Gå til innhold

BMW E61 high rate battery discharge

Huldrelokk
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg får opp feilmeldingen high rate battery discharge på min bmw e61 2008 modell, jeg har prøvd og byttet ibs kabelen og batteriet uten hell, dette etter tips fra verksted. 

de på verkstedet hadde koblet til diagnose apparatet og sa at bilen trakk 80ma når den stod i park og at de fikk opp feilmelding på dette, men ikke hva som trakk strøm, det var da de foreslo å bytte ibs kabelen.

hva kan jeg gjøre videre for å finne feilen, jeg får feilmelding hver morgen og jeg vet at dynamo er ok det nye batteriet er kodet inn og ibs kabelen er nettop byttet, når jeg måler spenningen på batteriet så ligger den på 12,3-12,5 jeg bruker bilen hver dag, men frykter at dersom den står en stund så vil batteriet tappe seg for strøm.

noen der ute som har vært borti det samme problemet og hva var evt løsningen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette opplever jeg også på min bil i ny og ne, men det er ingen feil noen plass. Virker som om det er en liten bug i software.

Ellers er det mulig at du har problemer med ledningsnett i bakluke, men om du ikke opplever andre problemer er det lite sannsynlig.

En siste ting er vannlekkasje fra panorama soltak, som igjen kortslutter endel ting i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis batteri tapper seg så har du jo en feil. Da er det å lese av feilkoder og deretter begynne å måle strømtrekk for så å ta ut sikringer til du ser hva som er korrekt strømtrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får stadig denne meldingen i min E60 fra 2009. Jeg har gammelt batteri, og antar egentlig at problemet ligger der for min del, men om det finnes typiske potensielle strømtyver i E6X, så hører jeg gjerne om de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...