eehgil Skrevet Mars 16, 2018 Share Skrevet Mars 16, 2018 Under en liten inspeksjon av min N47 oppdaget jeg svetting fra koblingen der slangen fra veivhusventilasjonen går inn på innsugsslangen til turbo. Når jeg skulle prøve å ta av denne lille slangen knakk den rett av. Den var helt sprø. Den ser ut til å være av et materiale tilsvarende trekkerør som elektrikere bruker. Så her må jeg enten ha en ny slange, eller gjøre noen supertriks. Da kommer det noen spørsmål. 1. Det ser ut som om det er svært enkelt å lage til "oil catch can" her. Er det å anbefale? Slipper en del oljesøl i innsug da. Har det noen form for funksjon at turboen skal "suge" på veivhusventilasjonen. Altså ta en lang slange fra tilkoblingen på veivhusventilasjonen til en flaske lett tilgjengelig i motorrommet. Blende tilkoblingen på innsugsslangen over varmeelementet. 2. Når jeg søker opp delene i delekatalogen gå GS får jeg det ikke helt til å stemme. Slangen min har kun to tilkoblinger, og har ikke "Y" i enden slik som det viser på GS. Men jeg har varmeelementet (?) i enden. Bilen min er norsksolgt med cold climate. Del nr 7 (slange uten "Y", finnes ikke i delelisten til GS). Noen som har fasiten her? 3. Hva er funkskjonen til dette varmeelementet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mars 16, 2018 Share Skrevet Mars 16, 2018 Heh, den slangen knekker bare du ser på den. GS hjelper deg sikkert med å finne riktig om du ringer til de eller sender mail. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eehgil Skrevet Mars 16, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2018 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Mars 16, 2018 Share Skrevet Mars 16, 2018 Nummer 8 på bilde er den du skal ha. Har selv byttet på min og det er riktig del Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 16, 2018 Share Skrevet Mars 16, 2018 Ekstern Catch tank (med påfølgende ånding ut i fri luft under bilen) er bare en fordel, men ikke lov. Videre generer det noe lukt. ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eehgil Skrevet Mars 16, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2018 Takk for svar! Var litt avhengig av å få bilen igang igjen, så pinglet ut og reiste til min lokale bmw-forhandler. De hadde riktig slange til kr 950,-. Den var inkludert varmeelementet, var ikke mulig å kjøpe uten - litt tåpelig. Vurderte også å kjøpe en vanlig oljebestandig slangebit på Tess og bruke istedet for trekkerøret, men det ble altså enkleste løsning denne gangen. Men vurderer fremdeles å lage til catc tank, når det tilsynelatende er så enkelt. Så veivhusventilasjonen er på ingen måte avhengig av "suget" fra turboen? Hvilken funksjon har varmeelementet? Virker som det er en del av cold climate package. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 16, 2018 Share Skrevet Mars 16, 2018 Den er ikke avhengig av dette nei (vår erfaring, selv om jeg ser andre brukere, ikke utviklere, hevde motsatt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå