Eivind320x Skrevet Mars 20, 2018 Share Skrevet Mars 20, 2018 Hei folkens. Kjapt spørsmål, er det kun BMW som kan registere en service i det elektroniske servicehefte på f.eks. en F30? eller kan GS partnere gjøre dette, eller andre verksteder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mars 20, 2018 Share Skrevet Mars 20, 2018 Har de utstyr til det så kan de det ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 20, 2018 Share Skrevet Mars 20, 2018 Det finnes et program som lar en gjøre det selv, men det vil jo da kun bli registrert i bilen, og ikke i BMWs systemer, så usikker på hvor smart det evt. er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Mars 20, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2018 Oki takk, er litt prisforskjell på et BMW verksted og en GS Partner. 1800kr vs 1275kr pr time. Derfor jeg lurte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Mars 21, 2018 Share Skrevet Mars 21, 2018 10 timer siden, Eivind320x skrev: Oki takk, er litt prisforskjell på et BMW verksted og en GS Partner. 1800kr vs 1275kr pr time. Derfor jeg lurte Timeprisen isolert sett er egentlig ikke så viktig. Du må sammenligne likt mot likt. Samme service der det samme blir gjort må være utgangspunktet. Ofte er det forskjell på hva som blir gjort rundt omkring på frittstående verksteder. Noen gjør det de skal, mens andre har en "standard" service som utføres på alle biler og som ikke er i tråd med produsentenes anbefalinger. BMW har også kommet med servicepakker til biler eldre enn 5 år, og dette gjør det ganske rimelig å ta service hos merkeforhandler. Så langt jeg vet er det kun BMW verksteder som kan registrere i den elektroniske serviceboken. Dette pga. at servicedataene blir registrert hos BMW sentralt via data avlest fra bilnøkkelen hos verkstedet før den blir overført til bilen med diagnoseprogrammet. Å nulle servicevarselet kan nok en del av fritståeende verksteder kunne utføre. lagunilla reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 21, 2018 Share Skrevet Mars 21, 2018 Nulle servicevarselet kan man gjøre selv, så om man finner et verksted som ikke får det til tror jeg jeg hadde holdt meg unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Mars 21, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2018 Bilen har elektronisk servicehefte slik at det er viktig at servicen blir registrert der. Sist jeg hadde E91 min på storservice sparte jeg ca 3000kr på og bruke en GS partner. BMW skal ha 8500kr for storservice💸💸. Har utstyr for og nullstille service i bilen, men det hjelper null og nada. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 21, 2018 Share Skrevet Mars 21, 2018 Storservice? Slikt finnes ikke lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Mars 21, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2018 Joda den må tas hvert fjerde år, eller 60 000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 21, 2018 Share Skrevet Mars 21, 2018 @Eivind320x Nåja. Det heter vel ikke stor service, men heller Vehicle check. Men det er i hovedsak for rust den tas. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 21, 2018 Share Skrevet Mars 21, 2018 Den er heller ikke særlig dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Mars 21, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2018 Så 8500kr er ikke dyrt for en service Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 21, 2018 Share Skrevet Mars 21, 2018 En vehicle check koster ikke 8500,-. Det må være flere servicer slått sammen i den prisen der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 21, 2018 Share Skrevet Mars 21, 2018 Sist jeg tok en Vehicle check for ca 2 år siden kosta den ca 1600,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind320x Skrevet Mars 21, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2018 (endret) Jeg tok en telefon til BMW forhandleren og fikk vite at det ville koste 8500kr for og utføre det bilen melder om. Dvs. Olje pluss alt av filter og plugger. Bilen er fortsatt under nybilgarantien og begynner man å kødde me det, så kan du vinke garantien adjø. Når det i tillegg kun er BMW som kan registrere service, er det ikke vits og dele opp en service i mange små deler. jeg har bestandig fulgt servicene slavisk, og selv om min E91 er snart 9 år, så fikk den full gjennomgang. Bilen det her er snakk om er en 14 modell 316i som bare er rulla 42000km. Endret Mars 21, 2018 av Eivind320x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå