marmo08 Skrevet Februar 27, 2017 Skrevet Februar 27, 2017 Hei skal på EU i slutten av mai og må godkjenne mitt justerbare senkesett. Har en Org e38 725tds med 3liter diesel motor. Lurer på om dei sjekker akselvekt under kontrollen? Mener å huske 3liter motoren er noe tyngre enn 725tds. Har alltid gått igjennom EU uten problem da motorene er ganske like for en uten noe særlig peiling på BMW. Vurderer å bytte om til orginale demperer på EU for å vær på sikre siden, men vil samtidig ha det i vognkort. Hva mener dere??? Takk for svar
stig. Skrevet Februar 27, 2017 Skrevet Februar 27, 2017 de har aldri sjekket akselvekter fysisk med vekt når jeg har vist mine biler for senk vertfall. å oddsen for at de ser at det er feil motor skal vel noe til, men såklart er jo en viss "risiko" uansett da.
sAlnes Skrevet Februar 27, 2017 Skrevet Februar 27, 2017 De sjekker tårnlagrene dine på godkjenning av senken og da ser de motor. Vil tro at det kan bli et problem. Og om det blir et problem så må du jo bytte tilbake til org motor osv. Da er det bedre å sette på orginale fjører til eu. Hadde jeg vært deg så hadde jeg fått godkjent både motor og fjører.
liffi Skrevet Februar 27, 2017 Skrevet Februar 27, 2017 Nå e det ikke alle som ser på motor. Jeg viste en gang en E30 325 cab på bt for senk, sto da M50b25 i bilen. Sjekker chassi nr å titter rundt å sier at xenon lysa ikke var org å det måtte bort 😅 Så ikke "alle" veit hva dem ser på. har å duskutert med bt pga jeg hadde v8 i 540'n å dem syntes det var rart med så stor motor i gammel bmw ( tross vognkort som sier volum å hk etc ) vis bilen med motor, tviler sterkt at dem vill merke noe, men som sagt over her så er det en hvis risk uansett. stig. reagerte på dette 1
marmo08 Skrevet Februar 27, 2017 Forfatter Skrevet Februar 27, 2017 Takk for svar. er det nokk å Kunn byttre til kraftigere bremser mtp få godkjent motor? Får se hva jeg gjør. Veit om en som har vist tre forskjellige senkesett og kontrollerte ikkje vekt på noen av dei...
Gabz Skrevet Februar 27, 2017 Skrevet Februar 27, 2017 Viktigste er å ha papirer på motor/donorbil etc.
D.Toft Skrevet Februar 27, 2017 Skrevet Februar 27, 2017 er ingen risk der, en diesel er diesel der ute. bremsene fra 725tds og 730d er like. samme skiven, samme calippere, samme klosser, både fremme og bak. for å godkjenne denne motoren, må du dokumentere hvor den kommer fra, samt at bremser og karosserier er like. og så må motor være nyere enn bilen den står i. ang vekter på senkesettet, så sjekker dem tuv papirer oppimot hva vekter som står i vognkortet
Haug530D Skrevet Februar 27, 2017 Skrevet Februar 27, 2017 Jeg godkjennte mitt senkesett med justerbare tårnlager, heldigvis kikket de ikke i motorrommet, da hadde de sett det, men jeg var nervøs når de så under bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå