Erik BM Skrevet Desember 14, 2017 Share Skrevet Desember 14, 2017 Andre som sliter med å få TuneIN til å fungere etter siste oppdatering av ios og connecteddrive appen? Spotify fungerer som før men jeg får ikke TuneIN til å virke. Jeg får grønn skjerm som en får når det er forbindelse med bilen, men nå mangler BMW-logoen. Usikkert om dette har betydning. Jeg har forsøkt å slette telefonen og legger den inn igjen. BT audio både av og på, ingen forskjell. Starte TuneIN app fra telefon først eller starte den via Connecteddrive appen (via CIC)Funker ikke. Virker som det er en forbindelse der men lyd og "bilde" fra TuneIN i CIC får jeg altså ikke. Spotify fungerer fint på denne måten, enten en starter appen direkte eller via connecteddrive. @Kjennern du pleier å ha oversikt. Bruker du TuneIN og ios? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet Desember 14, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2017 3 minutter siden, Erik BM skrev: Andre som sliter med å få TuneIN til å fungere etter siste oppdatering av ios og connecteddrive appen? Spotify fungerer som før men jeg får ikke TuneIN til å virke. Jeg får grønn skjerm som en får når det er forbindelse med bilen, men nå mangler BMW-logoen. Usikkert om dette har betydning. Jeg har forsøkt å slette telefonen og legger den inn igjen. BT audio både av og på, ingen forskjell. Starte TuneIN app fra telefon først eller starte den via Connecteddrive appen (via CIC)Funker ikke. Virker som det er en forbindelse der men lyd og "bilde" fra TuneIN i CIC får jeg altså ikke. Spotify fungerer fint på denne måten, enten en starter appen direkte eller via connecteddrive. @Kjennern du pleier å ha oversikt. Bruker du TuneIN og ios? Jeg har iOS11.2. Laster nå ned iOS 11.2.1 og skal teste om det utgjør noen forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Desember 14, 2017 Share Skrevet Desember 14, 2017 5 hours ago, Erik BM said: Andre som sliter med å få TuneIN til å fungere etter siste oppdatering av ios og connecteddrive appen? Jeg har faktisk ikke prøvd tunein i det siste, bruker du med USB kabel? Nesten ikke brukt bilen på en måned så får vel ta å teste. Erik BM reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet Desember 15, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2017 20 timer siden, Kjennern skrev: Jeg har faktisk ikke prøvd tunein i det siste, bruker du med USB kabel? Nesten ikke brukt bilen på en måned så får vel ta å teste. Bruker USB-kabel. TuneIN har fungert veldig fint på samme måte som Spotify. Veldig greit å kunne velge andre ting enn typiske strømmekanaler osv. Men etter siste oppdatering fungerer det altså ikke. Kommer sikkert en fiks dersom dette er et generelt problem men jeg er fortsatt ikke sikker på om det er noe tull hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet Desember 15, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2017 On 14.12.2017 at 11.05, Erik BM skrev: Jeg har iOS11.2. Laster nå ned iOS 11.2.1 og skal teste om det utgjør noen forskjell. iOS 11.2.1 gjorde ingen forskjell. Fungerer fortsatt ikke. I utgangspunktet er det lagt opp bedre nå, en kan starte appen (3. parts) via "Connecteddrive" app. Dette fungerer som nevnt helt fint for Spotify og Webradio men ikke for TuneIN. Om det er andre som opplever det samme er det bare å vente på en oppdatering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Desember 16, 2017 Share Skrevet Desember 16, 2017 On 15.12.2017 at 12:30 PM, Erik BM said: Bruker USB-kabel. TuneIN har fungert veldig fint på samme måte som Spotify. Veldig greit å kunne velge andre ting enn typiske strømmekanaler osv. Men etter siste oppdatering fungerer det altså ikke. Kommer sikkert en fiks dersom dette er et generelt problem men jeg er fortsatt ikke sikker på om det er noe tull hos meg. Fikk til Spotify ja, men ikke TuneIn. Skal prøve noen flere apper neste gang. Har iPhone 8 plus. Erik BM reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet Desember 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2017 On 16.12.2017 at 18.27, Kjennern skrev: Fikk til Spotify ja, men ikke TuneIn. Skal prøve noen flere apper neste gang. Har iPhone 8 plus. Ok, takk. Kom en oppdatering til "Connecteddrive" i går men denne utgjorde heller ingen forskjell. Virker mer og mer sannsynlig at feilen ligger hos TuneIN. Ser flere i Tyske forum i senere tid har rapportert dette til TuneIN support, uten å ha fått svar. Da er det trolig bare å vente så kommer det nok en oppdatering. PS: har du original DAB eller ettermontert? Orker ikke de halvintegrerte løsningene som hevder å være helintegrerte. Hadde vært greit å vite hva du evt. har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Desember 18, 2017 Share Skrevet Desember 18, 2017 Har opplevd lignende problem med Spotify tidligere, var da et sertifikat som ikke var oppdatert hos Spotify eller BMW. Men da den feilen var så fikk jeg fortsatt startet Spotify, fikk den også opp i iDrive. Er sikkert noe API greier som er oppdatert i IOS eller noe slikt som gjør at bilen ikke klarer å sende kommandoer til TuneIN appen. Så om det kommer en oppdatert TuneIN app snart overrasker det ikke meg Erik BM reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet Desember 18, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2017 Satser på det Fyrer av en melding til TuneIN uansett. De må forstå at en ikke kan rote med slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet Desember 21, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2017 Ny oppdatering fra TuneIN. Funker fortsatt ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Desember 22, 2017 Share Skrevet Desember 22, 2017 Ikke her heller, bruker den gamle BMW Connected appen en del enda. Liker WebRadio på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danka Skrevet Januar 3, 2018 Share Skrevet Januar 3, 2018 For å få Spotify appen i bilen, må man da kjøpe Car Play? Har en BMWx5 18modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 3, 2018 Share Skrevet Januar 3, 2018 Nei, man kan bruke BMW Apps til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet Januar 30, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2018 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Januar 30, 2018 Share Skrevet Januar 30, 2018 Tenkte bare å meddele at TuneIn har endeliig sluppet oppdatering 13.1.1, slik at det igjen fungerer intergrert i iDrive. Hadde egentlig gitt opp TuneIn, tenkte derfor å dele nyheten her inne. Da blir'e radio igjen! Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå