sondre Skrevet Februar 10, 2017 Share Skrevet Februar 10, 2017 Hei. Fikk i dag opp meldingen Automatic suspension leveler inactive eller noe i den duren, husker ikke ordrett. Samtidig blinket det en rød trekant på hver side av meldingen i displayet, kjentes vel ganske stump bak også. Kjørte til siden stoppet motor, slo på tenning og hørte da at pumpa startet bak og startet motor, da kom ikke feilmelding tilbake og merket ingenting unormalt de neste 20 km til jobb. Kan ikke si jeg la merke til at pumpen startet før jeg fikk feilmeldingen, men hørte jo ikke etter heller... Det jeg lurer på er om noen har noen ide om hva som kan forårsake denne meldingen, sikring er utelukket tror jeg da den enten er ok eller ikke. Ikke subber bilen heller bak. Er det noen kjente problemer med dette symtomet er det knyttet til pumpe, kontakter eller belg. Har byttet belg på denne før, men da var det ingen feilmelding i displayet. Når jeg byttet knirkeforing sist så løsnet jeg luftslangene på kompressor (et par år siden), kan det være at det lekker litt der som forårsaker meldingen (men siden det ikke kom feil nå det lakk fra belgen så er jeg tvilende? Noen som har vært bort denne før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Februar 10, 2017 Share Skrevet Februar 10, 2017 Alt du nevner er kjente feil. Ta en diagnose å kom tilbake med feilkoder så er det lettere å gjette hva feilen er. Har nettopp hatt disse problemene med min bil. Da var det kompresoren som var synderen. sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Februar 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2017 Skal prøve å få tatt en diagnose ila dagen, må bare finne kablen først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 10, 2017 Share Skrevet Februar 10, 2017 Dette er ofte et vintersyndrom som skyldes kondens som fryser i luftslangene så om bilen står ute og det er minusgrader så vil ofte feilen forsvinne når det tiner MrBrum, orala og sondre reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Februar 10, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2017 (endret) Ok, så iom at jeg akkurat har vasket med underspyling denne uken - står nå parkert i ca 15 graders p-hus så bør dette forsvinne av seg selv - ber en liten bønn nå Kondensen kan selvsagt være uten at bilvasken har betydning... Ha de siste dagene stått ute med ca -8 EDIT: Får uansett lese av feilkoder og slette dem i dag/kveld så krysser jeg fingrene for kondens Endret Februar 10, 2017 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 10, 2017 Share Skrevet Februar 10, 2017 Ja jeg har hatt denne feilen selv noen ganger men den har alltid forsvunnet av seg selv (bank i bordet) og det er kun om vinteren den kommer. Det kan selvsagt være andre ting men se det litt an når den får stått litt i plussgrader. orala og sondre reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Februar 10, 2017 Share Skrevet Februar 10, 2017 har hatt samme problemet selv når et har vært sprengkaldt. men det har aldri kommet tilbake. aldri fått de på sommers heller som jeg kan huske sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Februar 11, 2017 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2017 (endret) Ok , da lar jeg det være inntil videre og får heller se om det skjer igjen. Sliter med å få Rheingold til å virke - lese fra fra bil etter at pc ble oppgradert til Win10 og har ikke tid til å sette det opp akkurat nå. Så får vente med diagnose til jeg får den opp å gå igjen... Men etter å ha stått 8 timer i oppvarmet garasje (ca 14 grader) så var det ikke noe problem på hjemveien. EDIT: Nå har det gått snart en uke, jeg har ikke fått problemet tilbake. Det er heller ingen feilmeldinger i diagnose av bilen, det var en på nivåsensor 2 i tanken, men har slettet alle så får vi se hva som dukker opp senere. Var litt styr å få Rheingold til å fungere etter at pc ble oppdatert til W10. Endret Februar 15, 2017 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå