Gå til innhold

Jimbo`s E39 520 Diesel 2002 -- En liten quick fix --


 Share

Anbefalte innlegg

Enda en 520d tråd? :)

Har lest gjennom her og ser ut til å være en riktig fin bil dette.

Dette må jo være en perfekt bil mtp drivstoff forbruk og komfort .

Litt billigere å drifte og fikse kanskje og kontra 525/530?

Her må jeg følge med for e39 er flotte saker :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutes ago, sveigis said:

Enda en 520d tråd? :)

Har lest gjennom her og ser ut til å være en riktig fin bil dette.

Dette må jo være en perfekt bil mtp drivstoff forbruk og komfort .

Litt billigere å drifte og fikse kanskje og kontra 525/530?

Her må jeg følge med for e39 er flotte saker :).

Er en utrolig fin og god bil meget fornøyd! Skal bli moro og se hva jeg for til med den fram over i tid! Blir ikke veldig store greiene har jeg funnet ut av men skal da skje litt for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.1.2017 at 11:58 AM, Evopower said:

Etter chip merker man jo at bilen er et sekund raskere og den har mer over hele registeret. Men det er et dyrt sekund! Jeg synes bilen er "passelig" nå, men husler jeg sa til chip fyren at "er dette alt?" Han forklarte at det var ikke mer å hente ut av 136hk motoren. Så selv om det er litt skuffende så må jeg si forbikjøringer i 4 gir er der hvor man merker størst forskjell og kan slappe mer av i kjørestilen :) 

Mitt tips; Har du råd, chip bilen. Hvis du egentlig ikke har råd, drit i det.

Vell var jo ganske tett innpå deg etter en ny test fikk hjulspinn på første og litt på andre så mye tyder på at den alt har fått seg en liten dose chip tenker jeg20170114_141824.png

Her ser du veien jeg prøvde på er jo smule vått 20170114_122201.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt meg friheten til og laminere ett hull jeg hadde i høyere inne skjerm foran! tenkt på det en stund at jeg må få somlet meg til og få tatt det! var egentlig plan om og reise til hoggeren og ta fra en bil der, men tenkte jeg kunne like så godt laminere det inn på jobben! 1.jpg

her ser vi da sprekken som har terget meg en stund nå som jeg tenkte jeg kunne få orden på

2.jpgher er den da altså avmontert! ble og ta og vaske vekk den verste skitten sånn at jeg fikk et renere underlag og legge aluminium`s teip på

3.jpg4.jpg

teipet både foran og bak sånn at jeg fikk "formen" til bake til det den egentlig var.

5.jpg

her teipet jeg helle området som jeg skulle støpe på og litt til. etter fulgt med smøring av slipp vox.

6.jpg7.jpg

her har jeg da smørt inn det jeg trenger for erstatning.8.jpg

da har jeg tatt av støpen og klar til og slipe og pusse sånn at pass formen blir bedre

9.jpg10.jpg

klarte det sverre ikke og komme på en bedre løsning en det i farta men popp nagler og rotabond gjorde susen så langt!11.jpg

og her er slutt resultatet! ser ikke veldig pent ut pga farge forskjellen og det tydlige rotabond bruket jeg har her. Men pass formen ble nok så greit så tenker dette holder en god stund fram over! hvis dette viser seg i framtid og bli ett problem på noen måte blir jeg og montere originalt igjen! er på tanken og få farget dette svart men tviler på at det er nødvendig. blir sikkert så fort svart i det være vi har nå uansett! eneste jeg kunne tatt meg litt i var at den henger en smule under fangeren tviler på det skulle være sånn.. :whistle:

Endret av Jimbo92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On Friday, January 13, 2017 at 21.09, Jimbo92 skrev:

Er en utrolig fin og god bil meget fornøyd! Skal bli moro og se hva jeg for til med den fram over i tid! Blir ikke veldig store greiene har jeg funnet ut av men skal da skje litt for det!

Hvordan går det her da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...