Gå til innhold

E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine


Mortenej
 Share

Anbefalte innlegg

Bedre med litt fremgang enn ingen fremgang ☺️👍 Blir bra dette her. Husker jeg skiftet dette selv i fjor høst før jeg vinterlagret bilen og var sååå spent på om ristingen i bilen ville forsvinne 😉 Da var det digg å kjenne at bilen fremdeles var stille og rolig da nåla passerte 80 kmt 🥳

Du sier det selv; venter med å stramme boltene i karosseriet til bilen står i den såkalte "rideheight", noe som er særs viktig.

Så får du ha god bedring Morten 😃🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Tore. Får ikke gjort mye med helsa.

Håper jeg blir kvitt både ristinga og sporinga no. Eneste jeg ikke bytter er støttestagene, de var relativt nye når jeg henta bilen, (3,5  år og 3/4000 km siden) :) På en annenside tar det ikke mange minuttene å bytte disse hvis det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mortenej skrev:

Takker Tore. Får ikke gjort mye med helsa.

Håper jeg blir kvitt både ristinga og sporinga no. Eneste jeg ikke bytter er støttestagene, de var relativt nye når jeg henta bilen, (3,5  år og 3/4000 km siden) :) På en annenside tar det ikke mange minuttene å bytte disse hvis det trengs.

Nei Korrisen må bare gå sin gang 😉

Du kan mest sannsynlig regne med at den nå ruller stille og rolig fremover ☺️ Ikke no som er mer frustrerende enn disse vibrasjonene i 80-90 kmt 🙈 Det er jo hastigheten man stort sett ligger i også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korona kan virkelig slå enn ut ettersom jeg har skjønt .😩😩

Men du fikk nå sydd sammen det meste her og tenker at nå vil du få en fin opplevelse når du skal testkjøre den .😊

Godt vi er i mars nå og temp begynner å bli god .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å sette seg mål!

Kjente at kroppen helst ville kose seg foran TV'en, men skal en komme noen vei, må en ut å skru.

Om kroppen lystrert var målet å bytte på VS, så startet med friskt mot.

IMG_3018.resized.thumb.JPG.6aca653e4a0f9fe496b50726f9bf89ed.JPG

Ikke mye handle rom her, og med 22mm kopp og fastnøkkel er det trangt :) men her hadde WD40 fått stått å marinert flere dager, så løsnet relativt lett med håndmakt.

IMG_3020.resized.thumb.JPG.a93f329f4a753612d2b4c73467e82b62.JPG

Resten ble tatt med maskin kraft.

Dette gikk så glatt, at jeg helt glemte å forevige prosessen.

Men uansett halvannen time seinere var jeg tilbake her. Gikk som msurt :) løsna lett og ikke noe kluss med å få av kule ledda, skikkelig "ledd gaffel" gjorde det hele til en lek.

IMG_3021.resized.thumb.JPG.e59b580b1f4ec12722f21382895708d1.JPG

Herlig med nye delere som er montert.

Litt annet småplukk nå utover uka, så burde hjula kunne komme på og de siste boltene strammes med moment. Heldig rekker jeg det før jeg må stikke bort ei ukes tid.

Kan se ut som skilt kan komme på like over påske og få bilen levert til 4-hjuls kontroll ++ slik at senk også kan komme inn i vognkortet. Er iallefall et håp om at bilen kan brukes til vårmønstringen 1. mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mortenej skrev:

Viktig å sette seg mål!

Kjente at kroppen helst ville kose seg foran TV'en, men skal en komme noen vei, må en ut å skru.

Om kroppen lystrert var målet å bytte på VS, så startet med friskt mot.

IMG_3018.resized.thumb.JPG.6aca653e4a0f9fe496b50726f9bf89ed.JPG

Ikke mye handle rom her, og med 22mm kopp og fastnøkkel er det trangt :) men her hadde WD40 fått stått å marinert flere dager, så løsnet relativt lett med håndmakt.

IMG_3020.resized.thumb.JPG.a93f329f4a753612d2b4c73467e82b62.JPG

Resten ble tatt med maskin kraft.

Dette gikk så glatt, at jeg helt glemte å forevige prosessen.

Men uansett halvannen time seinere var jeg tilbake her. Gikk som msurt :) løsna lett og ikke noe kluss med å få av kule ledda, skikkelig "ledd gaffel" gjorde det hele til en lek.

IMG_3021.resized.thumb.JPG.e59b580b1f4ec12722f21382895708d1.JPG

Herlig med nye delere som er montert.

Litt annet småplukk nå utover uka, så burde hjula kunne komme på og de siste boltene strammes med moment. Heldig rekker jeg det før jeg må stikke bort ei ukes tid.

Kan se ut som skilt kan komme på like over påske og få bilen levert til 4-hjuls kontroll ++ slik at senk også kan komme inn i vognkortet. Er iallefall et håp om at bilen kan brukes til vårmønstringen 1. mai :)

Godt å se dette gikk som smurt Morten 😃 Snart er mulig å cruise litt firråtredve igjen og veldig kjekt å få alt på stell og senken dokumentert i vognkortet 😉

Håper formen din er bedre etter koronaen. Jeg har blitt forkjøla selv. Merket det her for et par dager siden. Har en hurtigtest liggende men siden jeg har fri frem til helgen, så venter jeg med å teste. Føler jeg meg bedre på fredag så er det bare å komme seg på jobb. Alle pasientene hos oss har nå hatt korona, så dersom det er det jeg har nå, så er det allikevel ingen fare 😉 Ingen av pasientene våre ble særlig syke. Bare litt host og nys 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig godt dette gikk glatt. Frykt er alltid runda muttre, eller knekte bolter.

Formen stiger for hver dag. Merker dog det mange snakker om at energien ikke er helt 100%. føles som kroppen kjører med håndbrekket på 1. knepp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her går det i rykk og napp:) både med oppdatering og fremdrift... men fortsatt innafor tidskjema.

Fikk tatt ned tanken og tatt litt småplukk under her, desverre ikke noe bilder :-|. Mye sand som samler seg mellom tank og rkarosseri, men heldigvis ikke noe rust å snakke om.

Etter nok ei arbeidsuke på østlandet, har jeg noen ledige kvelder her hjemme.

Etter husarbeid (Ja desverre er det noen plikter der, selv når en bor alene) så  bar det ut i garasjen.

Startet med å reparere en innerskjerm. Skulle hatt ny, men en fiks i første omgang. Takker for tips @sveigis, lodde plast med strips og loddebolt. Holder iallefall ei stund.

IMG_3062.resized.thumb.JPG.0b92a486c746afb2492c29e872f30ba4.JPGIMG_3063.resized.thumb.JPG.cfb895ca28400d9951cab685a39a3e83.JPG

Fikk montert  denn og satt på hjul, så nå står den på 4x gummi, nesten klar for sessongen.

Gøy å koble på nylada batteri, og M50'n tenne umidelbert. Gledes stort til denne skal ut av vinterhiet.

IMG_3064.resized.thumb.JPG.e43770ff38fe585b62d0b7b34752b73d.JPG

Her står den klar, en liten runde på tunet, står igjen før jeg får stammet  bærearmene med moment. Skilt hentes ut Tirsdag og inn til Bavaria på Torsdag for 4hjulskontroll og lysjustering. Da gjenstår et besøk hos SVV for å få senk inn i Vognkort, før EU kontroll :)  Jammen innafor tidskjema dette :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her du ,det rykkes stadig nærmere 😊😊

Plastsveisen vil nok holde den en stund og det gøye her ,er faktisk at man kan pusse å få det pent om man gidder .

Testet det på mopeden min da jeg knakk et deksel i to .

Det plastsveiste jeg pusset og sparklet og like helt .

Men nå nærmer det seg ting her og du kan starte kjøring og gøyale ting.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastsveis var en veldig grei fiks. Gøy å kunne reparere. Riktig som du sier, kan puses å gjøres fint, valgte å ikke gjøre store finish jobben her.

Spennende at du fikk fiksa et deksel på mopeden, viser hvor solid denne typen fiks er.

 

Ja gledes til Tirsdag :) og ikke minst Torsdag etter at hjul er justert riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt reine Sveigis Den Andre du Morten 😂 Dette blir bra !! Regner med at bilen fremdeles er litt høy foran fordi du ikke har fått kjørt demperene nedpå ?

Nå ligger veien snart åpen for tut og kjør og det er jo knall 😃 Skal jeg være ærlig så liker jeg M50-motoren best. Herlige motorer som er så skuddsikre og går og går så lenge de får oljeservicen sin 😃

Her ventes det bare på å få de nye lyktene og deretter bærer det til svv for godkjenning av senken her også 🥳 Skal bli godt å få senken innskrevet i vognkortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Antar at den synker litt når jeg får kjørt noen meter. Har bare satt den rett ned, og fyra motoren. Blir minst mulig kjøring før hjulestilling er ordnet :)

Så er det bare å glede seg til M50 lyd i sommer (Får bare lukke øya når en fyller tanken....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mortenej skrev:

Takker :)

Antar at den synker litt når jeg får kjørt noen meter. Har bare satt den rett ned, og fyra motoren. Blir minst mulig kjøring før hjulestilling er ordnet :)

Så er det bare å glede seg til M50 lyd i sommer (Får bare lukke øya når en fyller tanken....)

He he ja den setter seg nok en god del lavere når du får kjørt litt 😉 Ja bensina er dyr som fy nå, men får bare prioritere og legge det inn i budsjettet 😉 Greit å bare psyke seg opp og kose seg på tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider fått flytta på vogna :) en liten runde i gata for å få ting til å sette seg. Så inn i garasjen for å etterstramme.

Men først på plass med innertrekket med solgardin.

Litt plunder da det viste seg at jeg hadde bestillt for få klips, dvs det er 2 typer klipps for chrome lista:

IMG_3080.resized.thumb.JPG.67b29cc336490d1731212515c23065c6.JPGDet er egne clips som skal under den lille sideruta, og disse er gått ut. Som dere ser av di svarte (orginale) så mangler den til høyre en ekstra bøy. Så her må de modifisering til :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_3081.resized.thumb.JPG.e8535f5d58e60736be730cbdc73224f5.JPG

Frem med Feinsaga og metall blad og dremmel så ble de nye også en bøy fattigere :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Og da ferdig montert på lista (faktisk en for mye her, er 6 orginalt, men når en monterer gardin skal det bare være en under den lille sideruta :):

IMG_3079.resized.thumb.JPG.0437b20ecd1cd0f1a89a185923389b32.JPG

Og ettter litt plunder, ikke blitt helt dus med alt som må gjøres i rett rekkefølge på dørtrekk. må huske å huke på døråpnerer samtidig som låsetappen må lirkes forbi gardina :)

Men ble bra til slutt:

IMG_3091.resized.thumb.JPG.ad7937d92113239ff6ee6fb32dbd1b10.JPG     IMG_3092.resized.thumb.JPG.2034a8cb1331280586794625f2baa700.JPG

Blir kjekt å ordne dette på andre døra også :)

 

Før jeg kjørte inn i garasjen var det frem med 4x boksender som jeg kjerte opp på, men likefullt trangt å skru:

IMG_3085.resized.thumb.JPG.9f534a3d683be9deaeb56d47c32cf378.JPG

Blei bare et knepp på skralla mellom hver runde. Men til slutt var det rett moment på fremre armene.

De bakre var det ikke mulig å fikse. Moment stanga er rett og slett for lang.... Får se om jeg får den opp på kjøre bruene i morgen, desverre så lav at den tar jo nedi på vei opp, så må ha noen til å følge med samtidig som jeg bygger opp i forkant.

Og Høyden nå etter en liten tur på drøye hundre meter:

IMG_3089.resized.thumb.JPG.86a893c7cb3dc9b58c6136d8f0e5816e.JPG

Skal inn på 4-hjuls kontroll på fredag, så mens justeringskruer til lyktene fikk marinere seg i olje måtte spylertanken ut. Fikk en lekasje på den i fjor, og mistenkte pakninka rundt pumpa. Fikk lirka ut tanken, med motor og rengjordt. Fylt med vann når, og satt på merke, så får denne stå til  i morra og se om dette var nok.

IMG_3086.resized.thumb.JPG.5dd5f1926a74425f3d83954697826d9a.JPG

Utrolig herlig med en lang kveld i garasjen. to bolter igjen å få rett moment på, evnt får de ta det når den skal in på kontroll.

Mye småplukk som ble landa i dag, godt er det for nå nærmer sessongen seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var Adam i paradis?

Henta ut skilt i dag, og skulle svingt bilen inn til Bavaria for 4hjulskontroll ++ på torsdags morgen

IMG_3096.resized.thumb.JPG.7f4b0f1f1511936409827766af7cb42c.JPG

Fikk litt mere enn skilt idag.... her ligger 5-6 cm nysnø! så timen hos Bavaria er flyttet til neste fredag... håper at snøen har sluppet taket til da. Heldigvis slapp jeg å vente til over påske.

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...