Gå til innhold

520D 2006 Treg

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

On ‎18‎.‎02‎.‎2018 at 1:52 PM, CrZyWiz said:

At det ikke er noen feilkoder i feilminnet, eller mistenkelige live verdier er bare tull. 

Ingen kan hjelpe deg før du får noen kompetente til å lese ut disse verdiene.

Tja, nå er det jo sånn det er da, dette er nå sjekket 2 ganger. Når det er sagt, så ble det veldig bedring etter å ha brukt BG244, men kommer nå tilbake igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, 520DTA skrev:

Tja, nå er det jo sånn det er da, dette er nå sjekket 2 ganger. Når det er sagt, så ble det veldig bedring etter å ha brukt BG244, men kommer nå tilbake igjen

Uten konkrete tall fra live-verdiene, er det lite noen her kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo beskrive feilsymptomene litt nærmere også. Det kan skje at turboen rett og slett ikke spinner lenger. Da får du gjerne en slags svak sirenelyd under pådrag, men ytelsene er totalt fraværende. Alt annet kan fremstå som ok. Dette kan være periodisk en stund, inntil den skjærer seg helt. Turbohavari trenger ikke nødvendigvis å være en plutselig og "voldelig" greie med røyk og olje.

Men det kan være noe helt annet også. Som allerede nevnt. Få en proff til å lese ut liveverdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, *MrB* said:

Du kan jo beskrive feilsymptomene litt nærmere også. Det kan skje at turboen rett og slett ikke spinner lenger. Da får du gjerne en slags svak sirenelyd under pådrag, men ytelsene er totalt fraværende. Alt annet kan fremstå som ok. Dette kan være periodisk en stund, inntil den skjærer seg helt. Turbohavari trenger ikke nødvendigvis å være en plutselig og "voldelig" greie med røyk og olje.

Men det kan være noe helt annet også. Som allerede nevnt. Få en proff til å lese ut liveverdier.

Symptomene er som følger. Spesielt på morgenen når bilen er kald, kan jeg trykke inn gasspedalen uten at noenting skjer, etter ett par minutter «løser» det seg. Bilen er lite responsiv på gasspedalen spesielt ved igangkjøring. Nå har jeg brukt Bg244 «245» som gjorde ting ganske bra, men så kom det tilbake igjen. 

3642D222-CF6C-4263-8E77-75E46B428DAF.MOV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Vet ikke om noen i Drammen, men jeg har erfaring av at på Bilia Follo er det to stk jeg kjenner som har god kompetanse på BMW, om du er villig til å kjøre litt. Kan godt hende jeg tar feil angående hva som kan være feil, men jeg vet at toliterne til BMW fra 06 er det vel og opp til 10/11 har hatt problemer med dieselpumpene, men du skulle hatt feilmelding om det var tilfelle. Mulighetene for hva som er feil kan være ganske mange, selvom bilen er 12 år, er det mye elektronikk i forhold til andre biler fra samme årstall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...