Oyvinds Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 Hei! Tiden er inne for ny bil, og F31 står høyt på ønskelisten. Men så er det store spørsmålet: I januar kommer det en liten krabat, og da må man plutselig tenke på andre praktiske ting enn bare utseende på bilen. Er det noen som har erfaring med bakovervendt sete i F31? Hvordan er plassen til passasjer foran? Tanken var å kjøpe en 2015+ Avensis, men ser at jeg klarer å få skvist inne en F31 316i M-Sport for samme pris. Må være bensin, da det blir en del småkjøring på oss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 F31 bør fungere fint. 3-serien er jo ingen liten bil lenger. Har bakovervent sete av typen BeSafe 9-18kg i F30, og jeg sitter relativt greit i setet foran. (er 1,90). F3X har omtrent samme plass i lenderetningen som i E6X. (jeg har begge, og har prøvd samme setene i begge). 9-18kg-stolene er de desidert mest plasskrevende, de som er hakket mindre og større er bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 Kommer helt ann på størrelsen på de voksne, hvis den som skal bruke setet forsn barnesetet er liten, funker omtrent alle biler. For min del med 186cm på strømpelessen og langrygg og kortebein funket ikke f11(5-serie) mens f15(x5) funket hakket bedre pga litt mer oppreist kjørestilling. Så egentlig bare en ting å gjøre, prøv bilen med barnesete i, hvis ikke er eneste sikre skoda superb, eller lang utgave av 7-serie, s-klasse osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ranger1000 Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 (endret) Vi har en F80, og det er ingen problem med bakovervendt barnesete. God plass foran. Vår er 1 år nå og har fått et sete som skal holde til han er ca 4. Enda bedre plass med nyfødtsete. Legge til at jeg er 1.90 og har fint med plass de gangene samboeren får lov til å kjøre Endret Juli 24, 2018 av Ranger1000 Tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyvinds Skrevet Juli 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2018 Takk for gode svar! Jeg er 184, så da får jeg satse på at det går Har ingen ønske om å bruke mer enn 250 000 på bil, så det blir nok ikke noe annet enn f31, da vi ønsker så ny bil som mulig. Har sett at jeg skal klare å få en m-sport til den prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
macrorain Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 (endret) 8 minutter siden, Oyvinds skrev: Takk for gode svar! Jeg er 184, så da får jeg satse på at det går Har ingen ønske om å bruke mer enn 250 000 på bil, så det blir nok ikke noe annet enn f31, da vi ønsker så ny bil som mulig. Har sett at jeg skal klare å få en m-sport til den prisen. Men du setter vel typisk barnestolen bak passasjersetet, ikke bak førersetet. Hvis det er du som stort sett kjører, så går det greit å sitte i passasjersetet i ny og ne. Jeg er 180, og det er ikke kjempegod plass når jeg sitter i passasjersetet med bakovervendt sete bak meg i min F30, men jeg overlever et par timer. Det setet dere har først (de første 9-12 måneder) er null problem, det tar ikke mye plass. Det er det bakovervendte fra 1-4 år som er stress. Pass på at du kjøper det minste du finner Endret Juli 24, 2018 av macrorain Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Juli 26, 2018 Share Skrevet Juli 26, 2018 Vi tok F34 siden vi har 2 stk i barneseter ( en på 2 og en på 6 ) Da er det mye plass i lengderetning og lett å komme inn/ut. Vil uansett anbefale deg i å ta turen innom en forhandler og prøvesitte litt. Vi har bare sportstralle i bagasjerommet når vi er ute på tur, så det er ikke noe stort problem å ikke ha "stasjonsvognhøyde" i bagasjerommet. 520 liter holder så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå