Bækkmann Skrevet Mars 26, 2017 Share Skrevet Mars 26, 2017 (endret) Ny bil på gården Da har en ny BMW inntatt gårdsplassen, og jeg er storfornøyd! Det ble litt av en forandring å gå fra E39 til F10. Bilen føltes veldig stor til å begynne med, men man blir godt vant etter noen mil. Liker at jeg føler meg litt hjemme i forhold til E39 interiøret. Alt stemmer! Mange av knappene har lik plassering, og interiøret er igjen skikkelig førerorientert. En verdig storebror Jeg hadde tre krav ved innkjøp av ny bil. Rekkesekser, Bensin, og 3-Liters motor. 2 av 3 krav ble oppfylt, men ble overbevist da jeg prøvekjørte bilen. Diesel drar godt det også! Kjøpte bilen hos en bilforhandler 5 minutter unna da jeg ved en tilfeldighet oppdaget den på finn.no. Behagelig å kunne beskue bilen skikkelig før kjøp. Måtte derfor ''ta en titt'' noe som endte i kjøp. Fort gjort! Planene for bilen er vel rett og slett og bruke den. Noe ettermontering blir det selvfølgelig! Har lyst til å dra på langtur til Tyskland mot sommeren. Men har ikke kommet så langt i planleggingen enda. Bilen skal uansett nytes, og brukes for det den er verdt! Har ikke lest meg opp godt nok ang. enkelte retrofits. Leser jo litt rundt, og komfortsetene er tydeligvis noe av det beste som finnes av sitte komfort. Om dette er noe som lar seg ettermontere relativt greit, så kan det hende at jeg finner på det også. Ønsker gjerne info ang. dette Enkelte ting synes jeg koster mer enn det smaker også. Ikke like enkelt å skaffe deler når F10 er såpass ny enda. Generell info 2011 Mod 530D Sedan Sportsautomat Spacegrau Metallic - A52 143.000Km Utstyrsliste Spoiler Options 1CB Co2 Content 2NC M L.-a.w. Double Spoke 350 M/18",mt 2PA Locking Wheel Bolts 2TB Sport Automatic Transmission 2VH Integral Active Steering 230 Eu Specific Additional Equipment 258 Runflat Tyres 3AC Trailer Tow Hitch 3MB Individual Ext.line Alu. Satinated 320 Model Designation, Deletion 337 M Sport Package 4B9 Int.trim Finishers Alum.high Finish 415 Sunblind For Rear Window 416 Sunblinds 428 Warning Triangle 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d 459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory 464 Skibag 465 Through-load System 481 Sport Seats F Driver/front Passenger 494 Seat Heating F Driver/front Passenger 496 Seat Heating For Rear Seats 502 Headlight Washer System 508 Park Distance Control (pdc) 522 Xenon Light 524 Adaptive Headlights 534 Automatic Air Conditioning 536 Auxiliary Heating 6FL Usb-/audio Interface 6NF Ext.con.of The Music Play.i.mobilph 6UH Traffic Information 6VC Control Combox 609 Navigation System Professional 644 Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf. 677 Hifi System Professional 698 Area-code 2 704 M Sport Suspension 710 M Leather Steering Wheel 715 M Aerodynamics Package 775 Individual Roof-lining Anthracite 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months 8SM Vin, Visible From Outside 8TF Active Protection For Pedestrians 8TG Anti-theft System 8TL Daytime Lights Front And Rear Aktiv 8TN Daytime Driving Lights Selectable B 8V2 Sticker Ncap Nied/dean/schwed 842 Cold Climate Version 850 Add Fuel Tank Filling For Export 853 Language Version English 863 Europe/dealer Directory 885 Swedish / On-board Documentation 896 Daytime Lights Function Planer (x) Utført (-) Ikke utført (/) Vurderes (x) M-Performance Nyrer i sort (x) Nye Skilt (x) Sorte N-Merker (x) LCI Ramme rundt iDrive skjerm (x) M-Performance Front leppe (x) M-Performance Hekkspoiler (x) BMW Apps (x) Kartoppdatering 2017 (x) Shadowline (x) Sorte detaljer rundt blinklys (x) 6WA Speedometer (x) Felger (x) Ambient Lightning (x) LCI M-Sport Ratt (x) M-Performance Diffuser (x) Velour Gulvmatter (-) Soft Close (-) Snap-In Adapter iPhone (-) Ratt med varme (/) BMW Online (/) Ryggekamera Bilder Tok noen bilder i dag for anledningen. Her er bilen slik som jeg kjøpte den, ved untak av M-Performance nyrene. Beklager møkkete bil, men det måtte bli slik da snøen smelter for fullt her oppe i trønderland. Gleder meg til det tørker opp litt. Da blir bilen sendt på spa-weekend hos en kompis. Det blir bra! Endret Mars 25, 2019 av Bækkmann sAlnes, Fahad, Daniel. og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mars 26, 2017 Share Skrevet Mars 26, 2017 Lenge siden! Så du lå ut E39en på Finn for en stund siden, regner med den ble solgt Flott bil du har kjøpt deg! Med rett (diesel) motor også De er veldig gode å kjøre disse bilene. Er det noe stor sak å bytte til LCI M-Sport rattet på F1x? Syns det er det peneste rattet man får på nye BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Mars 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2017 Takk takk! Lenge siden jeg har vært aktiv her inne, men leser stort sett hver dag! E39'en ble solgt ja! Den lever videre den heldigvis. Jeg fikk liksom ikke ro i sjela etter å ha kostet på bilen utallige summer. Men noen bomkjøp gjør vel alle. Ang. bytte av ratt så tror jeg ikke det er store saken nei. Jeg har større problemer med å svelge prisen på rundt 8.000 kr. Også må jeg ha ny airbag i tillegg. Uff Men finner jeg et ratt med Gir hendler og varme til en så fornuftig pris som mulig så slår jeg sikkert til kjenner jeg meg selv rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mars 26, 2017 Share Skrevet Mars 26, 2017 1 time siden, Bækkmann skrev: Takk takk! Lenge siden jeg har vært aktiv her inne, men leser stort sett hver dag! E39'en ble solgt ja! Den lever videre den heldigvis. Jeg fikk liksom ikke ro i sjela etter å ha kostet på bilen utallige summer. Men noen bomkjøp gjør vel alle. Ang. bytte av ratt så tror jeg ikke det er store saken nei. Jeg har større problemer med å svelge prisen på rundt 8.000 kr. Også må jeg ha ny airbag i tillegg. Uff Men finner jeg et ratt med Gir hendler og varme til en så fornuftig pris som mulig så slår jeg sikkert til kjenner jeg meg selv rett. Ser den Ja bomkjøp vet jeg litt av hvert om Har vel gjort tidenes bomkjøp selv Ah så alt passer greit over? Ikke sånt tull som på eldre BMW. Men ja 8 lapper var litt av en pris haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Mars 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2017 8 minutter siden, DanielStance skrev: Så vidt jeg vet så skal det være plug & play. Må vel bytte slepering om jeg skal ha rattvarme da. Ellers ok! Måtte innom tråden din å se nå. Du kan uansett glede deg over at den bilen der blir helt konge etterpå! Det er ikke mange 740'er å se på veien nå for dagen. Følger denne nå Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Mars 26, 2017 Share Skrevet Mars 26, 2017 Gratulerer med fin bil! Kult med integral active steering, merker du noe til det? Bækkmann reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Mars 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2017 Takk for det! Jada, active steering er utrolig stilig. Bilen virker litt fastere i fisken i svingene syns jeg Får mer selvtillit i svinger. Litt vel mye til tider kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 26, 2017 Share Skrevet Mars 26, 2017 Gratulerer med tøff bil og riktig motor Bækkmann reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Mars 26, 2017 Share Skrevet Mars 26, 2017 Gratulerer med fin bil! Nydelig farge 😀 Kjør på med sorte detaljer, så blir den enda tøffere Bækkmann reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Mars 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2017 55 minutter siden, Gabz skrev: 18 minutter siden, Fahad skrev: Takk for gratulasjoner! Ja, har tenkt å ha sorte detaljer hele veien. Men har ikke heelt bestemt meg ang. leppa og hekkspoiler. Synes jo egentlig at svart er rått, men litt redd for at det ser litt pålimt ut? Blir sikkert bra når resterende detaljer er sorte også Fahad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Mars 26, 2017 Share Skrevet Mars 26, 2017 11 minutter siden, Bækkmann skrev: Takk for gratulasjoner! Ja, har tenkt å ha sorte detaljer hele veien. Men har ikke heelt bestemt meg ang. leppa og hekkspoiler. Synes jo egentlig at svart er rått, men litt redd for at det ser litt pålimt ut? Blir sikkert bra når resterende detaljer er sorte også Performance leppa gjør fronten komplett etter min mening. Når det gjelder hekkspoiler så anbefaler jeg enten M Performance eller high kick Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Mars 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2017 2 minutter siden, Fahad skrev: Jeg har vel bestemt meg når det gjelder spoiler Delenummer 51628049268. Dette er M-Performance eller? Bruker delekatalogen til Koed for å finne fram, men denne ligger ikke under M-Performance kategorien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fahad Skrevet Mars 26, 2017 Share Skrevet Mars 26, 2017 (endret) 19 minutter siden, Bækkmann skrev: Jeg har vel bestemt meg når det gjelder spoiler Delenummer 51628049268. Dette er M-Performance eller? Bruker delekatalogen til Koed for å finne fram, men denne ligger ikke under M-Performance kategorien Nei, det her er vanlig M Sport spoiler. Slik ser M Performance spoiler ut: Endret Mars 26, 2017 av Fahad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Mars 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2017 (endret) 46 minutter siden, Fahad skrev: Ooh, det er det ja. Du har tilfeldigvis ikke delenummeret på den? Endret Mars 26, 2017 av Bækkmann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet Mars 26, 2017 Share Skrevet Mars 26, 2017 2 timer siden, Bækkmann skrev: Takk for det! Jada, active steering er utrolig stilig. Bilen virker litt fastere i fisken i svingene syns jeg Får mer selvtillit i svinger. Litt vel mye til tider kanskje Så vidt jeg vet gjør ikke integral active steering at bilen blir fastere, men det gjør svingradiusen kortere. Sikkert stor fordel i parkeringshus. Den påvirker også kjøreegenskapene i svinger, da bakhjulene svinger samme vei som forhjulene, i hastigheter over 60 km/t mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå