Gå til innhold

Min E61 525d xdrive lci


 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, sveigis skrev:

Godt du er fornøyd :).

Viktig for oss 61 entusiaster at du holder liv i tråden .

Hvordan er forbruket på denne gjennomsnittlig?

 

Ja er meget fornøyd :)  

Ja det er liksom ikke flust av E61 tråder har jeg ett intrykk av, så jeg prøver å oppdater jevnlig, selv om det ikke skjer så mye nytt akkurat :) 

 

Jeg har ikke resettet forbruksmåleren siden jeg kjørte fra Trondheim og hjem i sommer (ca 100 mil), og det har vært veldig blandet kjøring så ifølge komputeren ligger jeg på 0,89, noe som jeg egentlig er fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Driver for tiden å pendler til Ballstad i Lofoten (ca 3 timers kjøring), ingen problem med å kjøre tur-retur en gang i uken med en slik redskap som E61! Ellers har jeg plan om å bruke originalfelgene til bilen (style 135 hvis jeg ikke tar feil) til vinterfelger, så blir vell bestillt dekk nå om ikke så lenge. Noen som har erfaring med 18" vinterdekk på disse? Er også litt usikker på hvilke dekk jeg blir å gå for, men tror det blir Hakka8, da de funket bra på E39en. 

Ellers har jeg da knipset noen bilder de siste dagene :)

 

IMG_1776.JPG

IMG_1802.JPG

IMG_1771.JPG

Endret av krini94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Snowbiz skrev:

Gå for ContiIceContact 2 :) 100 ganger bedre enn Hakka 8. Spesielt i svinger på glatt føre!

Finner ikke de i rett dim.. (18") Men har sett litt på Conti icecontact også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var vinterdekk både kjøpt og lagt på felg. Valget falt på Nokian Hakka9 denne gangen, så får vi se når snøen kommer om jeg blir like fornøyd så jeg var med Hakka8 på gammelbilen. Gikk for smalere dekk enn jeg hadde på E39en, så gikk for 225/45-18, håper at det sporer litt mindre enn E39en gjorde me 235 bredde.

 Ellers er det lite nytt, bilen har fungert ypperlig til ukependling til og fra Ballstad 230km hver vei) og jeg er fortsatt imponert over kjørekomforten, og hvor behagelig kombinasjonen med komfortseter og adaptiv cruisecontrol er, blir nok ikke noen ny bil uten dette! 

Tok også opp båten i helgen å fikk testet å dra henger med litt vekt, men det gikk bare godt. Takket være draget i 3 literen og xdriven var det null problem å ta løs i ganske bratt helling på løs grus me båten på slep. 

 

IMG_1987.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marius2002 skrev:

xDriven er konge! Jeg har sikkert spammet forumet over hvor bra xDrive til BMW er, men det tåles alltid litt mer skryt over systemet :) Ellers en pen og riktig E61! Noe kjent med plassen der du drar opp båten, bommer jeg om jeg sier Myre?

Ja jeg har godt inntrykk av det, gleder meg til vinteren så jeg virkelig får testet det :)  Takk for det, meget fornøyd med fargen og alt :) 

Helt riktig, det er på Myre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, krini94 skrev:

Ja jeg har godt inntrykk av det, gleder meg til vinteren så jeg virkelig får testet det :)  Takk for det, meget fornøyd med fargen og alt :) 

Helt riktig, det er på Myre :)

Kult :) Slekta er fra Myre (Sommarøy), så var på besøk med BMWen i sommer. Kjørte fra Molde. Er lenge siden sist jeg var der før nå da. Var heldig og fikk bli med ut på båttur i sommer, så jeg synes jeg kjente litt igjen havneområdet. Flott plass!
(kan se bilder fra turen i tråden min side 20-21.
http://bimmers.no/forums/topic/802643-marius2002s-e91-xdrive-m-sport-til-salgs/?page=20)

Gled deg til vinteren, det er helt fantastisk med xDrive ;) 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marius2002 skrev:

Kult :) Slekta er fra Myre (Sommarøy), så var på besøk med BMWen i sommer. Kjørte fra Molde. Er lenge siden sist jeg var der før nå da. Var heldig og fikk bli med ut på båttur i sommer, så jeg synes jeg kjente litt igjen havneområdet. Flott plass! 
Gled deg til vinteren, det er helt fantastisk med xDrive ;) 

Ahaa! Ja å jeg har masse slekt i Molde-området (Elnesvågen, Eide, Bud og der i slengen) så jeg var innom der med BMWen da jeg var i Oslo å hentet den, mye flott der nede å :) 

Ja jeg gleder meg veldig til første snøen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde bilen på løftebukk for å legge om dekk her tidligere fant jeg ut at jeg hadde lekkasje på ene demperen foran.. Jeg har jo tenkt på å senke litt foran siden jeg kjøpte bilen, men da med bare senkefjærer, men det er jo lite vits nå når jeg uansett må ha nye dempere. Hva har folk av erfaringer med coilovers på E61? Å hva anbefales? Tenker spesielt med tanke på xdrive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...