Poppy Skrevet Juni 25, 2017 Share Skrevet Juni 25, 2017 (endret) 2002 E46 med N42 Bilen går de ikke på alle sylinderne. Turtallet går opp og ned av seg selv og den dør ut etterhvert. Tok diagnose, fikk feil på misfire syl 3. Byttet coilen fra syl 3 med coilen på syl 4. Sletta feil. Kjørte et par meter for å få opp motorlampe. Ny diagnose: misfire syl 2. Altså det er ikke coilene som er problemet. Fikk også misfire syl 1 etterpå. Hva er det neste jeg burde gjøre? Har forresten sjekka at det er gnist på noen av pluggene. Kan det være noe med injektorene? Virker rart siden feilen flytter seg blant sylinderne? Sier ja takk til alle tips! Endret August 18, 2017 av Poppy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Juni 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2017 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Juni 26, 2017 Share Skrevet Juni 26, 2017 Sjekka at det ikke er olje bedi plugghullet? Dette komner av dårlig toppdekselpakning. Da kan man få feilmelding på pluggene. Kan absolutt være feil på flere coiler samtidig også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Juni 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2017 5 timer siden, Evopower skrev: Sjekka at det ikke er olje bedi plugghullet? Dette komner av dårlig toppdekselpakning. Da kan man få feilmelding på pluggene. Kan absolutt være feil på flere coiler samtidig også. Ikke olje i plugghull. Men virker rart at det skal være feil på coil 3 også neste dag er det feil på 1 og 2, tenker å kanskje ta av topplokket og sjekke toppdekselpakningen uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Juni 26, 2017 Share Skrevet Juni 26, 2017 Pluggene da? Sjekka jordingen fra blokk til gods? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Juni 26, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2017 (endret) 2 timer siden, Evopower skrev: Pluggene da? Sjekka jordingen fra blokk til gods? Pluggene ser bra ut, har sjekka gnisten på 1 og 2 siden det er det som har kommet opp mest på diagnose. Tok ut luftmassemåleren nå og da gikk den fint på tomgang, men begynner å rykke/dø ut når jeg gir gass. Er det vanlig når den er utkoblet? Vil det si at den er dårlig/ødelagt? og kan virkelig en MAF lage så mye kuking? Endret Juni 26, 2017 av Poppy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Juni 27, 2017 Share Skrevet Juni 27, 2017 (endret) MAF kuker ikke om du kobler den ut. Nødprogram. bilen går å kjøre, men bruker mye bensin osv. Om du bare klarer å kjøre noen meter før bilen dør, så må det være av andre årsaker. Bensin? Virker som at du har utelukket tenninga med å stokke om på coiler, Om man finner ut hvor mange bars trykk du har mot rail nå og hvor mange bar som skal til for å åpne dyser så kan man utelukke bensinpumpe/injektorer/bensinfilter også. F.eks du har 3 bars trykk i system nå, men behøver 3.5-4 bar for å åpne dyser. Noen har ventil på rail slik at du kan sette manometer dit for å sjekke trykket. Endret Juni 27, 2017 av Øyvind.J Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juni 27, 2017 Share Skrevet Juni 27, 2017 Sjekk om du har falsk luft. Da er det vanlig å få misfire koder på forskjellige sylindre. Gummi belgen foran gasspjeldet kan være synderen, men det kan være vanskelig å se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Juni 28, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2017 (endret) Fikset. Var løs vakumslange på undersiden av veivhusventilasjon. Endret August 18, 2017 av Poppy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå