awt Skrevet Juni 24, 2023 Share Skrevet Juni 24, 2023 Jeg er tilhenger av høyt kuletrykk, og gjerne litt for høyt også, men 200kg er for mye. Da kan det gå utover konstruksjon på både bil og vogn ved hard nedbremsing. Selv ligger jeg på rundt 100kg +/-, men hadde ikke vært bekymret for 120-130kg. Vedr. ustabil vogn er det enkelte bil- og vognkombinasjoner som bare ikke fungerer sammen, men det er de vanlige tingene som plassering av last (sykler bak er en uting), dekktrykk og denslags. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 26, 2023 Share Skrevet Juni 26, 2023 På 24.6.2023 den 16.52, awt skrev: Jeg er tilhenger av høyt kuletrykk, og gjerne litt for høyt også, men 200kg er for mye. Da kan det gå utover konstruksjon på både bil og vogn ved hard nedbremsing. Selv ligger jeg på rundt 100kg +/-, men hadde ikke vært bekymret for 120-130kg. Vedr. ustabil vogn er det enkelte bil- og vognkombinasjoner som bare ikke fungerer sammen, men det er de vanlige tingene som plassering av last (sykler bak er en uting), dekktrykk og denslags. Litt OT men.. Hvordan oppnår du såpass kuletrykk? Jeg har som du gjerne vet kun 1 akslet vogn, jeg synes den ligger og vugger voldsomt.. ikke noe problem sideveis, og kjører stortsett i 90+. Men føler den hele tiden ligger og løfter opp og ned bakenden på bilen, mistenker dette er fordi 1 aksling utgjør en større pendeleffekt? Og dette blir gjerne forverret av lavt kuletrykk? Når jeg har tom vanntank løfter jeg enkelt draget fremme, synes vognen er lite gjennomtenkt når der ikke er ish 100kg kuletrykk på "tom" vogn 🤔 Alt av møbler har jeg fremme i gasskassa, og selv med 30-40liter i vanntanken løfter jeg fint draget med 1 hand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 26, 2023 Share Skrevet Juni 26, 2023 Vognen min har naturlig høyt kuletrykk, så jeg sliter nesten mer med å få det ned. Jeg har vanntank helt bak, og kan regulere en del med å fylle/tappe denne. Har inntrykk av at dette ikke et i fokus i det hele tatt hos produsentene, og at alt nesten bare er tilfeldigheter. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå