Gå til innhold

2T olje i dieselen

Conquest
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. er det mange som kjører med 2T olje i dieselen her?

Lurer på hva folk har erfart (ikke bare på gamle, men på nye biler)

Jeg gjør det for bedre smøring! Redd for dieselpumpe havari, med påfølgende skader!

Noen mener att all drit som løsner i tank, dyser etc. tetter DPF... Hva er din erfaring?

Ønsker samtidig alle på forumet God BMW Jul 8)

Endret av Conquest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern bruker det på w124 300d som har runda 650k km, ingen ny bil, men man hører forskjell på om det er lenge siden han har fylt på en skvett. Motoren går mye renere og penere etter han har hatt på litt. På e46en bruker jeg heller tunap sine produkter som er utviklet for å rense dyser. Anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pyttet på 1,2% fullsyntetisk 2T olje nå på 70L diesel. Tenkte å begynne forsiktig, så ikke all driten i systemet løsner med en gang. Jeg skal gradvis øke til 2%.

Tror ikke motor/drivverk forsikringen min dekker ett dieselpumpe havari, om det skulle skje. Fra 2019 så har jo regjeringen vedtatt og blande enda mere bio i dieselen, og da blir det enda verre.

Leste at de siste 3 mnd så har bare BMW eiere hatt 70stk dieselpumpe havarier, med påfølgende skader i motor. (eks.2.0D kom rep på 70.000,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kjører jeg med Powerup dieseltilsetning. Denne smører dyser og pumpe, samtidig som det øker CEN-antallet i diesel. Her i Sverige har de så elendig diesel så man merker STOR forskjell på effekt og dysene knattrer ikke så mye. Det skal sies at dette gjelder en gammel MB, men det gjør underverker for alle dieselmotorer. Mange her som bruker dette på nye biler også. 

Vet at visse bruker 2 takstolje i nyere Audi/VAG uten at det har ødelagt noe som helst. Kan ikke tro at din BMW skal ødelegges heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal høre med gutta på veksted til tirsdag.Hva de mener om 2T oje som additiv.

Da skal jeg flushe girkasse, noe BMW sier ikke er nødvendig (de vil bare selge deg en ny, når den ryker)

De som har laget girkassen sier, bytt olje hver 100k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Conquest skrev:

Jeg skal høre med gutta på veksted til tirsdag.Hva de mener om 2T oje som additiv.

Da skal jeg flushe girkasse, noe BMW sier ikke er nødvendig (de vil bare selge deg en ny, når den ryker)

De som har laget girkassen sier, bytt olje hver 100k.

Da at ein ikkje skal flusha girkassen e berre sprøyt. Gamlingen hadde ein 07 XC70 frå den var ny. På fleire av servicane spurte han far om ikkje dei skulle skifta olje på kassen, men fekk berre beskjed om at "olja treng ikkje utskifting sidan det er Longlife-olje", nåke fader'n (gammal bilmekanikar) hadde vanskelig for å tru. Resultatet blei at girkassen eksplofaenmegderte når Volvoen hadde rulla 100ognåke tusen km. Heldigvis blei ny girkasse dekka av Volvo og rutinane på girkasseflushing blei endra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...