Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

16 timer siden, sveigis skrev:

Dæven Tore ,og alt nytt til toppen ?

Skal si :).

Dette blir jo bedre enn nytt jo.

Må hvertfall gi ro i sjelen med denne påkostnaden /jobben .

Dette blir goooood .:)

Nei det blir ikke påkost av nye eller overhalte ventiler. Regner med at verksmesteren hadde konfrontert meg dersom han hadde ansett ventilene som altfor slitte/skadde. 

Men det blir forhåpentligvis en bra nok motor med de delene som blir montert 🙏

Det får tiden vise. Nå blir det ihvertfall bedre enn det var. Forhåpentligvis en topp med lite eller ingen ventiltikk 🙏

Jeg kjenner at jeg ikke helt har roen enda. Må få dette montert og fyra opp. Virker alt bra da, kommer nok skuldrene til å senke seg betraktelig 😂👍

Er også spent på hva regninga kommer på fra verkstedet. Håpet er under 7 lapper. For har som mål å ha en totalsum på ca 15 lapper på denne toppen. Og 30 på rustfix. 

For sånn jeg ser det, så er det ikke så mye mer enn fiks av denne ventiltikken og rusta som skal til for å ha en klar 535ia 🤔 

Men man vet jo aldri med E34 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hentet toppen, men det var et par minus. Det ene var at mutteren foran på den gamle kammen ikke gikk overens med den nye 🤬 Så da ble det å bestille en slik mutter i rette diameter hos sulland. Den kommer antakelig til mandagen. Så da håper jeg det er rett størrelse.

Dritt nr 2 var at de ikke hadde justert ventilene. Det mente han ikke var mulig å gjøre med en løs topp. Så ne ting aner jo ikke jeg noe om, så måtte jo bare godta det. 

Så da løper det litt utgifter der også er jeg redd. For jeg tror ikke jeg tør å begi meg utpå noe sånt på egenhånd 🙈 Men vi får se. AD973A81-30CA-4495-97F7-BC51E220E3BE.thumb.jpeg.95b877d077ab54aa097bcf271f87faa8.jpeg

Her mangler det mutter siden den fra gamlekammen var for trang. 7D5611B1-895C-4B70-80C4-51D82BAA0B56.thumb.jpeg.41e3125016cd3d0e62e248ce97a1b572.jpeg

Ser ikke så aller verst ut. Så noen videoer på yt der de hadde mye slitte kjølevæskekanaler og slikt. Her ser dette veldig bra ut må jeg si 😃866615E7-DE18-4046-9F61-0E22A2792F0B.thumb.jpeg.e16c408fde63957547141e344e430dd9.jpeg

De tre første kammene, 1, 2 og 3 hadde store grøpper og var veldig slitt. Verst var nr 1 som sees på bildet. 

771EDD03-A53F-4F89-94A1-6F59FF646841.jpeg

71E70356-60E6-4FD0-A42F-FA3029E7CEE7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justere ventiler er kjempelett.. det fikser du..

og ja, innkjøringslube på kammen er smart. Første sekundene med kjøring på ny kam er ganske avgjørende.. Jeg hadde også ellers hatt rikelig med olje rundtom før du hiver på toppdekselet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, viggo E34 skrev:

Bare husk innkjøringslube på kammen😉👍🏻 ellers justerer du jo ventiler selv, dette er ingen heksekunst👍🏻

Hva er innkjøringslube ? 

Nå som jeg har alt dette så nytt og strøkent, er jeg blitt livredd for å gjøre noe feil 🙈 Så tror jeg skal be om hjelp 😉

Men skal lese i bentleymanualen og se om jeg forstår dette skikkelig.

Nå har jeg kosta på toppen 15 lapper, så hadde hengt meg dersom jeg hadde gjort en feil som hadde skadet noe 🤪

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Justere ventiler er kjempelett.. det fikser du..

og ja, innkjøringslube på kammen er smart. Første sekundene med kjøring på ny kam er ganske avgjørende.. Jeg hadde også ellers hatt rikelig med olje rundtom før du hiver på toppdekselet.

Får spørre deg også om hva innkjøringslube er for noe 😂

Ang rikelig med olje; hvor mye er det ? 

Er livredd for å ødelegge noe nå som jeg har kosta på denne gæmle toppen så mange kronasjer 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brake in lube, fra valvoline eller lignende. Rikelig med olje rundtom, som i å tømme olje over alt i toppen og over kam for god smøring før du slenger på toppdeksl. Å selvfølgelig turne motor for hånd før du kjinner utn coil tilkoblet for å å olje rundtom før oppstart. 

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Takk skal du ha @viggo E34 🙏

Er på jobb. Skal få studert videoen når jeg kommer hjem 👍

Leste en plass at det er bedre å trekke ut de to reléene som styrer bensin og tenning heller enn å trekke ut ledningen fra coilen. 

Ja det er enda bedre👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man sett litt på Roadkill på YouTube, så gjør de mye halvveis, men er det noe de er nøye med så er det å ha på innkjøringsfett på kammer de monterer. I tillegg ha nokså høyt turtall et kvarters tid for tilstrekkelig smøring under innkjøring. Noen tørre omdreininger og det kan gå hardt utover kammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...