X-drive Skrevet September 15, 2017 Share Skrevet September 15, 2017 Hei. Har problemer med min X5 3.0 d 2009. Bilen stopper plutselig under kjøring. Akkurat som tenningen blir slått av. Ingen varsellamper, alt dødt. Når bilen står i ro er det bare å ta ut nøkkel, sette inn igjen å trykke start. Bilen starter opp som normalt. Nå skjer det bare oftere og oftere. Kan også være bilen må stå kitt før den starter igjen nå. Når jeg kobler opp min Foxwell nt 510 får jeg injector activation feil kode på alle injektorer. Det er vel ikke mulig at alle er gåen? Rail trykket ligger på Ca 352 bar på tomgang og på lavtrykks siden er det Ca 4 bar. Hva kan være årsak til at jeg får opp feilkoder på samtlige injektorer. Håper det er noen hær inne som kan komme med gode råd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KBN Skrevet September 15, 2017 Share Skrevet September 15, 2017 Hadde samme feil på min. 3 dyser var defekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-drive Skrevet September 15, 2017 Forfatter Share Skrevet September 15, 2017 Hei takk for svar. Hvordan lokaliserte du disse 3. Fikk du også opp feilmelding på samtlige dyser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tthuns Skrevet September 15, 2017 Share Skrevet September 15, 2017 Hadde det samme på x5 min og det viste seg at det var først 1 dyse for så 3 uker etterpå så gikk en til. Feilen kom opp på alle og da stopper bilen. for så å finne ut hvilkene det var kan du måle deg til hvilke dyser det er. Noen sier også at man bør bytte alle i samme bank. meca var de som hadde beste prisen på bosh dyser når jeg byttet. husk at de nye dysene må kodes inn i bilen din når du setter dem inn. kan enkelt gjøres med INPA. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-drive Skrevet September 15, 2017 Forfatter Share Skrevet September 15, 2017 15 minutter siden, tthuns skrev: Hadde det samme på x5 min og det viste seg at det var først 1 dyse for så 3 uker etterpå så gikk en til. Feilen kom opp på alle og da stopper bilen. for så å finne ut hvilkene det var kan du måle deg til hvilke dyser det er. Noen sier også at man bør bytte alle i samme bank. meca var de som hadde beste prisen på bosh dyser når jeg byttet. husk at de nye dysene må kodes inn i bilen din når du setter dem inn. kan enkelt gjøres med INPA. Lykke til! 👍🏻Takk for info. Er væl bare å bestille nye. Delespesialisten.no har Bosh til litt over 3000 kr. stk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 15, 2017 Share Skrevet September 15, 2017 En kjent feil på E70/71 som kan skape problemer på diesel utgavene er at plasten ovenfor motoren slipper igjennom vann (rød sirkel på bildet). Det vannet kommer seg forbi motordeksel og støydempingen under, og vannet ligger seg rundt dysene. Blir byttet en del sånne deksler på disse. Bare verdt å nevne, så dere kan ta en titt på deres. Ikke nødvendigvis det som er årsaken her, men det kan føre til det som har skjedd trådstarter. X-drive og TRF reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-drive Skrevet September 15, 2017 Forfatter Share Skrevet September 15, 2017 Da er nye injektorer bestilt. Bytter alle 6. Kan faktisk kode injektorer med Min Foxwell😄. Så er det bare å håpe at det ordner seg. Takk for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 15, 2017 Share Skrevet September 15, 2017 Høres ut som en dårlig idè å muligens skifte ut brukbare dyser. Ihvertfall når det er liten sannsynlighet for at alle sammen er defekt. Men dette er jo kun en dårlig idè utifra et økonomisk perspektiv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-drive Skrevet September 15, 2017 Forfatter Share Skrevet September 15, 2017 Ja det blir jo å koste litt, men ser jo det er skrevet at det kan være snakk om kort tid før neste ryker. Nå vil jeg bare ha alt i orden. Har vært noen søvnløse netter, å nå kjører jeg rundt i en Honda HR-V😩. BTW. Her er tips til en enkel injektor tesj jeg har laget. Funker fint. Mutter fra hydrolikk kobling, en 10 mm bolt, som jeg har slipt hodet av slik at den passer inni mutter, og en vekt skive. Denne kommer man greit til også på syl 6.😄 IMG_0088.MOV awt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-drive Skrevet September 15, 2017 Forfatter Share Skrevet September 15, 2017 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sekken Skrevet Januar 20, 2018 Share Skrevet Januar 20, 2018 Hei Hvordan gikk det etter dyse bytte, blei det iorden?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kode17 Skrevet April 12, 2018 Share Skrevet April 12, 2018 Har samme problemet eller svært likt. Er spent på resultatet av dyseskift? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tthuns Skrevet April 12, 2018 Share Skrevet April 12, 2018 On 15.9.2017 at 9:50 PM, Daniel. said: En kjent feil på E70/71 som kan skape problemer på diesel utgavene er at plasten ovenfor motoren slipper igjennom vann (rød sirkel på bildet). Det vannet kommer seg forbi motordeksel og støydempingen under, og vannet ligger seg rundt dysene. Blir byttet en del sånne deksler på disse. Bare verdt å nevne, så dere kan ta en titt på deres. Ikke nødvendigvis det som er årsaken her, men det kan føre til det som har skjedd trådstarter. Hvilket deksel er det snakk om her eller er det bare en pakning? Har du delenummeret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet April 12, 2018 Share Skrevet April 12, 2018 9 timer siden, tthuns skrev: Hvilket deksel er det snakk om her eller er det bare en pakning? Har du delenummeret? Det er de 3 dekslene med pil på. Må byttes (sett veldig mange som er knekt, så like greit å bytte de ut), også bør du ha noe form for lim/silikon (f.eks Tec7) der det er satt ring rundt slik at det holder seg tett. Her er delenummer: Deksel til venstre: 51717169419 Deksel til høyre: 51717169420 Deksel i midten: 51717169421 tthuns reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå