Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Mortenej skrev:

Bra besluttning Tore. Gledes å se at du er igang med sessongen.

Planen når denne kommer hjem, er det interiør bytte eller er det noe utestående for EU kontroll som må fikses først?

 

Ja takk, nå bør det bli litt lettere å finne noe motivasjon håper jeg 😅 Jeg har fryktelig lite energi for tiden. Har nok en liten depresjon på gang og har nok hatt det en stund. Men det går over. Det har jeg troen på 😉 Pandemien og nå denne forferdelige krigen i Ukraina setter meg ganske mye ut.

Jeg har en del mindre og større greier å fikse, men først så skal jeg ha hjulkontroll med papirer og så skal den godkjennes.

Får komme tilbake til gjøremål og rekkefølgen på dette 😅👍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vegard_ skrev:

Drømmefelgene mine jo! Må være deilig å få kjerra hjem så du får skrudd litt igjen 😃

Kjekt at senk har TUV og notert i vognkortet da, i tilfelle man møter på noen firkanta kontrollører

Ja disse felgene er veldig fine synes jeg ☺️ Fikk de pulverlakka i en farge jeg først var veldig usikker på ville passe til blåfargen på bilen, men synes det ble en god match i grunn ☺️
 

Du misforstår, senk er ikke godkjent i vognkortet enda. Jeg har bestilt time til hjulkontroll. Så må jeg bestille time til eu-kontroll og godkjenning av senken hos vegvesenet. Men det bør gå greit. Gjorde det samme på 1-serien min i fjor og det gikk fint. Ingen anmerkninger ☺️
 

Er ikke mye skruing nødvendig på denne. Eneste jeg vet jeg skal skru, er nye brilleforinger i bakstillinga. Ellers så er den veldig bra. Mye nytt i understell 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Bimmerlorris said:

Ja disse felgene er veldig fine synes jeg ☺️ Fikk de pulverlakka i en farge jeg først var veldig usikker på ville passe til blåfargen på bilen, men synes det ble en god match i grunn ☺️
 

Du misforstår, senk er ikke godkjent i vognkortet enda. Jeg har bestilt time til hjulkontroll. Så må jeg bestille time til eu-kontroll og godkjenning av senken hos vegvesenet. Men det bør gå greit. Gjorde det samme på 1-serien min i fjor og det gikk fint. Ingen anmerkninger ☺️
 

Er ikke mye skruing nødvendig på denne. Eneste jeg vet jeg skal skru, er nye brilleforinger i bakstillinga. Ellers så er den veldig bra. Mye nytt i understell 👍

Helt enig med fargevalget, kler bilen godt! Jeg har 15-tommere av disse, men skulle gjerne hatt noen i 18 😛

Neida, jeg burde formulert meg bedre, oops. Tenkte at det er greit å få det godkjent i vognkortet (med tuvgodkjennelsen) i tilfelle kontrollører du kan møte oppfører seg vanskelige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vegard_ skrev:

Helt enig med fargevalget, kler bilen godt! Jeg har 15-tommere av disse, men skulle gjerne hatt noen i 18 😛

Neida, jeg burde formulert meg bedre, oops. Tenkte at det er greit å få det godkjent i vognkortet (med tuvgodkjennelsen) i tilfelle kontrollører du kan møte oppfører seg vanskelige

Ahh he he ja greit å ha ting på stell 😉👍 Takk ja jeg er veldig glad i Style 32 og disse er i 8" og 9" i 18" 15" blir jo litt smått 😅 Men de felgene jeg liker best er GS sine BBS-kopifelger ☺️ Hadde dette på to av mine tidligere E34’r ☺️ Så kommer jeg over noen slike eller annet fint, så kommer disse for salg ☺️ Men tror ikke de passer på E39 pga lite senter 72,6. E39 har 74,2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Bimmerlorris said:

Ahh he he ja greit å ha ting på stell 😉👍 Takk ja jeg er veldig glad i Style 32 og disse er i 8" og 9" i 18" 15" blir jo litt smått 😅 Men de felgene jeg liker best er GS sine BBS-kopifelger ☺️ Hadde dette på to av mine tidligere E34’r ☺️ Så kommer jeg over noen slike eller annet fint, så kommer disse for salg ☺️ Men tror ikke de passer på E39 pga lite senter 72,6. E39 har 74,2. 

Kanskje det er forskjell mellom 15 tommere og 18 på navet? 15-tommerne jeg har satt på bilen jeg kjøpte. Men alt får plass med riktig bruk av vinkelsliper 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se bilen hjemme Tore.

Og det motorrommet, jammen reinere enn stuebordet her! Bare å melde om du kjenner for å ta et till (dog med en M50 og ikke M30 ;))

Krigen er jammen ikke noe opptur akkurat, kjenner at det er rart å tenke på, spesielt når poleske kamerater forteller om venner i Polen som reiser over grensa med nødhjelp. Blir så utrolig nært. Fryktelig at en mans galskap skal ødelegge slik for et folk/land.

Håper at våren kan gi deg en opptur, og ikke minst at gromskuta er tilbake fra vinterdvalen.

Enig med Vegar at Style 32 er nydelige, mine (17") ligger klar til oppussing utover våren/Sommeren, så blir nok 16" style 5 i sommer igjen på min. Gøy å kunne variere litt på dekk/felg.

Gleder meg til å se videre arbeid på din, kommer vel sort interiør om ikke lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mortenej skrev:

Herlig å se bilen hjemme Tore.

Og det motorrommet, jammen reinere enn stuebordet her! Bare å melde om du kjenner for å ta et till (dog med en M50 og ikke M30 ;))

Krigen er jammen ikke noe opptur akkurat, kjenner at det er rart å tenke på, spesielt når poleske kamerater forteller om venner i Polen som reiser over grensa med nødhjelp. Blir så utrolig nært. Fryktelig at en mans galskap skal ødelegge slik for et folk/land.

Håper at våren kan gi deg en opptur, og ikke minst at gromskuta er tilbake fra vinterdvalen.

Enig med Vegar at Style 32 er nydelige, mine (17") ligger klar til oppussing utover våren/Sommeren, så blir nok 16" style 5 i sommer igjen på min. Gøy å kunne variere litt på dekk/felg.

Gleder meg til å se videre arbeid på din, kommer vel sort interiør om ikke lenge.

Det motorrommet er det faktisk veldig lenge siden ble vasket 😅👍 Men siden det ikke er noen lekkasjer så holder det seg relativt pent. Det er litt svetting i bakkant av toppdekslet, så har kjøpt ny pakning. Planen er å justere ventilene og gå over oljerør/banjobolter i år, så derfor har jeg ikke giddet ta noen motorvask.

He he, utrolig hvor kjapt du kan få rengjort motor i grunn 😉 Finn frem pumpekanne med avfetting, en oppvaskbørste og noen litt mindre børster. Feks flaskebørste/tannbørste og bare gni på og skyll av 😅👍

Krysser fingra for at krigen ender og at det roer seg 🤞 Fæle konsekvenser har det allerede blitt. Men forsøker å tenke så lite på det som mulig. Ser kun dagsrevyen kl 19 i stedet for at tv’n står på nyhetskanalen hele tiden. Måtte det. Er en nysgjerrig fyr, men for egen mentale helse så måtte jeg sette egne grenser 😉

Med de bensinprisene som er for tiden så får jeg heller ha fokus på vedlikehold og pynting av bilen 😅 Så får vi tro at prisene synker etterhvert. Må jo håpe på det.

Hva slags planer har du for dine Style32 ? Som du vet så pulverlakkerte jeg mine. Det var jo en ganske rimelig affære ☺️ Men du vil kanskje pusse de opp på en annen måte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Klokt valg dette Tore å få den hjem 😊

Da kan du jo jobbe litt når du gidder og ta alt som det kommer .

Blir bra dette 😎😎😊

He he jo takk, det ble en spontan affære i går morges. Hva skal jeg finne på i dag ? Så bare smurte meg en matpakke, pakka rattet og bilnøkler ned i sekken og heiv meg på bussen 😅 Totimers busstur senere så sto jeg utafor garasjen, nappa av bensinpumpereléet, kjørte den litt på starteren for å bygge litt oljetrykk og så brom brom på første slaget 😉

Skal sies at batteriet hadde nok tappet seg noe i løpet av disse månedene merket jeg, så turte ikke kjinne den for lenge. Så da jeg fyra’n så slukket ikke oljelampa før etter den ga signal om lavt oljetrykk. Men den slukka da 😅 Kjente jeg fikk litt puls siden det tok såpass med tid.

Men må si at jeg er imponert over hvor jevnt den gikk på tomgang helt fra starten av etter så lang tid 😃👍 Ikke noe host eller hark.

Så ja, nå håper jeg at det kan bli gjort litt med bilen snart. Må bare få litt bedre temperaturer først. Våknet til 10 kuldegrader i dag. Så det tar nok litt tid før jeg får begynt. Men får gjøre litt i det små ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bimmerlorris said:

Hva slags planer har du for dine Style32 ? Som du vet så pulverlakkerte jeg mine. Det var jo en ganske rimelig affære ☺️ Men du vil kanskje pusse de opp på en annen måte ?

Er noe lakk flass og par skader som følge av kantkjøring.

Ønsker å få dem lakkert i oprinnelig farge.

Tar gjerne i mot tips, så et hint om hvor du fikk fikset dine mottas gjerne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Mortenej skrev:

Er noe lakk flass og par skader som følge av kantkjøring.

Ønsker å få dem lakkert i oprinnelig farge.

Tar gjerne i mot tips, så et hint om hvor du fikk fikset dine mottas gjerne:)

Av alle steder jeg fikk fiksa felga mine, så var det hos Hippe-Hengeren på Moelv. De driver i tillegg til å lage tilhengere med pulverlakkering av felger 😅

Litt langt å kjøre kanskje 😅

Men det er sikkert noen som driver med dette i Møre og Romsdal 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag går turen til Bilxtra Ottestad og forstillingskontroll med papirer.

Fortsetter å sjanse og late som jeg kjører eu-godkjent 535i 😉 Mon tro om verkstedet henger seg opp i dette ?

Men med papirer i orden på hjulkontroll så er planen å ta eu-kontroll. Få mangel på fjærene og ta etterkontroll og godkjenning av fjørene hos svv.

Hmm mon tro om det er noe jeg ikke tar med i beregninga ? 🤔😅🤷‍♂️

D1E81950-742B-43F8-83E8-EB9A39DF9912.jpeg

64EED0F7-B441-46B1-B7CC-D7DA496EA401.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

On 3/9/2022 at 12:36 PM, Bimmerlorris said:

Litt langt å kjøre kanskje 😅

Men det er sikkert noen som driver med dette i Møre og Romsdal 😉

Litt døyt i utgangspunktet, men er noen turer opp og ned til Kongsberg/Drammen i forbindelse med jobb, så altidsmuligheter om jeg ikke finner noe opp i sona 

 

Fremdrift her ja :) gjelder å gjøre ting i rett rekkefølge for å få godkjent senk. Håper det ikke dukker opp noe annet på EU kontrollen.

Fikk du noe svar på søknad om å flytte EU kontroll?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var hjulkontrollen unnagjort og papirene klare til å ta med seg for visning hos svv 😃

Så får jeg ta tingene litt som det kommer de neste dagene. Har friuke neste uke så kanskje jeg er heldig å få den eu-kontrollert i løpet av de dagene 🤞

Snart får jeg besøk av noen av døtrene mine og har bedt de kjøre innom Europris og kjøpe med to kanner av denne Mobiloljen 👇😃

Planen rundt oljeskiftet er å også bytte toppdekselpakning siden jeg skal forsøke meg på en ny ventiljustering og kontroll av oljerøret. Pakning er kjøpt inn 👍

Med de bensinprisene vi har for tiden, kjenner jeg at jeg ikke er så veldig gira på masse roadtrips, så planlegger å bruke deler av våren/forsommeren på litt småfiks av bilen. Og det som jeg tenker er følgende:

1; Demontere framskjermene og pusse og lakkere i buene siden det er litt rust der.

2; skifte brilleforingene.

3; lakkere hattehylla slik jeg gjorde på 525’n

4; lakkere sparkepanelene og dekslene til setebelter oppe på baksetet og nede ved låsen dersom ingen har dette til salgs i svart.

5; få rettet ut minst en bulk. Førstefokus på den som er på høyre bakdør. Den tror jeg er mulig å massere ut. Dette setter jeg bort. Så får jeg se om det er mulig å få rettet ut et par andre bulker dersom det ikke koster skjorta.

Dette er det jeg kommer på i farta 😉

B28EFF84-381B-456F-B68C-F89E34B75555.jpeg

83731043-8A58-4441-8F98-5A6A3C08CF20.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mortenej skrev:

 

 

Litt døyt i utgangspunktet, men er noen turer opp og ned til Kongsberg/Drammen i forbindelse med jobb, så altidsmuligheter om jeg ikke finner noe opp i sona 

 

Fremdrift her ja :) gjelder å gjøre ting i rett rekkefølge for å få godkjent senk. Håper det ikke dukker opp noe annet på EU kontrollen.

Fikk du noe svar på søknad om å flytte EU kontroll?

 

Ja hvis du kjører gudbrandsdalen på vei til Kongsberg så er det ikke veldig omvei å kjøre innom Moelv for å levere felga. Dersom du ikke skal tilbake igjen på et par dager så får du sikker gjort en deal der de får jobben gjort kjapt og du kan hente dem på veien opp 😃

Ja, nå er ihvertfall Del 1 unnagjort. Så tenker jeg at det kan være like greit å ta eu-kontrollen på et vanlig verksted og bare få mangelen på uorginalt understell og så høre om svv der jeg fikk godkjent senken på 1-serien min også kan ta etterkontroll og godkjenning av senken i en operasjon 🤷‍♂️😅

Ja jeg fikk avslag på den søknaden. Så jeg tenker at jeg bare ordner meg et sett vinterhjul og tar eu-kontrollen i slutten av februar i fremtiden. Men samtidig så blir det jo nå slutten av mars før den blir eu-godkjent fremover og da er sjansen større for at jeg kan kjøre på kontroll med sommerdekk 😅🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...