Gå til innhold

E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine - E34 EU OK - Selges


Mortenej
 Share

Anbefalte innlegg

Var uheldig med vinteren, men Mars er en liten lure mnd slik sett.

Takker, begynner å blir fornøyd nå. Gjennstår karrosseri arbeid, men en plan for det iløpet av sommeren hvis alt klaffer.

Det sagt, bilen var et av de bedre utgangspunktene. Utrolig kjekt å kunne stelle videre med denne.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det skjedd gode ting ja Morten 🥳 Ble veldig fint med de gardinene og høyden ble jo mye bedre enn den skyhøye orginalhøyden 😉 Synd med det triste været og masse støgg snø 🤮 Men får tro dette forsvinner kjapt og at hjulkontroll og senere godkjenning av fjørene går som smurt 😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en avtale med Bavaria forrige uke som gikk i vasken pga snøen som kom. Har ny avtale nå te fredagen, så håper vi slipper nytt påfyll de nærmeste dagene.

Men blir jo ikke arbeidsledig :)

Så ihelga og de siste dagene har disse 2 vært gode kolegaer:

IMG_3114.resized.thumb.JPG.b72d3b469139440a14b1e2c0023175f1.JPG

Desverre så dukker det jo opp litt brunt innimellom :(

Glemte førbilde, men var lett overflate rust som jeg fikk pussa vekk og behandla med Brunox, i 2 omganger.

Deretter Rost stopp, underveis bilde:

IMG_3117.resized.thumb.JPG.2ed76d93a13c3a310ace4eab53c0c160.JPG

Så på med lakk og tilslutt tektyl for å holde dette i sjakk.

Ingen fare for at det skal bli hull eller større skade, godt å få tatt dette før sessongen starter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mortenej skrev:

Hadde en avtale med Bavaria forrige uke som gikk i vasken pga snøen som kom. Har ny avtale nå te fredagen, så håper vi slipper nytt påfyll de nærmeste dagene.

Men blir jo ikke arbeidsledig :)

Så ihelga og de siste dagene har disse 2 vært gode kolegaer:

IMG_3114.resized.thumb.JPG.b72d3b469139440a14b1e2c0023175f1.JPG

Desverre så dukker det jo opp litt brunt innimellom :(

Glemte førbilde, men var lett overflate rust som jeg fikk pussa vekk og behandla med Brunox, i 2 omganger.

Deretter Rost stopp, underveis bilde:

IMG_3117.resized.thumb.JPG.2ed76d93a13c3a310ace4eab53c0c160.JPG

Så på med lakk og tilslutt tektyl for å holde dette i sjakk.

Ingen fare for at det skal bli hull eller større skade, godt å få tatt dette før sessongen starter.

 

 

Hvor på bilen er dette ? Greit å få tatt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rett bak høyre framhjul, og starten av kanalen.

ja veldig greit å få tatt. Godt den ikke blir utsatt for salt, så slipper det harde angrepet:) sa hilder det å ta en runde hver vår å ta det som dukker opp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikitg å få vekk støvet fra vinterens lagring, samtidig er det kjekkere å levere rein bil på verksted.

IMG_3131.resized.thumb.JPG.e411aa387f8eedabc46e05ac291ab35d.JPG

IMG_3133.resized.thumb.JPG.ced33138a06f6906f1cdeb3f71fab9bc.JPG

Kjekt å da få hjelp av yngste karen.

Ble bare en kjapp vask avspyling, ingen berøringsvask denne gangen. Men godt behandlet med voks så støvet rant veldig greit av.

 

Da er denne klar til å kjøres på verksted :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom jammen enda mere kvitt stoff iløpet av natta :)

Men var bare å fyre opp bilen rundt lunch å komme seg av gårde:

056C8C6E-D6A9-44D9-BF9B-34E9394F1E4E.thumb.jpeg.0a447a4f01888baf1da09937cd52d200.jpeg

Liste seg rolig ned denne bakken, fikk iallefall testa at ABS bremsene virker.

Ligger slik til at det er delvis smelta, og fryser til på natta, så partier som var speilblanke.

Kom omtrent ikke opp igjen på returen, så sommerdekk på vinterføre har sine begrensninger

Ut av skyggen, og greit resten av veien.

A627BD82-94A6-43AF-8E54-AD43329091F1.thumb.jpeg.08eef4050f3f31dfa1d68bd117d3f8b2.jpeg

Da har bilen fårr justert lykter og framstilling.

Avvik på bakenden, men dette er ikke mulig å korrigere på E34, så håper at karene på Biltilsynet godkjenner selv om jeg er utafor kravene. Burde gå greit i følge karen på Bavaria.

Utrolig herlig å kjøre denne hjem igjen. Har blitt langt bedre i framvogna, ikke de samme tendensene til sporing, og å stikke av, bare ren nytelse :)  

Time bestillt til like over påske, så imellomtiden får bilen kose seg i garasjen, kjenner det er vanskelig å akseptere, men skal spare denne for en tur på påskefjellet. Så får jeg heller tenke på hvilke gleder som kommer :) denne skal nytes denne sessongen.

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var gøy å se denne på veien igjen Morten .😊

Er noe helt eget å hente frem disse etter en lang vinter .

Ja du har fått snø og glatte du og nå ser jeg, og det virker som at det ikke vil slippe tak noen plass i år .

Angående senk og godkjenning på Biltilsynet ,så bør det gå fint.

Bilen din ser rasende fin ut der den står .😊

Kos deg i påsken med bil og alle trivialiteter som du skal .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Jan.

Ja denne vinteren vil ikke slippe taket. Her legger snøen seg igjen. Så var på håret at dette gikk før påske.

Håper at det ordner seg :)

Ja bilen ser fin ut, men kjenner at jeg må bli ferdig med 2 stk dører og få tatt hjulbuen i år.

noen nye lister står også på lista, men skal jo brukes samtidig, så viktig å balansere alt dette :)

 

Takker, skal kose meg i påska, faktisk på vei ut te flyplassen straks å hente hjem "sørlendingen" min :)

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier Morten 😃 Er så dumt med firehjulskontroll på disse bilene som det bare er mulig å justere i fronten. Dog så mente han som justerte hjulstillinga på min, at det er reoretisk mulig å justere noe i bakstilling, men det tror jeg ikke noe på. Uansett mente han det men at det ikke var mulig på min fordi skruen en eller annen plass ikke lot seg skru fordi noe gummi bare fulgte med 🤷‍♂️ Aner ikke hvor han mener dette er 😅 Jeg fikk også verdier utenfor, men verksted mente dette ikke ville by på problemer. Så får bare stole på det. Skal inn på Svv på mandag. Så er litt spent 😅🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var flott:) en helt annen bil å kjøre nå.

Har ikke hørt noe om justeringskrue på bakstillinga. Eneste mulighet er å kjøpe foringer til bærearma som er justerbare, dvs hullet er visst offsett så da skal det være mulig å justere perfekt.

Men håper kara hos SSV godtar dette.

 

Har lurt på om jeg skal få registrert Style32  (17") i Vognkortet? eller det bare unødvendig? Snakka med SSV og de anbefalte det da de ikke utenvidere kunne lese at disse var OK til bilen, og da er det en teoretisk risk ved teknisk?

Men 4-hjuls kontroll ble tatt med 16" og det står på målebrevet... så vil det ha noen invirkning?

Noen som har kjennskap til regelverket her?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mortenej skrev:

Ja dette var flott:) en helt annen bil å kjøre nå.

Har ikke hørt noe om justeringskrue på bakstillinga. Eneste mulighet er å kjøpe foringer til bærearma som er justerbare, dvs hullet er visst offsett så da skal det være mulig å justere perfekt.

Men håper kara hos SSV godtar dette.

 

Har lurt på om jeg skal få registrert Style32  (17") i Vognkortet? eller det bare unødvendig? Snakka med SSV og de anbefalte det da de ikke utenvidere kunne lese at disse var OK til bilen, og da er det en teoretisk risk ved teknisk?

Men 4-hjuls kontroll ble tatt med 16" og det står på målebrevet... så vil det ha noen invirkning?

Noen som har kjennskap til regelverket her?

 

 

Jeg håper de ikke henger seg opp i mine Style 32. Jeg kommer i såfall til å argumentere at dette er orginale Bmw-felger. Mon tro hvor man får papirer på disse felgene ? Hos Bmw ? Her er jeg like grønn som deg Morten 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papirer er et godt spm Tore....

Jeg har søkt og lett men finner kun link til TuV papirer for 15" Style 32.

Fra RealOEM.com er Style 5 i 8x17" og ET 20, listet som opsjon på min E34. Dette er det samme som mine Style 32.

Style 32 derimot er kun listet som 15" opsjon for E34.

Blir spennende å høre hvordan dette går med deg på mandag :)

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine - E34 EU OK - Selges

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...