Gå til innhold

Partikkelfilter X5 3.0D 2009


Anbefalte innlegg

Skrevet

Partikkelfilter lampa lyser litt av og på. 

Vil den kunne starte regenerering av seg selv ved å kjøre en viss hastighet, lengde? 

Hive på en boks BG244 kanskje.. 

Leste samtidig ut feilkode: P2620

Det skulle kanskje indikere gasspjeld? 

Takk for alle innspill :) 

CC44F8F4-151D-4549-8DE3-C1357D0F304F.thumb.png.b365af807db1bc815bd1c3fd4108347d.png

Skrevet

Motoren vil ikke starte regenerering om det ligger feil inne som har med den funksjonen å gjøre. Skift stoppspjeldet.

Sjekk også om kjølevæsketemperaturen kommer over 75 grader, ingen regenerering under det.

Skrevet

Ja, DPF er egentlig noe dritt! Kan jo prøve denne würth saken.. litt usikker på den videoen, kan denne sprøytes inn i luftinntaket? Slik som f.eks Revive turborens fungerer? 

Eller skal det demonteres noe å sprøyte inn i filteret ovenfra? 

Skrevet

Sørg for at bilen kan regenerere først og fremst, som 540is også påpeker. Dette spjeldet (som er en vanlig feil) brukes ved regen. 75 grader er også et vanlig problem, ofte pga defekte EGR termostat.

Skrevet

Ja, ble litt for «kronglete» å skulle demontere ting i motoren ute å vite hva jeg gjør, i mørket og kulden men forsøkte med en BG 244 og kjørte en time, men meldingen kom tilbake. 

EDB9FDF3-B11D-4072-B463-B15218809400.thumb.jpeg.8096deb69119605a6ca5b00eb351eec7.jpeg

nytt filter er jo grisedyrt.. bedre å enten få det tømt og kodet vekk vil jeg tro.. eller montere downpipe og tuning.. 

Skrevet

Hvis du ikke vil fikse problemet så er jo TRF Steg 2 en enkel vei ut av det (og det kan jo være at filteret nærmer seg tiden uansett)

Skrevet

Autoconsept dekker ikke filter derunder DPF, så da vet dere det folkens. Steg 2 ja, med Downpipe, vil ikke det kunne gi feil på EU som synlig modifisering?

Skrevet

Siden du sier "Steg 2" så regner jeg med du snakker om TRF Steg 2.

Bilen din bryter med typegodkjenning (og norsk lovverk) om du fjerner DPF og eller tuner bilen din. Måten vi gjør arbeidet på gjør at du har langt mindre sjanse for at dette blir oppdaget enn det andre leverandører har. Vi hørere regelmessig fra gamle kunder som er fornøyd med at det går rett gjennom PKK uten anmerkninger.

  • 3 weeks later...
Skrevet

Da har gasspjeld blitt byttet, verkstedet sier de ikke fikk regenerert filteret fordi bilen nå gir melding om at glødeplugg nr 5 er gåen.. er den så ømfiendlig for koder at den da ikke regenerer selv om bare en glødeplugg er gåen? 

Nå er ikke bilen kjørt veldig mye etter byttet, så kan jo være en lenger tur gjør jobben.. ?!

 

 

Skrevet
27 minutter siden, Otis skrev:

Er dette på n57 og nyere? Jeg har glødefeil på m57 men den kjører fint regen. 

Det er en 2008 med 

Motor
M57-TU2D30
Skrevet

Hmm

 Interessant. I utgangspunktet sier BMW (dokumentasjonen i en av testmodulene tror jeg) at ved glødefeil kuttes regen. Det er _noen_ år siden jeg så på dette fra rep/tester side, men har siden hørt det samme både fra tidligere kollega og annen BMW tekniker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...