Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

@sveigis Ikke godt å si. Men jobben er utført hos Bavaria. Men ser at det kommer opp både 0-30, 5-30 og 10-30 når jeg søker på det produktnummeret. 

jeg kjørte på 5w30 på 535'n jeg hadde, men det var på vinterstid og temperaturer på rundt 20-30 minus hele vinteren.  ingen tikking eller lignende

veldig fin bil !! får lyst til å kjøpe tilbake min gammle når jeg ser slik :)

på 530d'n min har jeg kvitteringer på 250k fra fra tidligere eier :O 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ingvaldsen Her har nok tikkinga en årsak som bør fikses tenker jeg. Det er liksom ikke helt vanlig tikking. Høres skikkelig godt inni bilen ved kjøring 😂👍 Så her bør deles byttes og få det skikkelig gjort tenker jeg. 

250K 😳 Du verden, da snakker vi utgifter på bilhold gitt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bimmerlorris skrev:

@Ingvaldsen Her har nok tikkinga en årsak som bør fikses tenker jeg. Det er liksom ikke helt vanlig tikking. Høres skikkelig godt inni bilen ved kjøring 😂👍 Så her bør deles byttes og få det skikkelig gjort tenker jeg. 

250K 😳 Du verden, da snakker vi utgifter på bilhold gitt 🙈

min 535 hadde overhalt og portet topp med kvassere kam og chip, gjort av cylmo i trondheim.  ingen antydning til tikking eller fjusking, meget sprek bil som gikk bedre en e61 530d :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye nokk en gang:bmw:

Han har ikke vert redd for legge litt penger i rep nei😮 men kan ikke se at kjedestrammer er nevnt? Det er også noe som lage litt ulyd men men ikke bankelyd, ang olje har jeg og sett att gs å koed viser til 5-30 og 10-30eller 40, husker ikke i farta men jeg har vel brukt 10-40 til 10-60 litt etter bruks område. 

Ville starta med en god sjekk, altså av med luftfilter, lmm, tomgangsregulator og toppdeksel for å se hvordan det ser ut oppi der. Dette er en jobb som ikke tar veldig mye tid, og kan forklare mye når du ser va som foregår oppi der. Å har du bladføler tilgjengelig er det jo greit å se hvordan det ligger ann å evt justere entiler med det samme å se om det blir bedring. Man kan jo være uheldig å ha fått en vippearm eller kam med dårlig legering slik at det slites veldig fort, var borti det på en sierra en gang. Ellers er det jo greit å se hvordan det står til med plugger også som gjenn forteller en del om hvordan motoren har det. 

Gleder meg til følge med fremover å se hvordan det ser ut i toppen🤩 dette blir spennende å gøy🤩

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

@Ingvaldsen Åja, var det noe som ble gjort i ditt eie ? Hva kostet evnt noe slik ?

Hva angår kam å evt pris på porting osv av topp å bytte deler s trenger det ikke bli så ille. Om du ser på kvitteringene så sparer du vel ca 10k på å plukke av toppen selv å montere den selv å bare sette bort jobben med bytte av kam, å om du evt plukker vippeakslinger og slint selv sparer du enda mer. Trenger jo ikke kjøpe kvasskam, det er og mulig å få slipt kam en brukt kam. Ja mulighetene er maange😂 ng chip er problemet på disse at automat ikke liker at turtals sperre blir for høy, skal vistnokk være mulig å chippe kasse og 🤷‍♂️ om toppen skal av bør den jo planslipes uansett å da må også vippetøyet av først, samme om kam skal ut. Vipperøy kan være ett lite helvette men bør jo gå greit her da det ikke er lenge siden det ble bytta😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, viggo E34 skrev:

Hva angår kam å evt pris på porting osv av topp å bytte deler s trenger det ikke bli så ille. Om du ser på kvitteringene så sparer du vel ca 10k på å plukke av toppen selv å montere den selv å bare sette bort jobben med bytte av kam, å om du evt plukker vippeakslinger og slint selv sparer du enda mer. Trenger jo ikke kjøpe kvasskam, det er og mulig å få slipt kam en brukt kam. Ja mulighetene er maange😂 ng chip er problemet på disse at automat ikke liker at turtals sperre blir for høy, skal vistnokk være mulig å chippe kasse og 🤷‍♂️ om toppen skal av bør den jo planslipes uansett å da må også vippetøyet av først, samme om kam skal ut. Vipperøy kan være ett lite helvette men bør jo gå greit her da det ikke er lenge siden det ble bytta😉

 

He he jeg er ganske god på demontering 😂

Ang porting og kvassing og slikt så var jeg bare nysgjerrig. Er helt uaktuelt for meg. Liker det orginalt. 

Så får bare skru og forske. Finner vel ut av ting. Og det jeg ikke forstår, det spør jeg om. Enten her eller på face 👍 

Uansett blir det nok en stund til. Kaldt og jævlig nå. Får lande kjøpet litt og ta ting stille og rolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har av toppdeksel kan du jo dobbelsjekke at register står riktig, har bomma ei tann sjøl å fant ut en anna 535 jeg hadde og var ei tann ute, er fort gjort🙈 

Hvordan virker den sånn ellers? Solid i drivlinje å drar godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...