Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Rune-K skrev:

Er det ikke artig at du føler du har fått til noe litt mere avansert selv. Nå kan du snart begynne å hjelpe kameratene dine og skru motor, mye artigere det enn all den gnikkingen på lakken.

Her støtter jeg deg i mye Rune.

Er noe eget når man får ting til som man er skeptisk til og at det funker .

Men ingenting er da som å fylle opp bøtte og gnikke på bil .

Det ser man ende på hvertfall for meg som er den glade amatør😀.

Men ja veldig gøy å skru og .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gutta 🙏

Ja det er noe med denne mestringsfølelsen man får ved å prøve, feile og til slutt få det til 😃

Det har vært en del turer (20 mil t/r) hjem slukøret og fortvila fordi jeg har vært nødt til å kaste inn håndkle, men sett i ettertid så er det mye læring i de stundene med refleksjon etterpå. 

Nå håper jeg på litt oppholdsvær og høyere temperatur, så jeg får vaska den samt vask og støvsug innvendig 🙏😃🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og tenker på at jeg faktisk ikke har sett skikkelig på den innvendig enda 😂

Hentet denne bilen i Stavanger i februar og kjørte den rett hjem og deretter rett i garasjen til far. Alt etterpå har handla om motoren. 

Så fort det blir litt bedre vær, skal jeg gå skikkelig over den innvendig og få den skikkelig rengjort. 

Bilder kommer av den prosessen 😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bmwtussan skrev:

Gratulerer med kjørbar bil. Da er det bare og kjøre og kose seg i sommer.. 😁 Og oppgradere med go deler, slik at bilen blir slik du vil ha den..

Takk for det 😃🙏 Ja satser på det. Digg å endelig komme i mål med dette 😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, viggo E34 skrev:

dette ble steike bra Tore :applause:

knall bra jobba :headbang:

bare og nyte den fremover da :bmw:

Tusen takk Viggo 😃🙏 Satse på at motor bare trenger litt justering. 

Merker at den virker å gå litt "hardt" og en tanke ujevnt på tomgang. Sitter og undrer på hva det handler om. Merker ikke noe når jeg kjører. Da cruiser den helt fint. Den var ikke slik før jeg overhalte toppen. Ja ja har planer om å sende den bort til justering av ventiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ujevn tomgang kan være så enkelt som falsk luft et sted. Bare og sjekke alle slanger. Sjekket du tilstanden på rotor og fordelerlokk?

Ellers klarer du fint og justere ventilene selv. Det er et veldig enkelt system. Hvis du setter det bort så sørg for at du finner en som gjør det riktig. Skal være 0,3 på kald motor og ingenting annet selv om noen forteller deg det. Og da mener jeg kald motor. Parker den en dag og juster den neste, ikke start opp for og kjøre inn i garasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Rune-K skrev:

Ujevn tomgang kan være så enkelt som falsk luft et sted. Bare og sjekke alle slanger. Sjekket du tilstanden på rotor og fordelerlokk?

Ellers klarer du fint og justere ventilene selv. Det er et veldig enkelt system. Hvis du setter det bort så sørg for at du finner en som gjør det riktig. Skal være 0,3 på kald motor og ingenting annet selv om noen forteller deg det. Og da mener jeg kald motor. Parker den en dag og juster den neste, ikke start opp for og kjøre inn i garasjen.

Ujevnheten er ikke så det synes på turteller. Men mer "hard" gange. Skal sjekke belger og slanger. Har montert nye slanger til veivhus. Rotor er ny. Kanskje spandere på et nytt fordelerlokk. Skal høre med en polakk som driver verksted her. Han og arbeiderene hans er litt av den gamle skolen. Godt voksne mekanikere. De kan sikkert få justert dette på en fin måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten søndagsøppdeit 🥳

Må si jeg var litt mismodig da jeg kjørte hjem fra garasjen her forrige dagen. Hadde jo justert ventilene og trodde de var justert greit nok.

Skal ikke skylde på andre, men sannheten er at det var min gamle far som justerte mens jeg dreiet motoren. Jeg syntes det virket som han lot det være litt mye slakk da han justerte, men ville ikke si noe da han har justert ventiler på mange gamle amerikanere tidligere. 

Da mekanikeren som hjalp meg å justere kamkjedet hadde reist, monterte jeg som skrevet tidligere, alt sammen og ferdigstilte alt og reiste hjem. Jeg merket meg da at jeg syntes den tikket og raslet like mye som før fiksen av toppen og kjente jeg var litt usikker og småfrustrert. 

Men i dag bretta jeg opp ermene og gikk løs på ventilene på nytt og dæven så slakk det var 😳 Fatter ikke at det kunne være såpass til klaring. Kunne jo nesten slå opp telt i gapet 🙈

Nå som dette er gjort én gang, må jeg si at dette var lett match 😃 Fikk lagt vippene godt nedpå søkebladet og strammet til. Resultatet ble noe helt annet og det var en fryd å starte opp etter jeg hadde fått montert alt sammen 🥳 

Etterpå var det å ta en kjøretur og det var nydelig å sitte å kjøre og slippe å høre ventiltikken inne i kupéen. For såpass gæli var det. I lave hastigheter så kunne jeg tydelig høre ventiltikken 😳

Resten av dagen har gått med til å få på plass alt verktøyet mitt som har vært i garasjen der bilen sto. Det var et svare rot og mye søppel som har lagret seg opp gjennom vinteren der inne også, så veldig digg å få rydda og plassert alt verktøyet. 

Jeg manglet en del hylleplass i boden også, så kjørte innom Jula og handlet litt hyller slik at jeg får et bedre system og oversikt 😃 

Så nå ser alt mye bedre ut og mer lettvint når jeg først skal skru litt. 

 

82F08348-DF45-4160-9858-A140AFA24075.jpeg

AF98FE3E-418C-416D-BEC8-D622EA3D2073.jpeg

E5BF86D6-B789-4AC0-AC91-C2CE223D286E.jpeg

4D5DD2DE-43D7-4941-94CE-C9262866722D.jpeg

B7CDFBAE-68C5-45D2-8397-D8B8FE3C8E0E.jpeg

67F7C820-332B-4BBF-8AC0-A84CEEB1DD7A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det positive i det, nå har du lært og justere ventiler på M30 også. Er det ikke flott.

Jeg pleier og ta av toppdekselet en gang i året for og sjekke at alt står bra til. Du trenger ikke bytte pakningen for det, den er solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...