Gå til innhold

Registerkjede har hoppet over


JRyum
 Share

Anbefalte innlegg

Du må bytte begge vanoshjul,nedre drev,registerkjede,kjedestrammer,føringsskinner til kjedet,bolter til vanosdrev,bolt til nedre drev og et oljeskift oo toppdekselpakning.

Hvis det mangler noen biter på føringsskinner bør du ha ned bunnpanne og rense/bytte oljesuger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ///M3 skrev:

Du må bytte begge vanoshjul,nedre drev,registerkjede,kjedestrammer,føringsskinner til kjedet,bolter til vanosdrev,bolt til nedre drev og et oljeskift oo toppdekselpakning.

Hvis det mangler noen biter på føringsskinner bør du ha ned bunnpanne og rense/bytte oljesuger.

ok, takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk ett tilbud på bila fra Gs i trondheim på 72000, det som hadd sjedd va at registeret hadd hoppa over og hjernen mått også byttes, men lurer litt på om alt det andre hær e nødvendig eller e bare dæm som vill tjen litt ekstra, som for eksempel valvtronic motor, må den byttes viss registeret bare har hoppa over? 

bmw e90 rep.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JRyum skrev:

fikk ett tilbud på bila fra Gs i trondheim på 72000, det som hadd sjedd va at registeret hadd hoppa over og hjernen mått også byttes, men lurer litt på om alt det andre hær e nødvendig eller e bare dæm som vill tjen litt ekstra, som for eksempel valvtronic motor, må den byttes viss registeret bare har hoppa over? 

bmw e90 rep.PNG

Vanosdrev på begge sider er helt unødvendig å bytte. DME og valvetronic i tillegg? Gjetter dem eller vil de bare være 100% på alt virker etter rep. Ser ikke noe grunn til å bytte alt dette når reg.kjede hopper over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lagunilla skrev:

Vanosdrev på begge sider er helt unødvendig å bytte. DME og valvetronic i tillegg? Gjetter dem eller vil de bare være 100% på alt virker etter rep. Ser ikke noe grunn til å bytte alt dette når reg.kjede hopper over.

Ja var det jeg og lurte litt på, DME er jeg ganske sikker på er gåen, ikke mulig og få kontakt med den i hele tatt, på GS fant de ut at det manglet mange sikringer, som sikring til hovedstyreenhet. De mener gamle eier må ha trukket ny ledninger til dette : / 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt vanosdrev også,så slipper du og måtte gjøre jobben 2 ganger.

Vi har prøvd noen ganger å time opp motor med gamle drev og det funker dårlig. Får feilkoder på register etter en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M3 skrev:

Bytt vanosdrev også,så slipper du og måtte gjøre jobben 2 ganger.

Vi har prøvd noen ganger å time opp motor med gamle drev og det funker dårlig. Får feilkoder på register etter en liten stund.

ok, så du mener man må bytte alt av det som står der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...