JRyum Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 hei, har ett spørsmål, lurer på hva man må gjøre med motoren når registerkjedet har hoppet over ett hakk men motor er ok. n46b20
Daniel. Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 Bytte kjede og strammere og time på nytt. Har nok hoppet over på grunn av slakk i kjedet. Enten strekt seg, eller dårlig(e) strammere.
JRyum Posted May 26, 2018 Author Posted May 26, 2018 Ja var slakt, skal ha blitt strammet på varksted, så trenger ikke å gjøre noe mer altså?
///M3 Posted May 26, 2018 Posted May 26, 2018 Du må bytte begge vanoshjul,nedre drev,registerkjede,kjedestrammer,føringsskinner til kjedet,bolter til vanosdrev,bolt til nedre drev og et oljeskift oo toppdekselpakning. Hvis det mangler noen biter på føringsskinner bør du ha ned bunnpanne og rense/bytte oljesuger.
JRyum Posted May 27, 2018 Author Posted May 27, 2018 6 timer siden, ///M3 skrev: Du må bytte begge vanoshjul,nedre drev,registerkjede,kjedestrammer,føringsskinner til kjedet,bolter til vanosdrev,bolt til nedre drev og et oljeskift oo toppdekselpakning. Hvis det mangler noen biter på føringsskinner bør du ha ned bunnpanne og rense/bytte oljesuger. ok, takk skal du ha
JRyum Posted May 27, 2018 Author Posted May 27, 2018 noen som vet av en plass jeg får kjøpt alle delene?
JRyum Posted May 27, 2018 Author Posted May 27, 2018 vanos hjul vill vell si drev vanos innsug og eksos sant?
JRyum Posted May 27, 2018 Author Posted May 27, 2018 fikk ett tilbud på bila fra Gs i trondheim på 72000, det som hadd sjedd va at registeret hadd hoppa over og hjernen mått også byttes, men lurer litt på om alt det andre hær e nødvendig eller e bare dæm som vill tjen litt ekstra, som for eksempel valvtronic motor, må den byttes viss registeret bare har hoppa over?
///M3 Posted May 27, 2018 Posted May 27, 2018 Hvordan vet du at DME og valvetronic er defekt...? lagunilla 1
JRyum Posted May 27, 2018 Author Posted May 27, 2018 DME er helt svidd sa de, ble også fortalt at registeret hadde hoppet over, ikke helt sikker på hvorfor de mente valvtronic måtte byttes.. : /
lagunilla Posted May 27, 2018 Posted May 27, 2018 1 time siden, JRyum skrev: fikk ett tilbud på bila fra Gs i trondheim på 72000, det som hadd sjedd va at registeret hadd hoppa over og hjernen mått også byttes, men lurer litt på om alt det andre hær e nødvendig eller e bare dæm som vill tjen litt ekstra, som for eksempel valvtronic motor, må den byttes viss registeret bare har hoppa over? Vanosdrev på begge sider er helt unødvendig å bytte. DME og valvetronic i tillegg? Gjetter dem eller vil de bare være 100% på alt virker etter rep. Ser ikke noe grunn til å bytte alt dette når reg.kjede hopper over.
JRyum Posted May 27, 2018 Author Posted May 27, 2018 3 minutter siden, lagunilla skrev: Vanosdrev på begge sider er helt unødvendig å bytte. DME og valvetronic i tillegg? Gjetter dem eller vil de bare være 100% på alt virker etter rep. Ser ikke noe grunn til å bytte alt dette når reg.kjede hopper over. Ja var det jeg og lurte litt på, DME er jeg ganske sikker på er gåen, ikke mulig og få kontakt med den i hele tatt, på GS fant de ut at det manglet mange sikringer, som sikring til hovedstyreenhet. De mener gamle eier må ha trukket ny ledninger til dette : /
///M3 Posted May 28, 2018 Posted May 28, 2018 Bytt vanosdrev også,så slipper du og måtte gjøre jobben 2 ganger. Vi har prøvd noen ganger å time opp motor med gamle drev og det funker dårlig. Får feilkoder på register etter en liten stund.
JRyum Posted May 28, 2018 Author Posted May 28, 2018 1 time siden, ///M3 skrev: Bytt vanosdrev også,så slipper du og måtte gjøre jobben 2 ganger. Vi har prøvd noen ganger å time opp motor med gamle drev og det funker dårlig. Får feilkoder på register etter en liten stund. ok, så du mener man må bytte alt av det som står der?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now