Evopower Skrevet Januar 1, 2017 Share Skrevet Januar 1, 2017 Har lest meg frem til at tilsetning av 2 takts olje er en løsning som fungerer med hell på dieselbiler i i flere tilfeller. Fordelene er: Smøring av pumpe og dyser Lavere støynivå på motor Jevnere og mer vibrasjonsfri gange Mer villig på lave turtall 2T olje er laget for å brenne bort, og legger ikke igjen koks i motoren slik mange tror Ulemper er: At olja koster litt Effekten går nuligens noe ned, da forbrenningstemperaturen blir lavere Kan påvirke moderne dieselmotorer med tanke på utslipps sensorer og partikkelfilter Dieselen nå til dags er ikke så "fet" som for 15 år siden. Om vinteren er også dieselen tørrere enn vanlig. Det er selvsagt miljøting som spiller inn. Pumpehavarier skjer. så om man, som meg, har en m47 uten common rail eller dpf, og mekanisk pumpe, som snart er gått 300k, hvorfor ikke prøve å tilsette litt 2T olje? Heller 2.5dl per 60l på tanken. Merker allerede mykere gange og lettere kaldstart effektmessig lik eller littegrann dårligere. Men drar vibrasjonsfritt langt ned på 1000 tallet. Tenker å prøve dette i en 4-5 tankinger og se om man merker noe videre forskjell. Spent på forbruket, om i hvilken grad det eventuelt endrer seg. MrBrum, lagunilla og ///M-ini95 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Januar 1, 2017 Share Skrevet Januar 1, 2017 fattern bruker det på w124 300den som har runda 650k km, funker knall bra. Mye finere og renere gange. På e46 commonrailen bruker jeg heller produkter fra tunap. De funker også helt knall. Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Januar 2, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2017 Kjørt en strekning på 10 mil 2 ganger. Først før jeg hadde i olje, og deretter etterpå. Begge gangene med like forhold, ga et forbruk på 0,53 på mila. Så langt ingen forskjell, og det er jo bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 6, 2017 Forfatter Share Skrevet April 6, 2017 Update: kjører fortsatt med 2t olje og det fungerer utmerket. På fattern sin 1.9tdi DER hørte man forskjell. Har roet kakleverket litt jaffal, men så går den også en del dårligere. På bmwen er det mindre forskjeller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet April 6, 2017 Share Skrevet April 6, 2017 (endret) Kan bekrefte at 2t olje i diesel er bra. Særlig her i Sverige hvor diesel er byttet ut med noe som knapt lukter diesel (raps?) Gammelmærsja til fruen har konstant 2t olje/power up, hører knapt knattringa fra dyser og motor starter bedre og har finere gange. Folk med nye biler tilsetter også 2t olje i dieseln her, ingen problemer så vidt jeg har hørt. Det kommer vel selvsagt anpå hvor mye man setter i, tror at ewopower sitt blandingsforhold virker bra. Er vel noe annet om du kveller nedpå 1l 2t på 30l diesel? Mulig noen parametere på nyere biler løper løpsk da:) Forøvrig vil jeg skryte av Power up, øker CEN-antallet i diesel og smører. Dyrt da, 200,- for 1l.. Merker STOR forskjell på gammelmærsja, så at det funker er det ingen tvil om. Lettere kaldstart, mer kraft og smører godt. Finnes jo de som nekter for at produkter fungerer, slik som da jeg anbefalte Prolong. Da kom alle "ekspertene" fram og mente alt mulig om det. Selv om borerigger, skipsindustri så lyset for 30 år siden.. De skulle vel ringt alle forståsegpåerne her inne på bimmers og rådført seg da.. Endret April 6, 2017 av bmwmann24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Todden Skrevet Mai 18, 2017 Share Skrevet Mai 18, 2017 On 1.1.2017 at 21.30, Evopower skrev: Har lest meg frem til at tilsetning av 2 takts olje er en løsning som fungerer med hell på dieselbiler i i flere tilfeller. Fordelene er: Smøring av pumpe og dyser Lavere støynivå på motor Jevnere og mer vibrasjonsfri gange Mer villig på lave turtall 2T olje er laget for å brenne bort, og legger ikke igjen koks i motoren slik mange tror Ulemper er: At olja koster litt Effekten går nuligens noe ned, da forbrenningstemperaturen blir lavere Kan påvirke moderne dieselmotorer med tanke på utslipps sensorer og partikkelfilter Dieselen nå til dags er ikke så "fet" som for 15 år siden. Om vinteren er også dieselen tørrere enn vanlig. Det er selvsagt miljøting som spiller inn. Pumpehavarier skjer. så om man, som meg, har en m47 uten common rail eller dpf, og mekanisk pumpe, som snart er gått 300k, hvorfor ikke prøve å tilsette litt 2T olje? Heller 2.5dl per 60l på tanken. Merker allerede mykere gange og lettere kaldstart effektmessig lik eller littegrann dårligere. Men drar vibrasjonsfritt langt ned på 1000 tallet. Tenker å prøve dette i en 4-5 tankinger og se om man merker noe videre forskjell. Spent på forbruket, om i hvilken grad det eventuelt endrer seg. Når du skriver "moderne" dieselmotorer, hvor ligger "årstallet" for å bruke begrepet moderne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mai 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2017 2 timer siden, Todden skrev: Når du skriver "moderne" dieselmotorer, hvor ligger "årstallet" for å bruke begrepet moderne? Det kommer an på hvor gammal man er tenker jeg. For meg så går skille mellom gammel og moderne dieselmotor rundt 2003. Det var etter denne datoen de fleste dieselbiler fikk common rail og diesel partikkelfilter. Før 1995 kan man si at de fleste originale dieselmotorer var. Skikkelige kakleverk, men solide. Tenker mercedes 250d og peugeot 505 grd osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Todden Skrevet Mai 19, 2017 Share Skrevet Mai 19, 2017 9 timer siden, Evopower skrev: Det kommer an på hvor gammal man er tenker jeg. For meg så går skille mellom gammel og moderne dieselmotor rundt 2003. Det var etter denne datoen de fleste dieselbiler fikk common rail og diesel partikkelfilter. Før 1995 kan man si at de fleste originale dieselmotorer var. Skikkelige kakleverk, men solide. Tenker mercedes 250d og peugeot 505 grd osv Betyr det da at det er en risikosport å bruke 2T olje på biler etter 2003?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Mai 19, 2017 Share Skrevet Mai 19, 2017 9 minutter siden, Todden skrev: Betyr det da at det er en risikosport å bruke 2T olje på biler etter 2003?.. Har du commonrail diesel så kan jeg anbefale tunap 984 og 989. Funker fjell. E46 fikk commonrail i 2001/2002 på 320d hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Todden Skrevet Mai 19, 2017 Share Skrevet Mai 19, 2017 5 minutter siden, tennbrikket skrev: Har du commonrail diesel så kan jeg anbefale tunap 984 og 989. Funker fjell. E46 fikk commonrail i 2001/2002 på 320d hvert fall. Men må /bør man bruke Tuneap ved hver fylling eller holder det å bruke det på annenhver eller noe ala det? Og snakker vi om å bruke dette året rundt? Vinterdieselen er jo mye tørrere pga parafin-mengden så jeg tenker at det er viktigere å bruke det på vinteren. Eller tenker jeg feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Mai 19, 2017 Share Skrevet Mai 19, 2017 8 minutter siden, Todden skrev: Men må /bør man bruke Tuneap ved hver fylling eller holder det å bruke det på annenhver eller noe ala det? Og snakker vi om å bruke dette året rundt? Vinterdieselen er jo mye tørrere pga parafin-mengden så jeg tenker at det er viktigere å bruke det på vinteren. Eller tenker jeg feil? En gang i året holder. Blir fort dyrt hvis man skal bruke det ved hver påfylling. Norsk diesel er også kjent for å ha ganske god kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Mai 20, 2017 Share Skrevet Mai 20, 2017 Norsk Diesel er kanonbra! Finsk også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå