Skulebollen Skrevet Juli 18, 2017 Share Skrevet Juli 18, 2017 (endret) Hei! Har airbag lampe på min 99 e46 sedan. Når jeg kjører diagnose får jeg opp denne feilmeldingen på Inpa: 32 - sensor sideairbag left communication error or broken cable. Så rekner med det er ledningsbrudd eller defekt airbag i førerdør. Er dette ett kjent problem? Noen spes. Plass det bruker vere ledningsbrudd? Eller bruker evt. Airbag og bli ødelagt? Endret Juli 30, 2017 av Skulebollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Juli 18, 2017 Share Skrevet Juli 18, 2017 Høres ut som at det kan være ledningsbrudd i ledningskanalen i døren, da kabelen beveger seg hver gang du åpner og lukker døren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2017 Er dette ett kjent problem? Er det noen mulighet for og måle ut om det er airbag eller ledningsbrudd til airbag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 18, 2017 Share Skrevet Juli 18, 2017 (endret) Du kan ihvertfall måle ledningsbrudd. Da vil det være ujevn og veldig høy ohm. Evt kan du måle gjennomgang i begge ender i ledningene. Endret Juli 18, 2017 av Otis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2017 Målte vanlig på stikket inntil airbag nå,der var 12,5v slik som resten av bilen.. Da kan jeg vel rekne med det ikke er ledningsbrudd men selve airbagen som er feil? Vet ikke hva volt det stikket skal ligge på men når jeg måler 12,5v skulle vel det vere sannsynlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 18, 2017 Share Skrevet Juli 18, 2017 Korrekt. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet Juli 18, 2017 Share Skrevet Juli 18, 2017 Bra at du har funnet ut at det kommer strøm fram.! Men, vær forsiktig med airbag! det sendes strømpulser fra multimeter når man OHMer. Går bra 99/100 ganger, men det var totalforbudt å måle airbag på forrige arbeidsplass jeg hadde. Noen sier det er oppspinn andre viser til arr. Kommer anpå multimeter også. Visse sender så små impulser at det aldri blir farlig. Nå vet jeg ikke med BMW, men på VAG bruker det være dårlig kontakt ved sensor, tar man ut kontakten og setter tilbake og sletter feilminne så pleier det faktisk å funke. Gjorde det senest for 5-6 uker siden. Ikke hørt noe siden:) Men, du må nok belage deg på ny airbag enhet tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 19, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2017 Ja etter og ha snakket med en mekaniker kompis fikk jeg beskjed om at dette var risky greier men gikk nå greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 19, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2017 (endret) Feilpost Endret Juli 19, 2017 av Skulebollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 30, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2017 Da kan jeg oppdatere. Funnet taki brukt airbag og skiftet denne. Men feilen er der fortsatt (!) Noen tips? målte jo som sagt lik volt ut i stikket til kontakten... Skal det kanskje ikke vere det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 30, 2017 Share Skrevet Juli 30, 2017 Det er mulig at det er feil med kabel selv om du måler spenning ut. Evt kan det være feil med modulen som kontrollerer airbag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 30, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2017 Er det en egen modul for sideairbag? Eller er det en hovedmodul? Men hvordan finner man egentlig ut at det er feil med kabel da? Når man måler spenning ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 30, 2017 Share Skrevet Juli 30, 2017 Det kan jo være det er dårlig kontakt et sted, som for det meste er intakt, men noen ganger detter ut. Alle airbagene, setesensorer, beltesensorer og sensor til eksplosiver på strømkabel møtes i MRS-modulen, bakerst i og under midtkonsollen. Du ser den om du napper ut vifteutblås til bakseter. Jeg har samme problem som deg, bare at ila de siste månedene har det gått fra skyggefeil til fast feil, så nå er det aldri kontakt, selv med ny airbag. Så jeg tenkte å bare å prøve på å skjøte meg rundt kontakten ved dørhengsel og se hva som skjer. Evt. rett fra modul til kontakt på airbag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 31, 2017 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2017 Jeg hadde også skyggefeil først... For så å bli fast. Klipper du bare ledning rett etter airbag og skjøter med ledning bakpå modul? hvordan finner du riktig ledning utfra modul? Bilen er verdt 10k og skal selges så begrenset hvor mye mer jeg gidder. Men er kun denne feilen som gjenstår for og få den euok i 2 år så er litt surt og bare droppe det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Oktober 12, 2017 Forfatter Share Skrevet Oktober 12, 2017 Bumper denne Igjen..teipet airbaglampa men dette ble lagt merke til på etterkontroll Vurderer om jeg skal gidde strekke opp ny ledning.. må jo egentlig finne ut hvilke ledningee som er på stikket til hovedmodul, også bare skjøte der og i enden av stikket til airbag. Men tar imot tips om noen har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå