bimmers89 Skrevet Mai 29, 2017 Share Skrevet Mai 29, 2017 hei jeg har fått problemer med ccc vil ikke starte opp, skjedde plutselig, bmw logo kommer opp enten så henger den igjen eller så starter den på nytt hele tiden! kan det være noe tull med mpm module eller er det noe dyrt rep ? har tatt diagnose men finner ingen feil med ccc. evt hvor sitter denne enheten ? trenger raskt hjeljp da bilen skal på sommertur snart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 29, 2017 Share Skrevet Mai 29, 2017 Dette er vanlig og kjent feil på E6x at CCC enheten ryker. Du må skifte den. CCC enheten er selve CD spilleren. @SweetBMW selger disse, hør med han. ogee1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tthuns Skrevet Mai 29, 2017 Share Skrevet Mai 29, 2017 Som nevnt så er dette en kjent feil. Når du først er i gang ville jeg ha vurdert cic enhet. Ccc sitter rett i midt konsollen. 4 skruer så er den ute ogee1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmers89 Skrevet Mai 29, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2017 okey takk for hjelpen sålangt. kan jeg bare bytte cd spillern fra en bil som skal hugges ? og må vel da kodes på nytt? jeg har tilgang til inpa men er det stress å kode denne opp evt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmers89 Skrevet Mai 29, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2017 og hva er det som pleier å ryke på disse ? er det mulig å få rep? kan kanskje rep selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 29, 2017 Share Skrevet Mai 29, 2017 (endret) Kan fint kjøpe brukt ja, men før eller siden vil den også ryke. Har lest rundtom at det finnes enkelte som reparer disse, men lønner seg som oftest likevel og bare kjøpe en ny en. Og ja enheten må kodes. Men ja, en kan oppgradere som nevnt over. Fra det jeg har lest så skal det være en chip og/ eller en kondensator som ryker. Endret Mai 29, 2017 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmers89 Skrevet Mai 30, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2017 (endret) hvis det er disse kondensatoren så er det vel enkelt å lodde Nye på plass ? men om kretskortet er brent er det vel lite håp. bilde hentet fra nett. skal prøve å demontere enheten iløpet av uka for å se.ser folk selger kondensatorer på ebay for billig sum. Endret Mai 30, 2017 av bimmers89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmers89 Skrevet Mai 30, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2017 Et lite spørsmål til. Kan jeg kjøre uten cd spiller i noen dager?får jeg noen feilkoder i ettertid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmers89 Skrevet Mai 30, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2017 Ser ut som alle kondensatorene er iorden. Kan det være noe annet feil?? Trenger hjelp det haster..kan det være mpm modulen som tuller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mai 30, 2017 Share Skrevet Mai 30, 2017 Det mest vanlige er at loddingene går på en av de store chippene. Vanskelig å lodde for amatører. Det er et firma i England som overhaler disse for rundt 400 Pund. Pluss frakt og moms og alt det derre der. Jeg kjøpte en brukt på eBay til to lapper i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Årsland Skrevet Mai 30, 2017 Share Skrevet Mai 30, 2017 13 timer siden, bimmers89 skrev: hvis det er denne kondensatoren så er det vel enkelt å lode Nye på plass ? men om kretskortet er brendt er det vel lite håp. bidle hentet fra net. skal prøve å demontere enheten iløpet av uka for å se.ser folk selger kondensatorer på ebay for billig sum. Hjalp ikke å skifte kondenstorene i min.. Er nok bare dårlig lodding som de andre her sier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmers89 Skrevet Mai 30, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2017 (endret) Dette fikser vi lett.skal ta en grundig sjekk imorgen. Må jeg demontere alt for å få ut bakplata der kondensatorene sitter? Endret Mai 30, 2017 av bimmers89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmers89 Skrevet Mai 31, 2017 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2017 da er hele ccc demontert for grundig sjekk,finner rett og slett ingen feil. noen som har mere ide? kondensatorene tørker etter en stund,så bytter disse ut med nye for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå