Huldrelokk Skrevet August 1, 2018 Share Skrevet August 1, 2018 Hei! Jeg får opp feilmeldingen high rate battery discharge på min bmw e61 2008 modell, jeg har prøvd og byttet ibs kabelen og batteriet uten hell, dette etter tips fra verksted. de på verkstedet hadde koblet til diagnose apparatet og sa at bilen trakk 80ma når den stod i park og at de fikk opp feilmelding på dette, men ikke hva som trakk strøm, det var da de foreslo å bytte ibs kabelen. hva kan jeg gjøre videre for å finne feilen, jeg får feilmelding hver morgen og jeg vet at dynamo er ok det nye batteriet er kodet inn og ibs kabelen er nettop byttet, når jeg måler spenningen på batteriet så ligger den på 12,3-12,5 jeg bruker bilen hver dag, men frykter at dersom den står en stund så vil batteriet tappe seg for strøm. noen der ute som har vært borti det samme problemet og hva var evt løsningen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 1, 2018 Share Skrevet August 1, 2018 Dette opplever jeg også på min bil i ny og ne, men det er ingen feil noen plass. Virker som om det er en liten bug i software. Ellers er det mulig at du har problemer med ledningsnett i bakluke, men om du ikke opplever andre problemer er det lite sannsynlig. En siste ting er vannlekkasje fra panorama soltak, som igjen kortslutter endel ting i bagasjerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldrelokk Skrevet August 1, 2018 Forfatter Share Skrevet August 1, 2018 hei, takk for ditt svar! Jeg har fikset ledningsnett i bakluke i fjor, og det er ingen panorama tak på min bil. Hvis det er liten bug i software, hvorfor kommer det opp hverdag? Og batteriet taper seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 1, 2018 Share Skrevet August 1, 2018 Hvis batteri tapper seg så har du jo en feil. Da er det å lese av feilkoder og deretter begynne å måle strømtrekk for så å ta ut sikringer til du ser hva som er korrekt strømtrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldrelokk Skrevet August 2, 2018 Forfatter Share Skrevet August 2, 2018 Igår dimmet jeg ned lys som går til stereo og girspark da dette ikke skrur seg av. Idag tidlig fikk jeg ingen feil melding. hva er årsaken til at bilen ikke går i sleep mode og skrur av stereo panel lys? takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 2, 2018 Share Skrevet August 2, 2018 Selv etter 16 min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet August 2, 2018 Share Skrevet August 2, 2018 Jeg får stadig denne meldingen i min E60 fra 2009. Jeg har gammelt batteri, og antar egentlig at problemet ligger der for min del, men om det finnes typiske potensielle strømtyver i E6X, så hører jeg gjerne om de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldrelokk Skrevet August 2, 2018 Forfatter Share Skrevet August 2, 2018 22 minutter siden, Otis skrev: Selv etter 16 min? Ja, etter 16minuter, så jeg at CD spiller og en av sigarette tennere var på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 2, 2018 Share Skrevet August 2, 2018 Hmm, det er ikke helt korrekt. Mener at alt skal være av etter 16 min, usikker på hvor det kan være feil da. Mulig KGM modul? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet August 2, 2018 Share Skrevet August 2, 2018 Har du montert noe ekstra utstyr som Gateway, DAB enhet av et eller annet merke? Jeg hadde problem med et Dension produkt en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
530 turing Skrevet August 4, 2018 Share Skrevet August 4, 2018 Har du sjekket jordings kabelen mellom motorblokk og chassi. På min 08 mod så den helt fin utenpå, men når jeg tok på den var den som spindelvev. Får veldig høyt strømforbruk ved start, når den er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet August 5, 2018 Share Skrevet August 5, 2018 Mulig en defekt modul? I mitt tilfelle var det mulf modulen som holdt bilen nattevåken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet August 5, 2018 Share Skrevet August 5, 2018 Du har ikke comfort access der kanskje et håndtak ikke låser seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå