Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, har ett spørsmål, lurer på hva man må gjøre med motoren når registerkjedet har hoppet over ett hakk men motor er ok. n46b20 

Skrevet

Bytte kjede og strammere og time på nytt.

Har nok hoppet over på grunn av slakk i kjedet. Enten strekt seg, eller dårlig(e) strammere.

Skrevet

Du må bytte begge vanoshjul,nedre drev,registerkjede,kjedestrammer,føringsskinner til kjedet,bolter til vanosdrev,bolt til nedre drev og et oljeskift oo toppdekselpakning.

Hvis det mangler noen biter på føringsskinner bør du ha ned bunnpanne og rense/bytte oljesuger.

Skrevet
6 timer siden, ///M3 skrev:

Du må bytte begge vanoshjul,nedre drev,registerkjede,kjedestrammer,føringsskinner til kjedet,bolter til vanosdrev,bolt til nedre drev og et oljeskift oo toppdekselpakning.

Hvis det mangler noen biter på føringsskinner bør du ha ned bunnpanne og rense/bytte oljesuger.

ok, takk skal du ha :)

Skrevet

fikk ett tilbud på bila fra Gs i trondheim på 72000, det som hadd sjedd va at registeret hadd hoppa over og hjernen mått også byttes, men lurer litt på om alt det andre hær e nødvendig eller e bare dæm som vill tjen litt ekstra, som for eksempel valvtronic motor, må den byttes viss registeret bare har hoppa over? 

bmw e90 rep.PNG

Skrevet

DME er helt svidd sa de, ble også fortalt at registeret hadde hoppet over, ikke helt sikker på hvorfor de mente valvtronic måtte byttes.. : / 

Skrevet
1 time siden, JRyum skrev:

fikk ett tilbud på bila fra Gs i trondheim på 72000, det som hadd sjedd va at registeret hadd hoppa over og hjernen mått også byttes, men lurer litt på om alt det andre hær e nødvendig eller e bare dæm som vill tjen litt ekstra, som for eksempel valvtronic motor, må den byttes viss registeret bare har hoppa over? 

bmw e90 rep.PNG

Vanosdrev på begge sider er helt unødvendig å bytte. DME og valvetronic i tillegg? Gjetter dem eller vil de bare være 100% på alt virker etter rep. Ser ikke noe grunn til å bytte alt dette når reg.kjede hopper over.

Skrevet
3 minutter siden, lagunilla skrev:

Vanosdrev på begge sider er helt unødvendig å bytte. DME og valvetronic i tillegg? Gjetter dem eller vil de bare være 100% på alt virker etter rep. Ser ikke noe grunn til å bytte alt dette når reg.kjede hopper over.

Ja var det jeg og lurte litt på, DME er jeg ganske sikker på er gåen, ikke mulig og få kontakt med den i hele tatt, på GS fant de ut at det manglet mange sikringer, som sikring til hovedstyreenhet. De mener gamle eier må ha trukket ny ledninger til dette : / 

Skrevet

Bytt vanosdrev også,så slipper du og måtte gjøre jobben 2 ganger.

Vi har prøvd noen ganger å time opp motor med gamle drev og det funker dårlig. Får feilkoder på register etter en liten stund.

Skrevet
1 time siden, ///M3 skrev:

Bytt vanosdrev også,så slipper du og måtte gjøre jobben 2 ganger.

Vi har prøvd noen ganger å time opp motor med gamle drev og det funker dårlig. Får feilkoder på register etter en liten stund.

ok, så du mener man må bytte alt av det som står der? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...