bmwfan Skrevet Oktober 21, 2017 Skrevet Oktober 21, 2017 Noen som har god erfaring med noe for fjerning av flyverust? Har kikket pĂ„ noen middler til Ă„ spraye pĂ„ og bare spyle av, men ogsĂ„ vurdert Ă„ prĂžve en Clay eventuelt... Hva synes dere er best for fjerning av flyverust? Â
E.H.D Skrevet Oktober 21, 2017 Skrevet Oktober 21, 2017 FÞler alle disse nye metallpartikkelfjernerne virker pÄ samme mÄte, de jeg har prÞvd har alle virket likt synes jeg og alle lufter dÄrlig. Her er de som Bilnerden har. https://bilnerden.no/vask/avfetting/metallpartikkelfjernere?gclid=EAIaIQobChMI1va-hpeC1wIVV4uyCh3pyw09EAAYASAAEgKyZ_D_BwE bmwfan reagerte pÄ dette 1
Knutmyr Skrevet Oktober 21, 2017 Skrevet Oktober 21, 2017 Korrosol eller Autoglaze Purple Core. Clay bÞr du ikke bruke med mindre du skal polere bmwfan reagerte pÄ dette 1
bmwfan Skrevet Oktober 21, 2017 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2017 Okei, skal polere hele bilen nÄ, men kan tenke meg at bruk av clay vil lage swirls eller matte lakken litt ned kanskje.
Knutmyr Skrevet Oktober 21, 2017 Skrevet Oktober 21, 2017 Du bĂžr fĂžrst bruke Prickbort, la det virke i 10 min, sĂ„ avfetting(surfex HD) ka det virke i ca 10 min. Spyle av bilen, sĂ„ metallpartikkelfjerner og la det virke i 10 min, mulig det trengs flere runder med dette. SĂ„ skumlegge hvis du har tilgang pĂ„ det. Spyle av og sĂ„ hĂ„ndvaske. Etter dette kan du gĂ„ over med clay. Det lager litt marring, men det fjernes lett ved polering(med maskin vel Ă„ merke) Anbefaler deg Ă„ sĂžke opp bilpleieguide pĂ„ dcn.no đ bmwfan reagerte pĂ„ dette 1
Evopower Skrevet Oktober 21, 2017 Skrevet Oktober 21, 2017 Iron X !! Ikke Iron S, den er utvannet bmwfan reagerte pÄ dette 1
bmwfan Skrevet Oktober 21, 2017 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2017 34 minutter siden, Knutmyr skrev: Du bĂžr fĂžrst bruke Prickbort, la det virke i 10 min, sĂ„ avfetting(surfex HD) ka det virke i ca 10 min. Spyle av bilen, sĂ„ metallpartikkelfjerner og la det virke i 10 min, mulig det trengs flere runder med dette. SĂ„ skumlegge hvis du har tilgang pĂ„ det. Spyle av og sĂ„ hĂ„ndvaske. Etter dette kan du gĂ„ over med clay. Det lager litt marring, men det fjernes lett ved polering(med maskin vel Ă„ merke) Anbefaler deg Ă„ sĂžke opp bilpleieguide pĂ„ dcn.no đ Se det ja, mye bra Ă„ lese:-) Knutmyr reagerte pĂ„ dette 1
Oekern Skrevet November 27, 2017 Skrevet November 27, 2017 Litt sent svar, men en dedikert flyverust/metallpartikkel fjerner vil gjĂžre jobben du Ăžnsker.  Du b Ăž r fĂ„ vekk alt av nupper i lakken kun ved bruk av kjemi og avspyling, f Ăž r du gĂ„r pĂ„ med clay. Clay bĂžr kun brukes dersom du skal polere, men skal du polere sĂ„ ikke vĂŠr redd for og bruke clay. Har selv nylig blitt medlem pĂ„ nevnt nettside og mĂ„ si det er verdt og investere noen timer i lesning der inne. Jeg lĂŠrte, og lĂŠrer, utrolig mye der pĂ„ kort tid. Â
Kattlikzm Skrevet November 27, 2017 Skrevet November 27, 2017 Metoden Knut nevner ovenfor er gull. tenkte ogsĂ„ Ă„ legge ved et godt tips til claying! Og det er: IKKE BRUK MAKT! Bruk gjerne 2 minutter ekstra pĂ„ clayingen... sĂ„ slipper du masse swirls og ende opp med Ä bruke mer tid med maskin đ  For Ă„ ha en fin og ryddig clay prosess er det viktig Ă„ gjĂžre et godt forarbeid! kan si hva jeg pleier Ă„ gjĂžre(viser nedenfor alle stegene jeg tar fĂžr jeg starter pĂ„ clay): 1. Prickbort. La stĂ„ i 10-15. Er bilen skikkelig ille tar jeg gjerne og sprayer litt ekstra pĂ„ omrĂ„der der det trengs (typisk ved vĂ„rrengjĂžringen) Husk: produkter skal ikke stĂ„ og tĂžrke.  2. Dynke bilen i Surfex HD (er bilen ille, kjĂžrer jeg pĂ„ med en litt sterkere blanding - fks ved vĂ„rrengjĂžringen)  3. SprĂžyte pĂ„ sĂ„pe med hĂžytrykksspyler (fks foamcannon). 4. Spyle av (nedenfra og opp, og tilslutt ovenfra og ned) 5.  Observere lakken. Er det flere asfaltrester/prikker tar jeg Ăšn runde til med prickbort. Viktig her Ă„ sĂžrge for at bilen er mest mulig «ren» fĂžr man begynner med berĂžring. Tar gjerne Ăšn lett runde til med sĂ„pe over og spyling. 6. Two bucket method med gritguard og washmitt. Bruker gjerne en sterk sĂ„pe som fks Chemical Guys citrus (til hverdagen bruker jeg noe mildere - for eksempel chemical guys maxi suds II) OgsĂ„ viktig her at man ikke bruker makt! Start med taket fĂžrst og beveg deg nedover. 7. Spyle av 8. Om jeg virkelig skal vĂŠr sikker pĂ„ ar jeg jobber med en ren bil, sĂ„ tar jeg gjerne en runde til med two bucket method samt bytting av vann (mĂ„ ikke ta dette steget) 9. TĂžrke bilen sĂ„ du slipper vannmerker. GĂ„ rolig over med tĂžrkekluten - igjen: ikke bruk makt! Ta en runde og stryk forsikrig over panelene for Ă„ fĂžle tilstanden. Du vil hĂžre og fĂžle ujevnhetene. 10. Ta ett og ett panel med clay og lubricant. Som sagt: vĂŠr tĂ„lmodig og ikke bruk masse makt! Jo mer makt - desto mer potensielle swirls.. husk ogsĂ„ Ă„ vri clayen. SĂžrg for at du har nok lubricant ogsĂ„. Ikke gni clayen uten Ă„ ha nok middel - det kan ogsĂ„ skape swirls. 11. Etter at jeg har clayet bilen, pleier jeg Ă„ skylle bilen en aller siste gang for sĂ„ tĂžrke forsikrig fĂžr jeg kjĂžrer bilen i garasjen. 12. Youâre Done. Det neste steget etter dette er enten polering med maskin (med «slipemidler» for Ă„ fĂ„ den dype og fine lakk fargen), eller Ă„ bare vokse over. Selv er jeg ekstremt nĂžye og bruker gjerne 2 arbeidsdager for Ă„ fĂ„ frem et supert resultat som jeg selv blir fornĂžyd med Hahah đ. (Gleder meg til vĂ„ren allerede!) kan hende jeg tar feil nĂ„, men disse midlene man sprayer pĂ„ for Ă„ fjerne partikler, kan ogsĂ„ fjerne voks. Selv har jeg ikke erfaring med disse, men vil uansett anbefale Ă„ pleie bilen med voks slik at du minimerer sjansene for at slik flyverust setter seg pĂ„ igjen.   ps: innsĂ„ nĂ„ at jeg har holdt pĂ„ Ă„ skrive dette innlegget i nesten 15 min. #liteliv! #godnatt Ăyvind.J reagerte pĂ„ dette 1
bmwfan Skrevet Desember 24, 2017 Forfatter Skrevet Desember 24, 2017 Takk for utfyllende svarđBrukte 16 timer med alt, brukte clay pĂ„ hele bilen, har polert 2 ganger og avsluttet med Autoglym HD wax... flott sluttresultatđ
CrZyWiz Skrevet Desember 24, 2017 Skrevet Desember 24, 2017 1 time siden, bmwfan skrev: Takk for utfyllende svarđBrukte 16 timer med alt, brukte clay pĂ„ hele bilen, har polert 2 ganger og avsluttet med Autoglym HD wax... flott sluttresultatđ Polert 2 ganger?
bmwfan Skrevet Desember 25, 2017 Forfatter Skrevet Desember 25, 2017  Mye korrigering for fjerning av riper etc., har derfor polert med 2 forskjellige poleringsputer og middler, har da polert bilen «2» ganger, hvis du kan kalle det detđ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ