Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Rune-K skrev:

Litt vanskelig og feilsøke via korrespondanse men den riktige kontakten har 2 ledninger. En skal være brun med svart stripe og den andre skal være brun. Hilsen en som kan lese koblingsskjema.

Her er forresten en side med mange kjekke linker om E34. http://www.e38.org/e34/ Det er ikke alle linkene som er virksomme men mye greit lesestoff.

Nå ble jeg ferdig med syvern idag så da kan jeg ikke skylde på deg lenger. Blir nok en kjøretur imorgen.

Ha ha ha gliser godt her 😂👍 Skal uansett kikke litt på linkene 👍 Så bra du har fått klar syver’n 🥳🎼 Kos deg med grom bil 👍 Lysten på en syver sjæl med åra 👍 Men det må bli en 740i med alt utstyr i knallskikk. E32 såklart, men en E38 kan også være intr ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din ser fin ut ,men den blir nok enda finere når du får gjevnet den ut med senk.😀

Gøy å få kjørt med den tenker jeg .👍

Det el greiene kan være et styr helt enkelt ,men med Rune med på ferden ,går det nok bra .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sveigis skrev:

Bilen din ser fin ut ,men den blir nok enda finere når du får gjevnet den ut med senk.😀

Gøy å få kjørt med den tenker jeg .👍

Det el greiene kan være et styr helt enkelt ,men med Rune med på ferden ,går det nok bra .😀

Ja gleder meg til å få montert senken 😄 Får demontere etterhvert å se om det lønner seg med nye topplagre. Mye mulig jeg må ha andre topplagre fremme. Det kommer an på demperene og hvilken variant som sitter der fra før.

Så er jeg usikker på om jeg skal kjøpe nye deler i forstillingen, men kanskje ta en sånn forings-kontroll på et verksted 🧐 Har brukt NAF før så kanskje ringe de å bestille en time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja konsulent @Rune-K, da fant jeg ut at det var feil kontakt som var montert på flotøren 🙈 Måtte leite litt og gjemt og fastklemt satt det en kontakt oppunder en plass og som viste seg å være den rette 🥳 Kortslutta den først for å se om varslet ble borte. Og endelig ble det stille når jeg vrei på tenningsnøkkelen 🙏😅 Men monterte kontakten og fremdeles stille, så da tolker jeg det som at flotøren funker. Men det finner jeg ut når det blir lite spylevæske igjen 👍

Så da er det null gong og sånt er deilig ☺️ Er den eneste E34 jeg har hatt hvor jeg ikke har gong ved oppstart 😅ED7A9657-4E70-47E3-BB5A-25C9961AA3B2.thumb.jpeg.1a1dbef3645e5090a08938f61100be41.jpeg

Den riktige kontakten 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke artig når andre folk har vært og rotet det til.

Jeg har vel aldri vært borti at kontakten i flottøren henger seg opp så du ikke får varsel når det begynner og bli lavt. Tror ikke du behøver og bekymre deg for det. Det eneste jeg har vært borti var en kamerat av meg for mange år siden som aldri fikk varsel. Han prøvde alt men da viste det seg at han ikke hadde tredd flottøren lang nok inn i tanken så den greide aldri og vippe ned. Man er borti mange rar feil gjennom et langt liv.

Idag ble det nesten 20 mil i syvern, ingen risting fra mellomakselen, ikke noe vindsus fra en ødelagt dør og den nye radioen fungerer som en drøm. Kan ikke bli bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Rune-K skrev:

Er det ikke artig når andre folk har vært og rotet det til.

Jeg har vel aldri vært borti at kontakten i flottøren henger seg opp så du ikke får varsel når det begynner og bli lavt. Tror ikke du behøver og bekymre deg for det. Det eneste jeg har vært borti var en kamerat av meg for mange år siden som aldri fikk varsel. Han prøvde alt men da viste det seg at han ikke hadde tredd flottøren lang nok inn i tanken så den greide aldri og vippe ned. Man er borti mange rar feil gjennom et langt liv.

Idag ble det nesten 20 mil i syvern, ingen risting fra mellomakselen, ikke noe vindsus fra en ødelagt dør og den nye radioen fungerer som en drøm. Kan ikke bli bedre da.

Joda det er så artig atte 😅🤮 He he ja er en fordel at flotøren er tredd langt nokk inn, men rart det ikke lakk spylevæske 🤷‍♂️ Uansett veldig digg å slippe feilmld og et display uten disse «.....» på hver side som står der å maser om at det ligger en feilmeld og venter på meg 😅

Så kult å høre at du har fått ut bilen og i gang for sesongen 🥳 På hvilken måte ristet det i bilen med slarkete mellomaksel-lager ? Suksess er nesten som rus 🥳🎼👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Så kult å høre at du har fått ut bilen og i gang for sesongen 🥳 På hvilken måte ristet det i bilen med slarkete mellomaksel-lager ? Suksess er nesten som rus 🥳🎼👍

Opphenget til mellomakselen røyk når jeg skulle kjøre inn i et parkeringshus. Elendig kvalitet, holdt bare 36 år og 430 000 km. Det må nesten være reklamasjonsgrunn.😉

Når det skjedde så begynte det og riste voldsomt når jeg kjørte igang og spesielt i bakker når det ble litt belastning. Under vanlig kjøring så merket jeg lite. Jeg trodde først det var en drivknute som hadde tatt kvelden for det kjentes ut som at hele bakstillingen hoppet under akselerasjon. Men siden alt bak så veldig fint ut så var det ikke mange andre steder enn mellomakselen det kunne være. Når jeg tok ned akselen så var det ikke noe mer igjen av gummien rundt lageret og i tillegg så gikk 2 av kryssene veldig tregt. Jeg undersøkte litt rundt om å overhale og balansere den jeg hadde men fant ut at BMW i Tyskland hadde nye aksler på lager, Innimellom er det takknemlig og drive med gammel BMW, med BMWccn rabatt så kom den på ca 8000 kroner ferdig levert hos nærmeste forhandler så det var ikke stort og lure på. Det største problemet var og få den hjem, 2 meter aksel passer dårlig i kofferten på en Z4.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å kjenne at energien har begynt å vende tilbake og mekkelysten så smått har meldt sin ankomst 😅🥳🙏

Tatt en beslutning nå om å få av de gamle traversforingene og få på no Powerflex. Så vurderer jeg å bytte hjullager men her må jeg få titta på noen youtube-videoer og se hvor komplisert det er. Hadde jo vært gøy å klart no sånt alene også 🙏👍🥳 Husker selvfølelsen fikk en god boost da jeg skifta toppakningen selv 👍

Greit å forsøke alt dette nå som jeg først har fått ræva i været 😅👍

Demonteringen av demperene var så lett at jeg var ikke irritert én gang 😂 Har aldri demontert noe på E34 som har sitti så løst noen gang 😅 Et par kakk med neven så løsna dem 😳 Sånt er gøy 🥳

Skal få begynt på traversforingene i morra. Ble jo så inspirert av Morten i dag at beslutningen om å komme i gang selv, ble en enkel beslutning 🥳

Får ringe og bestille topplagre og disse rustne koppene til dempera i morra. Så har jeg dem på onsdag. Samme med Powerflex 👍 Skal også gå over de andre foringene og se om det trengs nye der også 🧐358F80E3-AA30-40ED-8506-1122265DE8C8.thumb.jpeg.aa15c0b44b0f26f0fc1e0717dac8afdc.jpeg

Arbeidsplassen min 😅 Luftig men under tak 😉A28420B9-6229-468C-830C-C6C30BD81543.thumb.jpeg.85728f6555af31942e33f14658c36d10.jpeg

Arbeidsplass som funker 😉E6F7E6E4-A2CB-4199-A87C-9AFA9AC7E025.thumb.jpeg.b4602c38c0d883d53c27e1df76253ec8.jpeg

Satser på at våren er underveis og økte temperaturer framover 🙏A677CE26-C661-4DBD-BAD2-0315954AFC1C.thumb.jpeg.334d892b461390e62572463b9886566c.jpeg
Bilsteindempere fra 2006. EEA98BD0-41AD-450C-9144-9BFE7DF68058.thumb.jpeg.66b0c0a8a45f312171734bbf01841d92.jpeg
Ser kanskje litt ustabilt ut men er det ikke 😉8CC27377-AC44-4FF6-80E0-01DB71B71F8E.thumb.jpeg.fd6592d86de8688f21088c8d736d606d.jpeg

Av med hattehylla for å komme til dempera. CD0D378A-E150-411D-89CA-ED41514E13AC.thumb.jpeg.c2fa571c224f5f25b2b33d51c6b7470e.jpeg
Klar til dyst 👍B926C9CD-9F7F-46C3-8D88-880D63A31A0C.thumb.jpeg.6db357436d9f430e6612414cb15df130.jpeg

Da var dem ute og demontert. Demperstempla hadde fremdeles nok futt til å sige ut av seg selv. Den ene litt raskere enn den andre, men greit å bytte noe som har sitti der i 14 år 😉87600867-E21E-4E6C-B20B-31F22BD9BBE8.thumb.jpeg.77bb550ea0aedede159468185dbcb526.jpeg
Disse har ihvertfall gjort sitt 😅DF1F2AE2-4F66-41E6-A798-B45950C2DE35.thumb.jpeg.d50d87c869e4e73044a2404269a3380f.jpeg

Litt overflaterust. Ikke gæli dette her 👍4C6ECE26-91C8-4AB7-B2B2-14E4D58956C1.thumb.jpeg.26415deb4de1a2aa0684d7577befbf0d.jpeg

Sammen her. Bare litt overflaterust og dette blir pussa rent og behandlet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rune-KJa dæven, hadde sendt klage til Bmw når noe ryker etter såpass kort tid 🤬

Ok, så det er liksom ikke småtteri av rist og støy når mellomakselopplagringen tar kvelden 😉 Men du regnet med kast i akslingen pga at den fikk juling av dårlig lager ? 8000 er jo mye pæng 🙈 Så nå er alt fløyel og flyter pent ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

@Rune-KJa dæven, hadde sendt klage til Bmw når noe ryker etter såpass kort tid 🤬

Ok, så det er liksom ikke småtteri av rist og støy når mellomakselopplagringen tar kvelden 😉 Men du regnet med kast i akslingen pga at den fikk juling av dårlig lager ? 8000 er jo mye pæng 🙈 Så nå er alt fløyel og flyter pent ?

Det er ikke sikkert at det hadde blitt kast men siden kryssene på BMW i utgangspunktet ikke kan skiftes så måtte jeg hatt et firma til og gjøre det og de tar balanseringen samtidig. Bare deleprisen hadde kommet på godt over 3 tusen og da kommer jobben i tillegg. 3 kryss og opphengslager, kunne nok spart litt på uoriginale deler men det har jeg nesten sluttet og bruke. Skal tross alt beholde bilen til evig tid. Hvis det hadde holdt med kun lageret så kunne jeg nok ha gjort jobben selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rune-K skrev:

Det er ikke sikkert at det hadde blitt kast men siden kryssene på BMW i utgangspunktet ikke kan skiftes så måtte jeg hatt et firma til og gjøre det og de tar balanseringen samtidig. Bare deleprisen hadde kommet på godt over 3 tusen og da kommer jobben i tillegg. 3 kryss og opphengslager, kunne nok spart litt på uoriginale deler men det har jeg nesten sluttet og bruke. Skal tross alt beholde bilen til evig tid. Hvis det hadde holdt med kun lageret så kunne jeg nok ha gjort jobben selv.

Akkurat, ja nei da hadde du uansett ikke spart voldsomme summer og nytt er tross alt nytt og holder i nye 400k+++ 🥳🎼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune K:Nå lo jeg godt her ,elendig kvalitet etter så kort tid ,ja skjønner du er frustrert 😅😅😅.

Tenker du synes det var gøy å ratte 7 serie igjen .👍

Tore:

Skal si du gir på nå og det liker jeg .👍👍

Nå drar ting seg til i rett retning her .

Du har en kjekk plass å stå der ,og du har tak over hodet og.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, sveigis skrev:

Rune K:Nå lo jeg godt her ,elendig kvalitet etter så kort tid ,ja skjønner du er frustrert 😅😅😅.

Tenker du synes det var gøy å ratte 7 serie igjen .👍

Tore:

Skal si du gir på nå og det liker jeg .👍👍

Nå drar ting seg til i rett retning her .

Du har en kjekk plass å stå der ,og du har tak over hodet og.😀

Ja nå kan det se ut som jeg klarer å komme igang igjen og det er en god følelse ☺️

JADA, så lenge det er gunstig vindretning så er det ganske lunt å stå der å jobbe med bilen. I dag var ikke en sånn dag 😅 Sur nordavind som kom rett inn i carporten 😅 Men det gikk bra uansett. Nok klær så er det greit. Så har jeg jo verkstedboden rett bak bilen og stort sett det verktøyet jeg trenger, så dette er luksus mot sånn det var før 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://gsbildeler.no/forstilling-drivaksel/abs_ring_e32_34_46_9x_8x_83__3521188?oq=abs ring

Hmmm, jeg skjønner ikke helt dette. Noen som kan forklare meg dette ? Hvordan sitter abs-ringen bak ? Foran så sitter vel denne på hjullageret ? Hjullager bak har såvidt jeg kan skjønne, ikke noen abs-ring på seg....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...