Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig bra Tore. e så vanvittig gøy å montere sammen :) og kjenne at en kan sette et kryss på nok en god jobb.

Ser fin ut høyden bak no. Bare å få den ned forran.

Bra du bruker mye pasta, så skipper du både gnikke lyder og ikke minst at det er mulig å demontere seinere. Det at dine dempere satt løst er jo en god påminnelse hvor viktig dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mortenej skrev:

Veldig bra Tore. e så vanvittig gøy å montere sammen :) og kjenne at en kan sette et kryss på nok en god jobb.

Ser fin ut høyden bak no. Bare å få den ned forran.

Bra du bruker mye pasta, så skipper du både gnikke lyder og ikke minst at det er mulig å demontere seinere. Det at dine dempere satt løst er jo en god påminnelse hvor viktig dette er.

Takk takk Morten 😄👍 Ja gøy og gøy fru blom 😅 Joda det er gøy å montere nytt, men jeg var ikke helt til stede i hue tydeligvis. Rota fælt og måtte demontere og/eller løsne på for å justere flere ganger 😂🙈 Så den låsefunksjonen på muttern oppe på toppen av dempera har nok mista funksjonen sin er jeg redd 😂 Men men, fik det da i orden til slutt 🥳🤪

Var å spiste middag hos en kompis i går kveld og turen til og fra han var en nytelse 🥳 Bakenden var så utrolig fast og stødig. Rett og slett en ny bil 👍 Nå kjente jeg hvor utrolig slapp og vinglete den var før byttet 😉

Ja det er den perfekte høyde bak nå. Jeg har aldri likt denne blodsenken. Men jeg håper den blir litt lavere foran enn jeg fikk det på 525’n med nesten samme senk. På 525’n kjøpte jeg samme Supersport fjører, men Bilstein dempere, men synes den ble en tanke for høy da. Det er en liten sjanse for at jeg fikk feil fjører. At jeg fikk 30mm fjørene og ikke 50mm, men dette ser jeg når jeg får byttet 😉

Jeg så at han med 7-serien (glemt navnet hans 😅) og V-12’n at han sausa inn Powerflexforingene med kobberfett, så valgte å gjøre det samme 👍 Da blir det nok ihvertfall ikke no knirk 😅 Så alt dette bør gli greit ut igjen ved neste bytte.

Så nå står fronten for tur. Skal få demontert fjørbeina og forhåpentligvis ser jeg visuelt om det er mulig å montere senkefjørene med det topplageret som sitter der fra før av. Gjør det det, og det ser helt og greit ut, så monterer jeg dette. Ser det lurvete ut med rust og slitte puter, så monterer jeg bare tilbake og venter til påsken er over og bestiller nytt. Har jo lyst å kunne kjøre bilen nå i påsken. Har planlagt litt roadtrips sånn for å finne på noe i disse stusselige tider 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg demontert og montert tilbake de samme orginalfjørene siden gjengetuppen på støtdemperstempelet til supersportdemperen er for kort til topplageret som sitter montert fra før 🤬 Så da er det bare å montere tilbake igjen på bil, siden jeg ikke vil kjøre Corsa i påsken 😅🤷‍♂️
 

 

2AEDD741-B87A-488A-917E-D26EE82DAFEB.jpeg

AD51850D-82BB-46EC-8905-68F18E420749.jpeg

7C3C1642-C0F7-4B2D-9BFA-A4D0B5D65DB9.jpeg

DADB0259-F7DD-416E-8275-DD756B1F59BC.jpeg

820E991B-AB41-4B02-AD5D-4BDA9AD6385C.jpeg

788A0432-603D-4EA2-94FC-3C7FEA11D20D.jpeg

FA307E7D-F056-44EA-BC8B-AE9CBC28DEE9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg venter med å montere på bilen til etter jeg har pratet med Sulland og GS i morra. Klarer noen av dem å mirakuløst skaffe meg riktig topplager til onsdag så får jeg montert senken før påske 🙏😅🤞Men har ingen forventninger til at dette er mulig å gjennomføre så satser på å måtte kjøre stankelbein noen dager til 🤣

Må ha en M14-bolt til støtdemperen, nye raklestag og ny tappeskrue og skive til bunnpanna også. 
 

Rart med det. En trenger alltid mer enn man først tror 😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått unna Tore ,det må jeg si veldig bra .😀

Kan du tenke deg noe så irriterende som når man skal montere deler og EN faens del ,velter lasset ???😡

Men under har skjedd før og kan skje igjen ,kan hende de klarer å fikse noe før påsken.

Ellers må jeg si at du får en fin høyde på den når du er ferdig .

Powerflex det må nok jeg og neste gang ser jeg .

Hvertfall bra Tore å se at ting faller på plass. For deg .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Jan 🙏😃 Denne her er helt utrolig å skru på 🥳 Sålangt ikke én bolt eller noe som har rusta fast eller sitter dønn på noen som helst måte 🥳 Alt som har tatt tid her er egen kløning 🤣 Kan så absolutt anbefale Powerflex Jan 👍 Og som du så av bildene mine så var jobben med å klemme ut de gamle orginalforingene veldig enkelt 😅 Ja så sett bort fra litt slurv og kløning så har dette gått utrolig fint 👍 Men ja, det var irriterende at topplageret ikke passa, men hadde det veldig på følelsen, så ikke syykt irriterende 😂👍

Endret av Bimmerlorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det var meg du mente selv om min bil er 6-serie😁 Jeg bruker mye kobberfett på alle IKKE bevegelige polyretan foringer. Siste jeg ønsker når mitt prosjekt kommer på veien er at alt knirker. Powerflex selv ambefaler også kobberfett på hjemmesidene deres. På bevegelige foringer bruker jeg silikon/teflon fett.

Morsomt å se at noen får med seg hva jeg gjør 🤗

Vilken PN toplager trenger du? Har liggende den typen som passer på Bilstein B8 demper. Tror det er Type 3 men er vel ikke så flaks at det er akkurat den typen du skal ha.

Endret av EspenV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, EspenV skrev:

Lurer på om det var meg du mente selv om min bil er 6-serie😁 Jeg bruker mye kobberfett på alle IKKE bevegelige polyretan foringer. Siste jeg ønsker når mitt prosjekt kommer på veien er at alt knirker. Powerflex selv ambefaler også kobberfett på hjemmesidene deres. På bevegelige foringer bruker jeg silikon/teflon fett.

Morsomt å se at noen får med seg hva jeg gjør 🤗

Vilken PN toplager trenger du? Har liggende den typen som passer på Bilstein B8 demper. Tror det er Type 3 men er vel ikke så flaks at det er akkurat den typen du skal ha.

Ha ha ja det var deg jeg mente Espen 👍 Trodde virkelig det var 7-serie 😅 

Så bra at du la ut powerflexbildene fulle av kobberfett 👍 Nå marinerte jeg de ikke like godt som dine, men selv det jeg klinte de inn med, var såpass at det det tøt ut både på over og undersiden 👍 Så dette bør ikke knirke på ei stund 😅

Hva er PN ? Nei så flaks hadde jeg dessverre ikke 😢 Jeg forstår det sånn at jeg trenger Type2. Jeg forstår det sånn ut i fra at jeg trenger M14 mutter. Den trenger pipestørrelse 22mm. 

2638DBE6-D28B-4CD9-B360-EC62E6FA296C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at demperne ikke passet med lagerne du hadde.

Var ikke klar over at det kunne være flere valg på topplagerne foran. Er det gjengene på demperen som avgjør hvilket tårnlager som skal på?

Ser vi er 2 som sattser på at deler kan ekspederes kjapt på mandagen ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mortenej skrev:

Kjipt at demperne ikke passet med lagerne du hadde.

Var ikke klar over at det kunne være flere valg på topplagerne foran. Er det gjengene på demperen som avgjør hvilket tårnlager som skal på?

Ser vi er 2 som sattser på at deler kan ekspederes kjapt på mandagen ;)

 

Ja det var stuss, men jeg hadde det på følelsen, siden jeg har vært borti dette tidligere på nettopp Supersportdempere.

Men nå har jeg pratet med GS og etter en del frem og tilbake så kan det virke som jeg nå får tilsendt det topplageret som passer. Ja det er tre forskjellige topplagre. Minst 🤬 Så det er ikke lett ;-) 

Ja det er topplager ut i fra hvor lang tapp det er på støtdemperstempelet, samt om det er er M12 eller M14 mutter som skal på.

Jeg håper du også kan klare å få tilsendt delene dine tidsnok før påske, slik at du kan få mulighet til å få bilen din i gang :-D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer så lenge en leser og følger med her inne :)

Flott det ordner seg for deg og. Håper at posten kjører som planlagt denne uka da så har du arbeid te helga.

 

Blir å starte foran for min del så snart jeg har fått på plass alt bak. Håer det ikke er så mye å ta tak i der, men bruker jo å balle på seg når en først starter :)

Fikk tatt en tlf til Koed i dag og lagt inn ei bestilling der. Sender iløpet av dagen, så da er det brae opp til posten å få delene til Ålesund før stengetid på onsdag.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mortenej skrev:

Lærer så lenge en leser og følger med her inne :)

Flott det ordner seg for deg og. Håper at posten kjører som planlagt denne uka da så har du arbeid te helga.

 

Blir å starte foran for min del så snart jeg har fått på plass alt bak. Håer det ikke er så mye å ta tak i der, men bruker jo å balle på seg når en først starter :)

Fikk tatt en tlf til Koed i dag og lagt inn ei bestilling der. Sender iløpet av dagen, så da er det brae opp til posten å få delene til Ålesund før stengetid på onsdag.

He he ja dette her og youtube er flotte kanaler for å lære seg 😃👍 Får håpe delene dine kommer tidsnok 🙏 Jeg tror nok at posten står på ut onsdag. Jeg bestilte jo denne supersportsenken og da jeg hadde fått dempere som ikke så ut i ville helvete og jeg klaget, så kom demperene dagen etter faktisk 😃👍

Hva har bestilt ? Utover den brilla til stabstaget ?

Kan jo oppdatere litt her i samme slengen 😅

Jeg tenkte, faen heller, jeg demonterer fjæra igjen og bare ser om det funker med senkefjæra. 🧐🤷‍♂️🤞 Så av med orginalfjæra igjen og satte senkefjøra inn mot fjærbeinet og ser at joda, jeg må jo faktisk klemme sammen denne fjæra et stykke, så dette kan jo være en løsning fram til jeg får de manglende delene 🤷‍♂️
 

Som sagt så gjort og voila !! Ett stk fjærbein klar til å monteres på bilen. Vet jo at det ikke er anbefalt å kjøre orginaldemper sammen med senkefjærer, men er bare så sugen på hvordan den blir seende ut med senk foran 😅

Så da blir det å demontere fjærbeinet på andre siden og gjøre samme jobben der og håpe at det funker å kjøre med dette en stund. I hvertfall til over påsken dersom jeg ikke får delene 😉🙏
 

Her er første fjærbein med senkefjær montert 🥳 

3558D675-F05F-4300-A8D5-286C82A35B12.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mortenej skrev:

Lærer så lenge en leser og følger med her inne :)

Flott det ordner seg for deg og. Håper at posten kjører som planlagt denne uka da så har du arbeid te helga.

 

Blir å starte foran for min del så snart jeg har fått på plass alt bak. Håer det ikke er så mye å ta tak i der, men bruker jo å balle på seg når en først starter :)

Fikk tatt en tlf til Koed i dag og lagt inn ei bestilling der. Sender iløpet av dagen, så da er det brae opp til posten å få delene til Ålesund før stengetid på onsdag.

forumet er meget lærerikt, desverre er det ikke helt der det engang var. da facebook osv tok over og det ble nye drivere her og ting ble lagt om, det ble laget nytt forum av di gamle driverne her og mange flyktet desverre dit også. men nå har det tatt seg veldig bra opp gjenn \:D/

meeen du, hadde det ikke vært kjappere å få levert fra bud(gs) for din del? Ålesund er jo rett i "nabolaget"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, viggo E34 skrev:

forumet er meget lærerikt, desverre er det ikke helt der det engang var. da facebook osv tok over og det ble nye drivere her og ting ble lagt om, det ble laget nytt forum av di gamle driverne her og mange flyktet desverre dit også. men nå har det tatt seg veldig bra opp gjenn \:D/

meeen du, hadde det ikke vært kjappere å få levert fra bud(gs) for din del? Ålesund er jo rett i "nabolaget"

Skal ikke stjele tråden til Tore her :) varer fra GS (Bud) til Ålesund går ofte via Oslo. Men GS hadde heller ikke disse på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...