Allrad Skrevet Desember 13, 2017 Share Skrevet Desember 13, 2017 Partikkelfilter lampa lyser litt av og på. Vil den kunne starte regenerering av seg selv ved å kjøre en viss hastighet, lengde? Hive på en boks BG244 kanskje.. Leste samtidig ut feilkode: P2620 Det skulle kanskje indikere gasspjeld? Takk for alle innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tthuns Skrevet Desember 13, 2017 Share Skrevet Desember 13, 2017 DPF har en tendens til å tette seg ved småkjøring. Ha på en slik direkte inni filteret: https://nettbutikk.wuerth.no/kjemi-2/tilsetningsstoffer-1/dieselpartikkelfilterrens Det kan gjøres eks på denne måten: Reset feilen og varmkjør motoren sikkelig i 30 min med min 70 km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Desember 13, 2017 Share Skrevet Desember 13, 2017 Motoren vil ikke starte regenerering om det ligger feil inne som har med den funksjonen å gjøre. Skift stoppspjeldet. Sjekk også om kjølevæsketemperaturen kommer over 75 grader, ingen regenerering under det. Allrad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allrad Skrevet Desember 13, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2017 Ja, DPF er egentlig noe dritt! Kan jo prøve denne würth saken.. litt usikker på den videoen, kan denne sprøytes inn i luftinntaket? Slik som f.eks Revive turborens fungerer? Eller skal det demonteres noe å sprøyte inn i filteret ovenfra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 13, 2017 Share Skrevet Desember 13, 2017 Sørg for at bilen kan regenerere først og fremst, som 540is også påpeker. Dette spjeldet (som er en vanlig feil) brukes ved regen. 75 grader er også et vanlig problem, ofte pga defekte EGR termostat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allrad Skrevet Desember 14, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2017 Ja, ble litt for «kronglete» å skulle demontere ting i motoren ute å vite hva jeg gjør, i mørket og kulden men forsøkte med en BG 244 og kjørte en time, men meldingen kom tilbake. nytt filter er jo grisedyrt.. bedre å enten få det tømt og kodet vekk vil jeg tro.. eller montere downpipe og tuning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 14, 2017 Share Skrevet Desember 14, 2017 Hvis du ikke vil fikse problemet så er jo TRF Steg 2 en enkel vei ut av det (og det kan jo være at filteret nærmer seg tiden uansett) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allrad Skrevet Desember 15, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2017 Autoconsept dekker ikke filter derunder DPF, så da vet dere det folkens. Steg 2 ja, med Downpipe, vil ikke det kunne gi feil på EU som synlig modifisering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 15, 2017 Share Skrevet Desember 15, 2017 Siden du sier "Steg 2" så regner jeg med du snakker om TRF Steg 2. Bilen din bryter med typegodkjenning (og norsk lovverk) om du fjerner DPF og eller tuner bilen din. Måten vi gjør arbeidet på gjør at du har langt mindre sjanse for at dette blir oppdaget enn det andre leverandører har. Vi hørere regelmessig fra gamle kunder som er fornøyd med at det går rett gjennom PKK uten anmerkninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allrad Skrevet Januar 5, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2018 Da har gasspjeld blitt byttet, verkstedet sier de ikke fikk regenerert filteret fordi bilen nå gir melding om at glødeplugg nr 5 er gåen.. er den så ømfiendlig for koder at den da ikke regenerer selv om bare en glødeplugg er gåen? Nå er ikke bilen kjørt veldig mye etter byttet, så kan jo være en lenger tur gjør jobben.. ?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 5, 2018 Share Skrevet Januar 5, 2018 Du kan ikke ha feil på gløding eller luftmasse system. Du må også har over 75graderC motortemp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 5, 2018 Share Skrevet Januar 5, 2018 Er dette på n57 og nyere? Jeg har glødefeil på m57 men den kjører fint regen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allrad Skrevet Januar 5, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2018 27 minutter siden, Otis skrev: Er dette på n57 og nyere? Jeg har glødefeil på m57 men den kjører fint regen. Det er en 2008 med Motor M57-TU2D30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 5, 2018 Share Skrevet Januar 5, 2018 Hmm Interessant. I utgangspunktet sier BMW (dokumentasjonen i en av testmodulene tror jeg) at ved glødefeil kuttes regen. Det er _noen_ år siden jeg så på dette fra rep/tester side, men har siden hørt det samme både fra tidligere kollega og annen BMW tekniker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 5, 2018 Share Skrevet Januar 5, 2018 Ja, som sagt på min m57 kjører den regen fint. Har hatt glødefeil i vel 1.5 år. TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå