RolfM550d Skrevet September 30, 2018 Share Skrevet September 30, 2018 Hei, har fått ulyder fra drivverk h.side foran på min 550d x drive, det er en slags uling ved gasspådrag i fra ca 70 og oppover og hører kneppelyder ved bremsing og sving til høyere noen ganger. Har hatt den på verksted de finner ingen feil. Har selv prøvd å bytte hjullager men til ingen nytte. Noen som har en ide om hva som er galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Oktober 1, 2018 Share Skrevet Oktober 1, 2018 Feilsøkt fordelingsgirkassen? Kjører du standard dekkdimensjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RolfM550d Skrevet Oktober 1, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2018 (endret) Nei har ikke det, kjører med 245/45r18 rundt hele. Hvordan går man frem med feilsøking av fordelingskasse? Endret Oktober 1, 2018 av RolfM550d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tollefsen Skrevet Oktober 1, 2018 Share Skrevet Oktober 1, 2018 er bilen original eller har den fått ny software/tuning? Var en diskusjon på akkuratt dette med tuning og fordelingskasse på m550d som ikke alle som driver med slikt helt forstår konsekvensen av.. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RolfM550d Skrevet Oktober 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2018 Skal være original denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 2, 2018 Share Skrevet Oktober 2, 2018 En del modeller inkludert min egen har såkalte flytende Bremseskiver. Disse kan flekse bittelitt på hjullagerflensen og lage disse kjente klikkelydene når du kjører med sving. Det finnes en service bulletin på dette problemet, SI B34 05 17 Det de gjør er å løsne bremseskiva og pusser rent på hjullagerflensen slik at skiva ligger helt inntil. Deretter legger de inn en slags spacer før skiva blir montert tilbake. Denne lyden er ikke farlig men selvsagt litt irriterende. Den ulelyden du har i 70km/t og oppover er jeg dog mer usikker på Her er spacer : https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/disc-for-higher-coef/34106887529/ Det står også noe om hjullbolter men om disse er annerledes eller om du bare skal byttes vet jeg ikke 36-13-6-781-151 Her på 0:42 på denne videoen om det ligner quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RolfM550d Skrevet Oktober 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2018 Takk for svar! Kan jo sjekke ut det også , men er den andre lyden jeg er mest bekymret for. De forskjellige lydene behøver jo ikke komme av samme feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Oktober 2, 2018 Share Skrevet Oktober 2, 2018 Jeg hadde ingen uling i min bil, men kneppelyder hadde jeg. Spesielt ved lett gasspådrag da jeg svingte mye til venstre. Ble etterhvert også til høyre. Måtte bytte begge drivakslinger foran. De klarte ikke å finne ulydene ved å undersøke på verksted, men fikk bytta begge på garanti heldigvis siden verkstedet tok sjansen på at det var feilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RolfM550d Skrevet Oktober 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2018 Tror jeg har funnet ut at det er drivaksel h.s foran som er dårlig. Bytter den til uka så får se om det blir bra da. Takk for all hjelp og innspill. larserso reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conquest Skrevet Oktober 6, 2018 Share Skrevet Oktober 6, 2018 Typisk feil på xdrive som er herjet med, er drivaksler som må byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Oktober 7, 2018 Share Skrevet Oktober 7, 2018 (endret) 10 timer siden, Conquest skrev: Typisk feil på xdrive som er herjet med, er drivaksler som må byttes. Å kalle det en typisk feil tror jeg er å ta i. Var i kontakt med BMW Norge og de sa det var ganske få biler som fikk tull med drivaksler. Verkstedet som bytta mine sa de hadde hatt inne en bil før min og den var velkjent i byen for å være grisekjørt. Min var langkjørt av voksen forretningsmann i Tyskland og ikke funnet noe som skulle indikere at den har vært grisekjørt. Håper det ordner seg for deg Rolf! Kjipe priser på de akslingene... Endret Oktober 7, 2018 av larserso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 7, 2018 Share Skrevet Oktober 7, 2018 (endret) Hva er det som konkret ryker? Er det et lager siden det var ulelyd eller er det selve knuten som er typisk på forhjuldrevne biler med defekt mansjett? Har selv bytta mansjett på ene siden på ca 100000km som Bavaria fant på EU kontrollen men foreløpig ingen akslinger. Endret Oktober 7, 2018 av Hpi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RolfM550d Skrevet Oktober 7, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2018 Tror nok ikke den er grisekjørt med, er en dame i Tyskland som har hatt den før meg, men det jeg så er at den ytterste drivakselmansjetten på h.s er byttet, da har vel antagelig det vært rift eller noe i den gamle og sikkert vært lite med fett igjen der, å kneppe lyden blir bare tydeligere i sving. Den har gått 144.000km. Det er litt feil å kalle den ulelyden for uling for det er egentlig ikke det, men vet ikke helt hvordan jeg kan forklare det, det er iallfall en lyd som ikke skal være der. Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Oktober 7, 2018 Share Skrevet Oktober 7, 2018 Ulelyd som i transmisjonshvining? Nå kan jeg ikke snakke for m550d men bmw har tradisjonelt sett hatt litt transmisjonsstøy. Hadde det på min e28 528 og nå på 530xd så er det en ulelyd i girkasseområdet rundt 80 km/t. Men ser ikke på det som noe feil. Drivverket er såppas grovt bygget at litt lyd er det nok. Men uten opptak av lyden du snakker om så blir det vanskelig å konkludere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Oktober 8, 2018 Share Skrevet Oktober 8, 2018 22 timer siden, Hpi skrev: Hva er det som konkret ryker? Er det et lager siden det var ulelyd eller er det selve knuten som er typisk på forhjuldrevne biler med defekt mansjett? Har selv bytta mansjett på ene siden på ca 100000km som Bavaria fant på EU kontrollen men foreløpig ingen akslinger. Drivknuter som var kilden hos meg og da må hele akslingen byttes. Mansjettene på min var hele fikk jeg beskjed om, men de kan jo ha vært bytta på et tidligere stadie uten at jeg vet noe om det og at kilden ligger tilbake i tid. Høres veldig likt ut som problemet ditt Rolf så tipper bilen blir helt fin etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå