GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg kjÞpt meg en 525i igjen. Den fjerde i rekken og den andre med M50-motor. Og den fÞrste M50 med manuell. Har hatt to stk med manuell og M20-motor. 

MĂ„ si det var digg Ă„ kjenne forskjellen pĂ„ kraft i denne kontra 520' til dama, den ogsĂ„ tidligere min 😉 Det er mer futt med manuell gitt 😜

NÄr det er sagt sÄ er det litt smÄrufs med motoren. Den gÄr ikke som den skal. NÄr den er kald og jeg starter den, sÄ gÄr den rett opp i drÞye to tusen omdr og der stÄr den til tempen har steget noe. Den gÄr pÄ alle seks og ikke noe fare med futten. Jeg tenkte jeg fikk sjekke litt, sÄ koblet fra lmm, men det skjedde ikke stort. Den fÄr bare et lite nykk og stiger litt i turtall nÄr jeg kobler pÄ igjen lmm. Uansett kald eller varm, sÄ henger den i et lite sekund pÄ turtallet jeg kjÞrer pÄ, fÞr den gÄr ned igjen. Det er ikke gasswiren som henger. Innsugsbelgen ser hel ut, men jeg hadde ikke startgass sÄ fikk ikke sjekket falskluft. 

Ja ja, finner vel ut av det etterhvert 👍 Men tips og rĂ„d tas i mot med takk 🙏 

Det er en del smĂ„fiks og smĂ„feil som mĂ„ ordnes, men det er en del av grunnen til at jeg kjĂžper slike biler, sĂ„ i dag ble det en romslig bestilling av stĂŠsj hos Koed 😃

Men det som er digg med denne bilen er at den har fĂ„tt en skikkelig fix av stor rustskade. Store deler av gulv, innerkanal og kanaler, begge sider har blitt reparert og fremstĂ„r sĂ„ vidt jeg kan skjĂžnne, i orden. Det er litt artigere Ă„ eie en E34 som har fĂ„tt dette reparert 😃

SÄ mÄlet med denne er Ä fÄ den i sÄ god bruksstand som mulig, og vedlikehold og forebygging er fÞrstepri. Jeg aner ikke hvordan dette ender, men dersom mulighetene byr seg, Þnsker jeg Ä fÄ den 100 % rustfri og lakkert. 

Dette skal vĂŠre den eneste bilen min nĂ„r den blir eu-godkjent. Har nĂ„ ogsĂ„ en 98 modell 523ia som jeg skal selge nĂ„r 525'n blir godkjent. SĂ„ dette kommer aldri til Ă„ bli en utstillingsbil, men forhĂ„pentligvis en fin og god kosebil. Jeg kjĂžrer sjeldent mer enn 10000 km i Ă„ret, sĂ„ er ikke redd for Ă„ Ăždelegge den ved Ă„ vinterkjĂžre den. Jeg er flink til Ă„ vaske bila mine og vet at en ren bil holder seg rustfri myyye lenger. Vask er en billig forsikring 👍 

Ja ja, hĂ„per det ogsĂ„ kan vĂŠre noen som fĂžlger pĂ„ sĂ„nn at jeg kan avlaste Bmw E34 Norge pĂ„ facebook ved Ă„ heller spĂžrre og grave her inne nĂ„r jeg lurer pĂ„ saker og ting, og det er aldri lite 😂 

Folk her inne vil nok raskt gjenkjenne bilen, da dette er gamlebilen til Herr Hellem 😉 Han solgte den til en kar i Oppland og da jeg sĂ„ pĂ„ Finn at han skulle selge den videre, var jeg kjapt pĂ„ pletten 😉 SĂ„ nĂ„ er det min tur 👍

Ja ja, legger ved noen bilder av den, slik den ser ut nĂ„, sĂ„ fĂ„r vi tro at den bare blir finere og finere etterhvert som tiden gĂ„r 🙏 Den sĂ„ nemlig ikke ut i hĂŠlvette da jeg reiste og hentet den. Det var nok lite kjĂŠrleik Ă„ fĂ„ pĂ„ Oppland gitt 😂 SĂ„ da fĂ„r den heller fĂ„ det av meg 😉 

Skal forsĂžke Ă„ vĂŠre flink til Ă„ legge ut det jeg foretar meg med bilen 😃IMG_9724.thumb.JPG.f07d7d4ca6b6436eeba22d67f8ed1804.JPGBilde tatt under inspeksjon av den fĂžr salg. KjĂžrte den over ei grav sĂ„ jeg fikk sjekke den under. 

IMG_9725.JPG

Skrevet

FĂžrste vask av den 😃 Fikk ihvertfall se fargen skikkelig 😃 Jeg er skikkelig fan av denne fargen. Det er mye av grunnen til at jeg var lysten pĂ„ denne bilen da Herr Hellem eide den 👍

IMG_9765.JPG

IMG_9766.JPG

IMG_9767.JPG

IMG_9768.JPG

IMG_9769.JPG

Skrevet

SĂ„ da var trĂ„den igang og hĂ„per noen gidder Ă„ fĂžlge. Men sier som Hellem pleier Ă„ si; om ingen gidder Ă„ fĂžlge, sĂ„ er det ihvertfall en fin mĂ„te Ă„ dokumentere for egen del 😃

Skrevet
2 minutter siden, Solberg93 skrev:

Gratulerer med E34 :)

KjĂžpte du den med de rĂžde breyton felgene?

Takk takk Solberg og vĂŠlkĂžmmin som fĂžrste som fĂžlger 👍😃 Ja det stemmer det, men kjĂžpte den uten de felgene. Hadde ikke lyst eller rĂ„d til Ă„ legge ut 20 lapper 🙈 SĂ„ nĂ„ er jeg pĂ„ jakt etter sommer dekk pĂ„ Ă„lreite kantfelger til en grei pris. SĂ„ dersom noen har felger de vil selge, sĂ„ hyl ut 👍

Skrevet
1 minutt siden, Bimmerlorris skrev:

Takk takk Solberg og vĂŠlkĂžmmin som fĂžrste som fĂžlger 👍😃 Ja det stemmer det, men kjĂžpte den uten de felgene. Hadde ikke lyst eller rĂ„d til Ă„ legge ut 20 lapper 🙈 SĂ„ nĂ„ er jeg pĂ„ jakt etter sommer dekk pĂ„ Ă„lreite kantfelger til en grei pris. SĂ„ dersom noen har felger de vil selge, sĂ„ hyl ut 👍

Hva har du for no gĂžy da Solberg ?

Skrevet

Gratulerer med 525i igjen :) SÄ denne pÄ Finn og er glad for at den landet hos noen som skal gi den litt ordentlig stell! FÞlger med. 

Skrevet
8 timer siden, Solberg93 skrev:

Jeg kjĂžrer kun rundt i en standard sĂžlv E91 320d manuell jeg :P

Ja ja, men det er da Bimmer det ogsĂ„ 👍 Trenger kjĂŠrlighet og omsorg de Bmw'a ogsĂ„ 😃

Skrevet
6 timer siden, Gabz skrev:

Gratulerer med 525i igjen :) SÄ denne pÄ Finn og er glad for at den landet hos noen som skal gi den litt ordentlig stell! FÞlger med. 

Takk takk GĂŠbbz 🙏 Da jeg sĂ„ annonsen sĂ„ hadde den stĂ„tt til salgs i 16 timer 😂 Skal love deg at jeg var kjapp pĂ„ trĂ„den til selger og fikk kloa i den 😉

Selger og jeg hadde en deal pĂ„ at han skulle informere meg dersom han skulle selge den videre, men han hadde helt glemt det 😜 SĂ„ jeg var heldig som sĂ„ annonsen sĂ„ kjapt.

Det var helt tilfeldig, (i den grad jeg tror pĂ„ tilfeldigheter lenger 😜) at jeg sĂ„ den. Jeg hadde allerede lagt inn et bud pĂ„ en E32 740ia 1992-modell og skulle ned og se pĂ„ den uka etter. Jeg var utrolig lysten pĂ„ den bilen. Men siden jeg er blodfan av E34, og vĂŠrt lysten pĂ„ akkurat denne gamlebilen til Hellem, sĂ„ hadde jeg ikke noe valg. Da mĂ„tte jeg bare kontakte selger av 740'n og trekke budet og forklare han det som hadde skjedd. Heldigvis var han forstĂ„elsesfull 🙏 Men det var kjipt Ă„ ta den telefonen 🙈 FĂžltes nesten som Ă„ gjĂžre det slutt med ei dame 😜

Uansett, det bar rett bort til feil sie ta mjĂžsa og hente den lyseblĂ„ tralla 😂 Er spent pĂ„ om jeg klarer Ă„ fĂ„ den skikkelig bra med den Ăžkonomien jeg har, men har da klart Ă„ skrape sammen litt til vedlikehold og fiks, sĂ„ vi fĂ„r sjĂ„ 😉 Den som lever fĂ„r sjĂ„ 👍 

Skrevet
6 minutter siden, Loefald skrev:

Se her ja, alltids gÞy med ny e34 trÄd her pÄ forumet.

Dette liker jeg..som jeg skreiv pÄ Facebook, dette er stas! :D

Takk takk Herr Loefall 🙏 Nei det er jo ikke sĂ„ veldig mange E34-prosjekter i forhold til andre modeller, sĂ„ derfor er det jo kjekt nĂ„r det kommer noen flere av disse firrĂ„tredvene 😃

Skal gjĂžre mitt beste med dette utgangspunktet sĂ„ fĂ„r vi se hvor det ender 😉 Er jo ikke noen dreven mekaniker selv, sĂ„ er avhengig av en del hjelp fra en kompis som har skrudd mye pĂ„ andre E34 jeg har hatt. Men har da lĂŠrt litt ved Ă„ observere samt forsĂžke litt selv, sĂ„ det blir vel en Ă„rnings tenker jeg 😃

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...