Gå til innhold

Vann i olje, bil går dårlig.

simonW
 Share

Anbefalte innlegg

Har ein BMW E39 520 m54 motoren. Ser ut som det kommer vann inn i olja, ligger hvit/gul hugge i oljepåfyllingslokket, og bilen går dårlig, men den går ikkje varm. Er redd for at det er toppakningen?? Kan det være veivhusventilasjonen?? Og vist eg må skifte toppakning, må eg da plane toppen ?? Kan de være toppdekselpakningen som kanskje gjør det ? Er ein "ny" motor som eg har byttet. Så vet ikkje om den noen gang har vært varmkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit/gul gugge er ikke uvanlig på disse motorene i oljepåfyllingslokket. Det betyr IKKE at det er feil en plass.

Det som er mer vanlig er falskluft, lmm feil, veiv/kam sensor feil, olje i plugg hull feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Hvit/gul gugge er ikke uvanlig på disse motorene i oljepåfyllingslokket. Det betyr IKKE at det er feil en plass.

Det som er mer vanlig er falskluft, lmm feil, veiv/kam sensor feil, olje i plugg hull feks.

De kommer masse sann gugge i oljepåfyllingslokket og langs me veggene på toppdekselpakningen, forsvinner når bilen står men kommer tilbake med ein gang nesten. Men vil ikkje bilen gå dårligere vist toppakningen er gåen ??

høres rar ut på tomgang og når eg gasser. Har bare vært på ein liten tur me den, men den gikk dårlig, veldig dårlig. Men ser ikkje ut som det har minket med motorolje eller kjølevæske. Men so sagt har bare vært på ein liten tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn skal det ikkje sjå ut etter eit toppdekselpakningsbytte.. Men hvis den har vært bytta, er det stor sjangs for at den har gått som følge av høgt trykk i motoren. På grunn av gåen veivhusventilasjon. Har du eit svakt vakum hvis du tek handa over oljepåfyllingen med motoren på tomgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, mcbanan skrev:

Sånn skal det ikkje sjå ut etter eit toppdekselpakningsbytte.. Men hvis den har vært bytta, er det stor sjangs for at den har gått som følge av høgt trykk i motoren. På grunn av gåen veivhusventilasjon. Har du eit svakt vakum hvis du tek handa over oljepåfyllingen med motoren på tomgang?

Ja, ved kall motor er det litt vakum, mens ved varm motor er det veldig lite vakum ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare gjenta meg selv. Se mitt første innlegg. 

Ellers er det veldig laber jobb som er gjort ved pakningsbytte ja. Skift pakning. Har du sjekket etter olje i plugg hull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Jeg kan bare gjenta meg selv. Se mitt første innlegg. 

Ellers er det veldig laber jobb som er gjort ved pakningsbytte ja. Skift pakning. Har du sjekket etter olje i plugg hull?

Slik såg det ut, ser ut som de er litt olje det, pluggene er fra den gamle motoren, da di pluggene som stod på var heilt ferdig. Og det var ikkje olje på gjengene når dette ble skiftet, men kan det være gammel olje fra når toppdekselpakningen ble skiftet, såg veldig amatørmessig gjort ut?? Eller at det eventuelt er veivhusventilasjonen som gjør at pakningen ryker?? Men kan det være toppakningen som er gåen??

IMG_0267.JPG

IMG_0268.JPG

IMG_0269.JPG

IMG_0270.JPG

IMG_0271.JPG

IMG_0272.JPG

IMG_0273.JPG

IMG_0274.JPG

IMG_0276.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, DanielStance skrev:

Er veivhusventilasjonen tett så skaper det trykk i toppen som blåser toppdekselpakningen.

Når du sier bilen går dårlig, hva mener du da?

Har du tatt diagnosetest på den?

Fikk den ikkje i meir enn 100/110, uten at eg prøvde så hardt, men skal jo gå lett opp over 110. var ikkje sann sinsjukt dårlig aks, men var litt dårlig.

etter at eg skiftet motor og startet kom det opp ein del feilkoder, men slettet di, og har ikkje testet etter dette, men motorlyset har ikkje kommet på igjen. Men kan ta ein ny diagnose test i mårgon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom det opp noen feilkoder, men som sakt, så trur eg det drypper olje ner på manifoilen, tror ikkje bilen vil gå så dårlig på grunn av disse feilene ?? Tror den signal, air Mass flow sensor er bare til og slette, for hadde av stikke til sensoren når bilen gikk. Så den skal være i orden

IMG_0278.JPG

Endret av simonW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sier at den mangler signal fra lmm. Det vil vel resultere i nødmodus? 

Ellers må du uansett bytte toppdeksel pakning for å bli kvitt olje drypp på manifolden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...