thord Skrevet August 27, 2018 Share Skrevet August 27, 2018 Heisann, jeg har en BMW F11 som har adaptive LED headlights, og skal følgelig ha "tunnelfunksjonen" som gjør at den luker ut biler som du møter. Men har ikke sett den gjør det enda? Den bare autodimmer lysene ned, og på igjen når det har passert. Kan noen svare på dette? Hva er koden i utstyrslisten? Hvorfor kan det være at det ikke funker? Lyktene mine ser ut som de på bildet under. Håper noen kan gi meg et godt svar! :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet August 27, 2018 Share Skrevet August 27, 2018 Står bryter i auto ? Hadde en F36 med samme funksjon og lys. så lenge bryter står i auto, high beam assistant er aktivert skal det ikke være noe mer. Ikke ha på grøfte/ tåkelys sammen med nærlys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thord Skrevet August 27, 2018 Forfatter Share Skrevet August 27, 2018 (endret) Har på autofunksjonen ja, derfor jeg ikke forstår hvorfor det ikke funker. Kan det være noe som mangler? Evt at ikke alle LED adaptive har "tunnelfunksjonen"? Endret August 27, 2018 av thord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris A Skrevet August 27, 2018 Share Skrevet August 27, 2018 (endret) Ja. Det kan være. Skal ikke være mer å sette på før å aktivere den funksjonen. Flott funksjon forresten:) Endret August 27, 2018 av Chris A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildopc Skrevet August 27, 2018 Share Skrevet August 27, 2018 (endret) Du skal vel ha noe lignende dette: S5AC High Beam assistent i utstyrslisten din. Har du utstyrslisten din? Kan evnt sende meg en PM med VIN nr ditt så kan jeg sjekke for deg Endret August 27, 2018 av arildopc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thord Skrevet August 27, 2018 Forfatter Share Skrevet August 27, 2018 1CC - Automatisk Start/Stop Funksjon 1CD - Brake Energy Regeneration 205 - Automatgir 248 - Oppvarmbart ratt 2VB - Tyre Pressure Monitor 316 - Automatisk baklukebetjening 320 - Bortfall av modellemblem 322 - Comfort Access 337 - M-Sportspakke 3AG - Ryggekamera 3AT - Takrails i aluminium satinated 3MB - Ind.ext.line alu. satinated 402 - Panorama Glassoltak 417 - Solgardiner for sidedørene bak 430 - Automatiske avblendbare sidespeil 431 - Automatisk avblendbart innv. speil 456 - Komfortseter fram elektris justerbart 488 - Korsryggstøtte 494 - Oppvarmbare forseter 4CE - Fine-wood trim fineline antracite 4NB - Aut.air.cond. 4-zone control 4U2 - Driving Experiance Control incl.EC 4UR - Atmosfærebelysning 502 - Lyktespylersystem 508 - Park Distance Control (PDC) Foran & Bak 536 - Webasto 552 - Adaptive LED-lys 5AC - Fjernlysassistent 5AG - Lane change warning system 5AL - Active Protection 5AT - Driving Assistant Plus m/ Aktiv Cruise 609 - Navigasjon professional 610 - Head Up Display 654 - DAB+ Tuner 688 - HarmanKardon SurroundSoundSystem 6AC - Intelligent Emergency Call 6AE - Teleservices 6AK - Connected Drive 6AP - Remote services 6NS - Bluetooth + USB 6UH - Traffic Information 6WB - Multifunctional Instrument Display 710 - M-Sport skinnratt 715 - M-Sport Aerodynamicpakke 775 - Indivdual Roof-lining Anthracite 842 - Nordisk utførelse 8TF - Active Protection for Pedestrians Sommerhjul Vinterhjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildopc Skrevet August 27, 2018 Share Skrevet August 27, 2018 Rart, du skulle hatt det trodde jeg da. Sjekke med BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thord Skrevet August 27, 2018 Forfatter Share Skrevet August 27, 2018 Ja, det jeg også mener. Får høre med BMW forhandleren. Takk for svar hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet August 27, 2018 Share Skrevet August 27, 2018 På min F11 med kode 552 og 5AC fungerer dette veldig bra. Ser tydelig at lyskjeglen justerer seg når man feks tar igjen biler og har fjernlys aktivert. Chris A reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsbs79 Skrevet September 12, 2018 Share Skrevet September 12, 2018 Fått det til å virke? Det må være ganske mørkt,altså veier uten gatelys for at det skal fungere.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet September 12, 2018 Share Skrevet September 12, 2018 Har samme lys på min F36, og der fungerer det veldig bra. Den mørklegger feltet rundt møtende bil og evt. bil som ligger foran meg. Ser tydelig hvordan lysene jobber for å unngå blending. I noen tilfeller dimmer den ned, men vet ikke hva det avhenger av. Sikkert lysforhold og mange andre faktorer. Men dette er det kun fjernlysassistenten som tar seg av, den har ingenting med den adaptive funksjonen til lysene å gjøre (det går an å ha fjernlysassistent med vanlige xenon også, altså uten adaptive lys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fupsaker Skrevet September 12, 2018 Share Skrevet September 12, 2018 3 timer siden, papertiger skrev: Har samme lys på min F36, og der fungerer det veldig bra. Den mørklegger feltet rundt møtende bil og evt. bil som ligger foran meg. Ser tydelig hvordan lysene jobber for å unngå blending. I noen tilfeller dimmer den ned, men vet ikke hva det avhenger av. Sikkert lysforhold og mange andre faktorer. Men dette er det kun fjernlysassistenten som tar seg av, den har ingenting med den adaptive funksjonen til lysene å gjøre (det går an å ha fjernlysassistent med vanlige xenon også, altså uten adaptive lys. Samme gjør min. papertiger reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brewit Skrevet September 12, 2018 Share Skrevet September 12, 2018 Jeg hadde fjernlys på når jeg trykte inn auto knappen (knappen på hendelen), vet ikke om det har noe å si. Lurte litt på hva som skjedde i fronten når det kom bil imot😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå