ImP4ctz Skrevet Juli 28, 2017 Skrevet Juli 28, 2017 Hei! Jeg har en 1999-modell 320d, og for noen dager siden fikk jeg uten noen form for forvarsel motorstopp mens jeg var ute å kjørte. Motoren har ikke villet starte siden. Det jeg vet så langt: Alle sikringer er OK. Ingen relevante feilkoder. Det kommer diesel til dysene. Ingen ulyder før motoren stoppet, eller når startmotoren går. Motoren har gått 240000 km. Hvis noen har forslag til hva jeg kan undersøke, eller har en teori om hva som kan være galt, setter jeg stor pris på all hjelp! På forhånd takk Roy
Otis Skrevet Juli 28, 2017 Skrevet Juli 28, 2017 Sikkert pumpe feil. Men da burde det vært noen feilkoder på den. Hawkon88 og Shattered reagerte på dette 2
Hawkon88 Skrevet Juli 28, 2017 Skrevet Juli 28, 2017 27 minutter siden, Otis skrev: Sikkert pumpe feil. Men da burde det vært noen feilkoder på den. Kom 99mod e46 med obd2? Vet ikke hvor dypt obd1 går?
ImP4ctz Skrevet Juli 28, 2017 Forfatter Skrevet Juli 28, 2017 Har ikke særlig greie på diagnosesystemet, men kontakten ser iallefall slik ut, hvis det hjelper.
ImP4ctz Skrevet August 6, 2017 Forfatter Skrevet August 6, 2017 On 28.7.2017 at 22.38, Otis skrev: Mener du har obd under dashbordet også? Det kan hende, hvor under dashbordet sitter isåfall denne?
TRF Skrevet August 6, 2017 Skrevet August 6, 2017 Men hvis du har begge, så er det alltid den runde man bruker for diagnose.
Evopower Skrevet August 6, 2017 Skrevet August 6, 2017 136 hesteren eller 150 hesteren du har? På min 136 stoppet den også plutselig, fordi matepumpa ikke hadde strøm. Sjekk sikringene til denne, og at den er i orden/får strøm/trekker det den skal av ampere. Men aller først er det enkleste å ta ut dieselfilteret fra beholderen og se om det står i diesel eller om det er tørt. Er det tørt, tyder det på feil i matinga
ImP4ctz Skrevet August 6, 2017 Forfatter Skrevet August 6, 2017 (endret) 7 minutter siden, Evopower skrev: 136 hesteren eller 150 hesteren du har? På min 136 stoppet den også plutselig, fordi matepumpa ikke hadde strøm. Sjekk sikringene til denne, og at den er i orden/får strøm/trekker det den skal av ampere. Men aller først er det enkleste å ta ut dieselfilteret fra beholderen og se om det står i diesel eller om det er tørt. Er det tørt, tyder det på feil i matinga Har sjekket alt av sikringer, og det kommer diesel helt frem til dysene. Og det er 136hk det er snakk om ja. Endret August 6, 2017 av ImP4ctz
ImP4ctz Skrevet August 6, 2017 Forfatter Skrevet August 6, 2017 2 timer siden, Otis skrev: Greide ikke å finne en kontakt under dashbordet.
ImP4ctz Skrevet August 28, 2017 Forfatter Skrevet August 28, 2017 Etter å ha anskaffet bmw scanner 1.4, har jeg tatt en ny diagnose for å kontrollere resultatet fra verkstedet som tok den opprinnelige diagnosen. Legger ved resultatet her, i håp om at noen med god peiling kan ha en ide om hva som kan være feil.
Evopower Skrevet August 28, 2017 Skrevet August 28, 2017 Eneste jeg ser som relatert til at motoren stopper, er therminal oil level sensor. Et kjapt google søk viser at noen har opplevd at ved feil på denne sensoren, får bilens ecu beskjed om å kutte, slik at man skåner motoren tilfelle den er oljetom. Men jeg kan ikke garantere dette. Videre kan du jo også få målt trykket på dysene. Du kan ha diesel frem til dysene, men ikke nok trykk. Da er det som regel defekt hovedpumpe. Dieselfilteret er rent og skiftet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå