kjeti74@gmail.com Skrevet November 7, 2017 Share Skrevet November 7, 2017 Har skiftet Bremseskiver og kloser foran nå 2 ganger på 1/2 år men nå rister det igjen på min 2008 X5.Hva kan det skyldes?noe tips? Har ikke kjøpt de dyreste skivene,noen som kan anbelfale skiver evt hva som kan gjøre at de blir skeive så fort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet November 7, 2017 Share Skrevet November 7, 2017 (endret) Kan det være ubalanse i dekk/felg, felger som ikke er helt runde? Kan også være noen foringer i stag etc som kan være synder? Virker merkelig at det skal bli kast så fort, men hvis du kjenner det på bremsepedalen så er det nok det. Har selv kun en gang hatt kast på skiver på min gamle e39, og det var originalskiver, nå går det kun i billigere alternativ fra GS og Koed og har ikke hatt problemer med de. Kan legge til at jeg opplevde risting ved bremsing ved slitte casterstagforinger. Endret November 7, 2017 av sondre litt mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeti74@gmail.com Skrevet November 7, 2017 Forfatter Share Skrevet November 7, 2017 1 time siden, kjeti74@gmail.com skrev: Har skiftet Bremseskiver og kloser foran nå 2 ganger på 1/2 år men nå rister det igjen på min 2008 X5.Hva kan det skyldes?noe tips? Har ikke kjøpt de dyreste skivene,noen som kan anbelfale skiver evt hva som kan gjøre at de blir skeive så fort? Har skiftet de fleste stag og har helt nye dekk som er satt på av verksted,risting ble bort og var bra i 2 mnd etter første skifte. For nå og komme tilbake,har fått råd om at det kan være dårlig stål i de skivene jeg har kjøp og burde gå for Brembo skiver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 7, 2017 Share Skrevet November 7, 2017 Bremseskivene har et lite balanselodd ytters i luftehullen et sted, se om det er falt av. Du kan kjøpe et sett for å måle kast i skiver på biltema for en billig peng Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet November 7, 2017 Share Skrevet November 7, 2017 Skivene pleier å være balansert ved at noe gods er slipt vekk... Og det er nok ikke det som er løsningen her vis skivene har slått seg. Kjøp nye kvalitetsskiver og sørg for at anleggsflaten på navet er ren og pen. Sjekk også kalipere / glidere mtp treghet. Vis bremsene henger og blir varme kan det gjøre at de slår seg. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perro Skrevet November 7, 2017 Share Skrevet November 7, 2017 Noen biler er litt fintfølende på at hjulboltene blir trekt til riktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 7, 2017 Share Skrevet November 7, 2017 Som nevnt over, så er ofte casterstagsforinger en synder som skaper risting ved nedbremsing, og om du kjører lenge nok så vil det skape kast i skivene. Disse foringene er relativt vanlig at de blir utslitt på BMW, virker som biler med X-Drive sliter litt mer på de. Men uansett verdt å ta en sjekk på de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 8, 2017 Share Skrevet November 8, 2017 17 timer siden, Daniel. skrev: Som nevnt over, så er ofte casterstagsforinger en synder som skaper risting ved nedbremsing, og om du kjører lenge nok så vil det skape kast i skivene. Disse foringene er relativt vanlig at de blir utslitt på BMW, virker som biler med X-Drive sliter litt mer på de. Men uansett verdt å ta en sjekk på de. Ja + en på den. Hadde samme driften for noen år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå