Gå til innhold

Vossen VFS1 eller VFS2


rst026
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Da er tiden kommet for å vurdere nye felger til neste sommer. Har vurdert vossen vfs2, men har i den siste tiden også sett på vfs1. Angående fargevalg er det på vfs1 kun matte graphite som er aktuell mens på vfs2 er det gloss graphite eller satin bronze. Bilen er sophisto grey x4 45 d.Ønsker innspill både på type og farge:-D På forhånd mange takk

vfs2-brz-1.jpg

vfs1-mg-nl-1.jpg

vfs2-graphite-angle.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle innspill. Jo mer jeg ser på dette jo mer forvirret blir jeg. Har lagt med noen Clip fra vossen. Det er riktignok av sorte biler men tror effekten fra sophistogå er tilsvarende. VFS1 er en mer åpen felg og sikkert lettere å holde ren også, men vfs2 synes jeg også er skikkelig flott, og i bronze er den nydelig. Er bare litt usikker på om det blir litt for mye blikkfang og at de to andre alternativene vil harmonere mer med bilen:-D Prismessig er det ingen forskjell på felgene. Svindyre alle sammen:-D

BMW_X6_VFS1_626.jpg

BMW_X4_VFS2_8b7abbd2.jpg

Audi_SQ5_VFS2_bec.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen takk for alle innspill. Fant en 3dkonfigurator på Vossen som gjorde avgjørelsen litt enklere:-D Den store utfordringen nå er dekk. Jeg hadde tenkt meg et oppsett med 255/40-20 foran og 295/35-20 bak uten runflat. Som det er flere tråder på er xdrive systemet til BMW sensitivt og forhandler anbefaler ikke dette uten at jeg kjøper stjernemerkede dekk som igjen kun leveres i runflat og er grisedyre i tillegg. Forhandler mener jeg kan kjøre 255/40-20 over hele bilen og heller gå ned på innpress bak for å fylle ut nok. Alternativt bruke spacer. Sannelig ikke lett å bli klok på dette:?

BMW.x4 35d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VFS2 i grå er mitt stalltips, meget pene. Du må kjøre bredere felg/dekk bak, det er mye finere. Og for all del unngå runflat, det er håpløst å kjøre på. Finn en dekkombinasjon som er mest mulig like, mener å ha hørt at opptil 1% avvik skal xDrive-systemet tåle (men jo mindre, jo bedre) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Walkabout skrev:

VFS2 i grå er mitt stalltips, meget pene. Du må kjøre bredere felg/dekk bak, det er mye finere. Og for all del unngå runflat, det er håpløst å kjøre på. Finn en dekkombinasjon som er mest mulig like, mener å ha hørt at opptil 1% avvik skal xDrive-systemet tåle (men jo mindre, jo bedre) :) 

Enig at vfs2 i grå er pene, men synes de ble litt mørk til bilen. Nå vil ikke en slik konfigurator være helt riktig men legger ved et bilde. Angående dekkombinasjon hadde jeg tenkt forskjellig dimensjon hele veien helt til forhandler nevnte følsomheten til x-drive systemet. Fikk opprinnelig et forslag fra dekk1 med 245/40-20 foran og 275/35-20 bak. Dette er også en alternativ dimensjon som står i døra på bilen. Da blir avvik fra original 0,3% foran og -0,2% bak. Dette er helt klart en løsning, men hadde lyst på litt mer bak spesielt. Har uansett ingen ønske om å gjøre noe som går utover x-drive systemet hvis det er så følsomt som det påstås:-)

vfs2-glossgraphite.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, flobben skrev:

Jeg har vredestein ultrac vorti på min x5 med 275 foran og 315 bak, aldri hatt noe problemer med det, de er ikke stjernemerket. Så snakk med noen som kan dekk og bilmsåmer det ikke noe problem.

Hvordan er de i forhold til rulleomkrets på originaldimensjon? 275 og 315 hadde vært fint hos meg, men tror det blir litt for bredt:-D. Har du noen å anbefale som har skikkelig peil på dekk så er jeg takknemlig?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...