på hva dere kan anbefale av gode coilovers som er stive men samtidig av god kvalitet, uten at det koster en formue? Har du orginale topplagre foran eller camberplater? Kommer mye lavere med plater
Gabz Skrevet Desember 5, 2016 Forfatter Skrevet Desember 5, 2016 Originale topplagre. Men er mye å gå på foran enda, problemet er bare at det er for mykt. Hovedsakelig bak egentlig, så det subber som et helvete om jeg prøver å ha noe som helst fin høyde. Må ha det høyere for å minimere subbing bare.
Thundercoil Skrevet Desember 5, 2016 Skrevet Desember 5, 2016 Kaprer tråden din litt 😎 Vil H&R Monotube eller KW V.2 "ødelegge" en E39 M5? (Kjøreegenskaper/prestanda)
Gabz Skrevet Desember 5, 2016 Forfatter Skrevet Desember 5, 2016 Fullt lovlig Har kjørt en A4 B6 med Monotube, den var veldig god å kjøre hvertfall. Synes det var komfortabelt nok, men samtidig stivt og ikke helt trampoline. Men varierer vel mye fra bil til bil. KW V2 har jeg også hørt mye bra om! Thundercoil reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå