Robin L Skrevet Februar 15, 2017 Skrevet Februar 15, 2017 hei. jeg skulle starte e38n i dag. men der var det ikke liv gitt. jeg prøvde også ett annet batteri, så det er ikke strømmangel. det er akkurat som at den står i gir. alt ser ut til og funke men starteren reagerer ikke. har prøvd og starte den i både P og N. er det sikringer på startmotoren noen plass? starteren har aldri fusket før så synes det er rart om det er den? alle tips mottas med stort takk gjelder 94 730ia. bilen har ikke startsperre forresten. det vet jeg med sikkerhet da jeg måtte ta ut tenningslåsen for 2 år siden da den gikk istykker. da startet den uten nøkkelen i tenningen
D.Toft Skrevet Februar 15, 2017 Skrevet Februar 15, 2017 prøvd å banke på starteren for å se om det skjer noe? evt tjuvkoplet starteren ved å jumpe styrestrøm og +?
Daniel. Skrevet Februar 15, 2017 Skrevet Februar 15, 2017 Står det P i instrumentpanelet? Kan være bilen tror den står i D eller noe?
Hawkon88 Skrevet Februar 15, 2017 Skrevet Februar 15, 2017 Hva skjer når du vrir nøkkelen rundt? Bare starteren som ikke slår inn? Det første jeg ville sjekket er at relevante sikringer er i orden. Deretter ville jeg sjekket rele hvis det er aktuelt, og eventuelt koblet strøm rett på starteren. Hvis starteren slår inn og alt annet er i orden, er det vel naturlig å anta at problemet ligger i tenning, ledningsnett eller hjerne.
Robin L Skrevet Februar 15, 2017 Forfatter Skrevet Februar 15, 2017 1 time siden, D.Toft skrev: prøvd å banke på starteren for å se om det skjer noe? evt tjuvkoplet starteren ved å jumpe styrestrøm og +? nei, har ikke prøvd og banke på den. jeg tenkte på det faktisk, så jeg stakk hodet såvidt under der. så 3 ledninger, ble litt usikker på hvordan jeg evt skulle gjøre det.
Robin L Skrevet Februar 15, 2017 Forfatter Skrevet Februar 15, 2017 1 time siden, DanielStance skrev: Står det P i instrumentpanelet? Kan være bilen tror den står i D eller noe? ja, girvelgeren i instrumentet skifter slik det skal
Robin L Skrevet Februar 15, 2017 Forfatter Skrevet Februar 15, 2017 1 time siden, Hawkon88 skrev: Hva skjer når du vrir nøkkelen rundt? Bare starteren som ikke slår inn? Det første jeg ville sjekket er at relevante sikringer er i orden. Deretter ville jeg sjekket rele hvis det er aktuelt, og eventuelt koblet strøm rett på starteren. Hvis starteren slår inn og alt annet er i orden, er det vel naturlig å anta at problemet ligger i tenning, ledningsnett eller hjerne. det skjer ikke noe når jeg vrir om nøkkelen. akkurat slik som om at den skulle stå i gir. lys og alt ellers virker. jeg letet etter sikringer uten og finne noe. hvor ligger evt sikring og rele på diss da tru det slo meg at tenningslås kan være dårlig. men burde ikke det gi litt forvarsel med å bli lit periodevis trøblete?
Robin L Skrevet Februar 15, 2017 Forfatter Skrevet Februar 15, 2017 nå begynner jeg og forstå folk som gir opp bilen når man kommer inn i en trøblete periode føler jeg har byttet for mye til å gi den vekk på finn også. ny tenningslås, bremser fram/bak, dynamo,vannpumpe, alt av reimer og hjul på motor, toppdekselpakninger ++ er byttet det siste året.
Evopower Skrevet Februar 15, 2017 Skrevet Februar 15, 2017 Tjuvkoble starteren. Kontroller jording fra motor. Evt bytt starteren. En av disse aksjonene skal få gang på bilen skal du se
stig. Skrevet Februar 16, 2017 Skrevet Februar 16, 2017 kan faktisk være fryst starter også, det er ikke så uvanlig som man tror, ( hvis den står ute i kulda da) men det du faktisk kan gjøre her da før du bytter starter er å måle om du får strøm ned til innslaget på starteren fra tenning, men da er du avhengi av å ha en kompis som sitter å holder/vrir nøkkel mens du måler da.
Robin L Skrevet Februar 16, 2017 Forfatter Skrevet Februar 16, 2017 5 timer siden, stig. skrev: kan faktisk være fryst starter også, det er ikke så uvanlig som man tror, ( hvis den står ute i kulda da) men det du faktisk kan gjøre her da før du bytter starter er å måle om du får strøm ned til innslaget på starteren fra tenning, men da er du avhengi av å ha en kompis som sitter å holder/vrir nøkkel mens du måler da. Har ikke vært frost her i det siste. Men bilen er flyttet innendørs nå. Fikk trillet den inn etter litt om og men
bmwmann24 Skrevet Februar 16, 2017 Skrevet Februar 16, 2017 (endret) Mål gjerne spenningsfall fra batteri til starter. Fra + pol batteri til + på starter. Står det null i mulitimeter så har du optimal krets. Får du opp f.eks 11V så slipper bare 1 Volt gjennom. Da har du dårlige kabler/kontakter. Det samme gjör du med Jord. - pol til starter (hele starter jorder, så du kan sette spissen mot godset bare. Forövrig må du som nevnt over her ha en kompis i bil, evt lange ledninger;) Endret Februar 16, 2017 av bmwmann24 Hawkon88 reagerte på dette 1
Robin L Skrevet Februar 17, 2017 Forfatter Skrevet Februar 17, 2017 (endret) har ikke fått tid til å se på det, men i morgen er det håp Endret Februar 17, 2017 av space-ace
Eirik Viste Skrevet Februar 18, 2017 Skrevet Februar 18, 2017 Kan det være tenningslåsen eller heter det sluttstykket bak tenningslåsen? Tror samme symptomer er til stede som du har hvis delen er defekt. Kommer ikke strøm fram til starteren. Eirik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå