Waterhouse Skrevet Mars 6, 2017 Share Skrevet Mars 6, 2017 I det siste har jeg fått opp en feilmelding på skjermen som viser "No signal" i oransje bokstaver på helt sort bakgrunn. Feilmeldingen står der i noen sekunder før iDrive rebooter seg selv, og alt er normalt igjen. Dette har skjedd 3 ganger nå, og alle gangene i forbindelse med enten kraftig regnvær eller vask av bilen. Jeg har googlet litt, og blir egentlig ikke så mye klokere. På diverse forum er det andre som har opplevd dette, men det ser ut til å være mye gjetting rundt årsaken og lite klare svar. Jeg har kontaktet forhandler for å høre om de vil ta inn bilen for en sjekk, så får vi se hva de finner ut. Er det noen her inne som har erfaring med denne feilen? Utstyrsliste: Spoiler 1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge 1CB Co2 Content Co2 Umfang 2H2 18"a. Wheels Multi-spoke Style 416 18"lm Raeder Vielspeiche 416 2PA Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung 205 Automatic Transmission Automatic Getriebe 230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge 248 Steering Wheel Heating Lenkradheizung 249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad 255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad 258 Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften 3AC Trailer Tow Hitch Anhaengerkupplung 3AG Backup Camera Rueckfahrkamera 4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar 4CE Fine-wood Trim Fineline Anthracite Edelholzausf.fineline Anthrazit 4DM High.trim Fin. Pearl Gloss Chrome Akzentleisten Perlglanz Chrom 4NE Blow-by-heater Blow-by-heizer 402 Panorama Glass Roof Panorama Glasdach 428 Warning Triangle Warndreieck 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend 481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer 493 Storage Compartment Package Ablagenpaket 494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer 5DA Passenger Airbag Deactivate Beifahrerairbag-deaktivierung 502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage 507 Park Distance Control (pdc), Rear Park Distance Control (pdc), Hinten 520 Foglights Nebelscheinwerfer 521 Rain Sensor Regensensor 522 Xenon Light Xenon-licht 534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik 544 Cruise Control With Braking Function Geschwindigkeitsregel. Mit Bremsf. 563 Lights Package Lichtpaket 575 Additional 12v Power Socket Zusaetzliche 12-v-steckdose 6AC Intelligent Emergency Call Intelligenter Notruf 6AE Teleservices Teleservices 6AK Connecteddrive Services Connecteddrive Services 6AP Remote Services Remote Services 6NR Apps Apps 6NS Enhanced Telephony With Extended Sm Komforttelefonie Mit Erw. Smartphon 6UH Traffic Information Traffic Information 6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf. 609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional 610 Head Up Display Head-up Display 654 Dab Tuner Dab Tuner 676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem 698 Area-code 2 Area-code 2 7S2 Luxury Line Luxury Line 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate 8SM Vin, Visible From Outside Fahrgestellnummer,v.aussen Sichtbar 8TF Active Protection For Pedestrians Aktiver Fussgaengerschutz. 8TG Anti-theft System Diebstahlsicherung 8TH Speed Limit Info Speed Limit Info 842 Cold Climate Version Kaltland-ausfuehrung 850 Add Fuel Tank Filling For Export Zusaetzl. Tankfuellung Export 853 Language Version English Sprachversion Englisch 888 Danish / On-board Documentation Daenisch / Bordliteratur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mars 6, 2017 Share Skrevet Mars 6, 2017 (endret) Jeg vet en på jobben hadde en E91 preface med panoramasoltak. Dreneringen var gått tett og det var oversvømmelse i bagasjerommet. Dette la vi ikke merke til før jeg skulle feilsøke og fjernet panelene. Dette tullet til iDriven og høytalerne hass, da det lå noe elektrisk bak. Samme som deg skjedde dette ved kraftig regnvær og vask. Det er ihvertfall en kjapp sjekk å se om den er tett, samt gratis! Det blir som du sier gjetting, men likevel greit å eliminere enkelte årsaker. Endret Mars 6, 2017 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Mars 6, 2017 Share Skrevet Mars 6, 2017 (endret) Dette har jeg opplevd noen ganger på min 2015 F11 520d xDrive med Navi Pro også, anslagsvis 5-10 ganger siden bilen var ny (den har nå gått ca. 33k km). Jeg har ikke sett noe klart mønster i når det oppstår. Det oppstår såpass sjeldent og ordner seg selv etter en reboot, så jeg har ikke kontaktet forhandleren om dette. Følger med på denne tråden, så fint om du poster konklusjon fra verkstedet når den er klar for din bil. Jeg har panoramasoltak på min bil, men har ikke lagt merke til fukt inni bilen noe sted. Noen som vet hvordan man sjekker om dreneringen er tett? Endret Mars 6, 2017 av Dweezil La til avsnitt om soltak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mars 6, 2017 Share Skrevet Mars 6, 2017 18 minutter siden, Dweezil skrev: Jeg har panoramasoltak på min bil, men har ikke lagt merke til fukt inni bilen noe sted. Noen som vet hvordan man sjekker om dreneringen er tett? Filmen viser bare hvorfor man skal rense dreneringen. http://www.bimmerfest.com/forums/showpost.php?p=7539540&postcount=7 og link til resten av posten: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=691644 Dette da for E60, men jeg regner med f.eks. F10 ikke er veldig forskjellig. Dweezil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waterhouse Skrevet Mars 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2017 @Marius2002 Det er helt tørt bak panelene i mitt bagasjerom. Var inne der sist i går kveld for å sjekke noen DIP-switcher på forsterkeren. @Dweezil Skal oppdatere når jeg evt. får et svar fra verkestedet. Marius2002 og Dweezil reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe84 Skrevet Mars 6, 2017 Share Skrevet Mars 6, 2017 BMW har lenge hatt problem med MPM modulen som ligger i bagasjerommet ,det blir fukt i MPM som styrer Idrive ..hadde samme problem med en E60 der den lå i hjulbrønnen bak og ble fuktig etter en vinter med slalom sko inn og ut.Måtte bytte hele enheten der,og etter ca 2 uker sluttet hele head uniten å virke,så den måtte også byttes.symptomene begynte med at Idrive bootet seg hele tiden og tilslutt ikke ville starte,men det beste er å ta en diagnose for å se om det ligger noen feilkoder på det ..Fikk samme problem på en E91 og der ble det borte etter en restart av Idrive(mute og eject knappene inne i 5 sek eller hold inne mute (radio / på) knappen i 30 sekunder) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 6, 2017 Share Skrevet Mars 6, 2017 MPM-modul forsvant for mange år siden, så det er neppe årsaken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe84 Skrevet Mars 6, 2017 Share Skrevet Mars 6, 2017 (endret) awt-Men er det ikke en styreenhet bak fortsatt ? Eller er det i enheten , Og en annen ting,vet du om man ødelegger noe om man blåser opp drenering til takluke med kompressor ,eller er det greit ? Endret Mars 6, 2017 av bmwe84 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 6, 2017 Share Skrevet Mars 6, 2017 Ikke som har noe med iDrive å gjøre. Ang. drenering og kompressor så aner jeg ikke dessverre. bmwe84 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waterhouse Skrevet Mars 7, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2017 12 hours ago, bmwe84 said: awt-Men er det ikke en styreenhet bak fortsatt ? Eller er det i enheten , Og en annen ting,vet du om man ødelegger noe om man blåser opp drenering til takluke med kompressor ,eller er det greit ? Ville prøvd å stake opp dreneringen først. Hvis dreneringsslangen er skjøtet vil jeg ikke risikere at den hopper av et eller annet sted når man blåser med luft. I min bil er det, som tidligere nevt, knusktørt alle steder. Både bagasjerom og begge fotbrønner framme er helt tørre. bmwe84 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waterhouse Skrevet Mai 4, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2017 Tenkte bare å slenge ut en liten oppdatering her. Siden sist, så har min iDrive restartet 3-4 ganger med "No Signal" feilmeldingen. Dette har skjedd under både våte og tørre forhold. Jeg har vært i kontakt med forhandler, og de har satt opp time med tekniker som skal se på feilen 2. august. Håper de finner noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waterhouse Skrevet August 2, 2017 Forfatter Share Skrevet August 2, 2017 Har nå hatt bilen inne til sjekk, og de fant feilkoder på MOST bus. Disse ble slettet, så nå gjenstår det å se om problemet med iDrive er løst eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waterhouse Skrevet November 29, 2017 Forfatter Share Skrevet November 29, 2017 Har fortsatt ikke fått fikset dette. iDrive driver fortsatt med sporadiske omstarter under kjøring. Nå har karene hos BMW oppdatert alt av programvare på bilen, så nå krysser jeg fingrene for at problemet er løst. Hvis ikke oppdateringen løser problemet, er neste steg å begynne feilsøking på hardware. Software skal være OK nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waterhouse Skrevet April 24, 2018 Forfatter Share Skrevet April 24, 2018 Oppdatering: HU byttet på garanti. Tok litt tid å få programmert ny HU med kart og servicehistorikk som ikke fulgte med over, men nå fungerer alt som det skal. Har ikke hatt en eneste omstart på iDrive etter at HU ble byttet, så jeg krysser fingrene for at problemet er løst nå. papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bytterga Skrevet Juni 27, 2018 Share Skrevet Juni 27, 2018 On 24.4.2018 at 21.45, Waterhouse skrev: Oppdatering: HU byttet på garanti. Tok litt tid å få programmert ny HU med kart og servicehistorikk som ikke fulgte med over, men nå fungerer alt som det skal. Har ikke hatt en eneste omstart på iDrive etter at HU ble byttet, så jeg krysser fingrene for at problemet er løst nå. Skjedde på min f34 under kjøring i dag.. Var mitt i en rundkjøring så jeg la ikke merke til om "no signal" kom på skjermen men den rebootet og virker nå. mulig det er noe feil i HU i min bil også da klokken ikke virker normalt heller (går noen minutter i løpet av et døgn) skal på service om en uke så jeg får vel nevne det for de da. noen problemer siden du skiftet HU? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå