Gå til innhold

E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine - EU-E34 GODKJENT


Mortenej
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Mortenej skrev:

Du har helt rett Tore, iallefall frem til sommerferien, tenker at E34 skal få slappe av litt igjen da.

Intill videre så brukes denne til all daglig kjøring.

Litt bilder fra dagliglivet til en E34 i 2022, slik det skal være. Heldig med noen dager nydelig vært rett etter påske :) 

D340B23F-4C4F-47D4-ABB1-430AF26B9E39.thumb.jpeg.22c970a572f7ada5424be16fc182f451.jpeg

728E7EDB-F00B-4A9E-ABC8-72C04C93D270.thumb.jpeg.e76a5b5fa14609d8da36110e7fd30961.jpeg

Ja lastestativ hører med. tomt her, men kjører hjem litt arbeid innimellom:57839532-68A8-4C80-AB7B-56526CA55E15.thumb.jpeg.591e8af0d383a0b64c745c68d19da32c.jpeg

Godt å få tak over "sol" plassen.

1F65C1D0-05A2-4A60-9AD1-C3F2844246FA.thumb.jpeg.c9109a6cd2812751f582fa2a0f855f6e.jpeg

Nydelig "arbidsplass" må si jeg koser meg maks bak rattet her. Ikke like moderne som F10, men ser jo familie likhetene her. Nyter hver km denne ruller.

Ikke mye å rapportere eller, oppfører seg fint og er blitt en helt annen bil å kjøre etter alt er byttet i hjuloppheng foran, samt 4 hjulskontroll. 17" med 225/45 var helt håpløst tidligere, men nå ligger den helt fantastisk på veien.

Krysser fingra for en feilfri EU kontroll til uka!

Nytt vognkort på plass, med viktig merknad!

09DF1B9E-53D5-4FCD-805B-A085B1922A28.thumb.jpeg.ca8de122c96ecf7a2271b4275c27ef6a.jpeg

Detta er koselig Morten 🥳🎵 Flott 34 du har og du har så rett !! Det er herlig å kjøre disse bila når forstillinga er rett og i orden. Hvor mye var senken på ?

Ser du mekker Pergola også 😉 Det har jeg også lyst på på den digre terrassen jeg fikk bygget i fjor (45 kvm) 😃 Skal du ha sånn tak som kan rulles på ved nedbør på den ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Tore

H&R Senk på 45/10 - Sett fra siden så ble det ble det bra. Vogna ser ut som den er i vater :) Men sett rett bakfra kunne den nok ha vært nærmere bakken :) Tok noen mål før jeg bytta og tror ikke den gikk ned 10 mm bak. sier nok litt om hvor segne orginale fjærer var etter 25+ år.

Men alt i alt veldig fornøyd.

Angående Pergolaen så blir det plasttak, skimter det så vidt over boblebadet. Pergola kan absolutt anbefales, og nesten en nødvendighet her i vest skal en kunne nyte sommeren ute. Gjenstår å fullføre bakveggen slik at en kan få litt le.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mortenej skrev:

Takker Tore

H&R Senk på 45/10 - Sett fra siden så ble det ble det bra. Vogna ser ut som den er i vater :) Men sett rett bakfra kunne den nok ha vært nærmere bakken :) Tok noen mål før jeg bytta og tror ikke den gikk ned 10 mm bak. sier nok litt om hvor segne orginale fjærer var etter 25+ år.

Men alt i alt veldig fornøyd.

Angående Pergolaen så blir det plasttak, skimter det så vidt over boblebadet. Pergola kan absolutt anbefales, og nesten en nødvendighet her i vest skal en kunne nyte sommeren ute. Gjenstår å fullføre bakveggen slik at en kan få litt le.

Jeg synes bilen har satt seg i en fin høyde og den ser flott ut 😃 Blodsenk på E34 synes jeg bare ser dumt ut. Bilen kler det rett og slett ikke. Gamle amerikanere kan se tøft ut med luftbelger og slammed to the ground 😅

Ok, så ikke nøye nok jeg. Jeg har aldri forstått at det er så mange norske terrasser uten noen form for tak over 😂 Med så mange sommerdager med yr og regn, så er det jo et must med litt tak og trekke under 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Tore, så jeg er fornøyd.

Er rett bakfra den kunne den vært nærmere bakken. Tro om det finnes varianter av fangere som er litt siere.

Ikke lett å se det taken uten at du vet det er noe der :) Så ikke rart du gikk glipp av det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Oj, ser at her har jeg helt glemt å holde dere oppdatert....

Bilen var inne til EU kontroll på Onsdagen, samt etterfylling av olje på girkassa. Etter senk så ble det rimelig trangt under bil så denne jobben gikk til proffene :)

Må gi mekanikeren på Bavaria skryt, mens han venta på at motor gir skulle få rett temp oppdaga han en eksoslekasje på utgangen av bakre eksospotte. Denne ble tetta, free of charge:) Alltid like kjekt å levere bilen her, får mye fine komentarer. Så denne blir nok bortskjemt med merkeverksted når det er mulig.

322C0CB3-B08E-4B83-9203-16A84A2B95FA.thumb.jpeg.c15e4135bc9e274fcd7ebd99584067ec.jpeg

Så berga meg fra en 1'er feil der? Men ser at denne potta må nok erstattes om ikke lenge...

Dessverre så kom jeg ut med 2 2'er feil :(

Den ene er rimelig selvforskyldt og tragisk irriterende. Hadde klart å vri kaliper bak slik at bremseslangen lå i feil krøll. Men husker jeg sleit sist jeg byttet kalipere for uansett hva jeg prøvde på virka det feil.

Den andre var i førstomgang irriterende, men lite jeg kunne gjøre med. Spylerpumpa virka ikke. Denne var OK et par uker siden, så måtte være en bagatell. Hadde jo plukket ut bl.a for å komme skikkelig til lyktene, men også pga lekasje i pakningen rundt pumpa. Så her var det nok bare ledningen som mangla, gammel og glemsk??

Rett hjem i garasjen, fikse bremse slange på noen minutter, deretter frem å koble ledning på pumpa, da var overaskelsen stor. Denne var på!! men likefult pumpa gikk ikke. Fine er at BMW har få std på kontaktene sine, så heiv spylerkontakten på parklyset, og fyrte av. et kort blink kunne fortelle at her var det strøm :) Så motoren hadde rett og slett kvelda. Bare å bestille ny, men rekker den frem i tide.....Nope :(

F2373EDE-6FF3-401F-89BD-8605AA6BF541.thumb.jpeg.92459724896b0bc38430ffd3be48ad4e.jpeg

Her ligger død pumpe, ikke noe håp for denne.

Men da ser vi verdien av BMW gjengen på FB. En kort mld på FB om problemet, og vipps så lå det mld i innboksen. Skulle få låne ei pumpe. En kar fra en av øyene her ute som tilfeldigvis skulle på jobb i rett i nærheten hadde ei liggende. Så en kort tur bort mandag, traff en trivelig BMW mann - alltid kjekt å slå av en prat :) Og om der på formet, Tusen takk. her og :)

Frist 11.5 :o men med pumpe i hånda i går var det bare å få denne på plass. time litt over 15 i dag for etterkontroll. Hadde kontroll nå, så dette gikk heldigvis veien. Mens jeg venta så kom det en hyggelig selger bort å lurte på om jeg trengte litt hjelp..... ja står en i4 der som frister å ta en runde med......

Joda, var reservert litt seinere, men jeg kunne få ta den ut en liten halvtime :) Gull for en bil. Dette blir stas :) Ble kort varig glede for denne gang.

84E95AD3-94DC-4DAC-BF9D-B78DBC8D0F7A.thumb.jpeg.f9d7f1c6618e7d4e225e4a8bdefbbe3f.jpeg

Uvant dashbord for oss som kjører eldre biler, men er nok en vanesak. Merka ikke mye til "planken" når en kjørte. Men tenker det hadde kledd det bedre om den var integrert...

 

Blei overgang å hoppe tilbake til 90'tallet og denne, kontrastenes dag :):)

F43CAB8E-ED45-467B-A738-412286562C9A.jpeg

Godkjent bil må settes i arbeid :) Så på vei hjem var det innom byggvaren og slenge opp et par lekter.

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bimmerlorris said:

Ifbm senken, beholdt du de orginale demperene eller kjøpte du tilpassede dempere også ? Spør for en kompis som vurderer senk lik din. H&R. 

Mine dempere var helt gåene, så kjøpte nye sammen med senkesettet. men om disse er tilpasset på noe vis tror jeg ikke. Mener å huske det ble sagt at jeg kunne bruke opp igjen de jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Bimmerlorris said:

Grattis med heseblesende godkjent bil 😅 Litt rart det der med toerfeil på spylerpumpa. Det fikk ikke jeg. Fikk bare beskjed om at den ikke virka 😂 Så jaggu forskjell på kontrollører 🤔 

Takker :) Ja litt forskjell der da. Men happy jeg slik at bilen er OK. Hadde fort oppdaget det forseint, om det ikke ble sagt fra.

2 hours ago, sveigis said:

Kaster meg inn og gratulerer her fra meg og 😊

Alltid greit å få disse tingene i havn 😊

Takker :) Ja godt å ha dette i havn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Mortenej skrev:

Mine dempere var helt gåene, så kjøpte nye sammen med senkesettet. men om disse er tilpasset på noe vis tror jeg ikke. Mener å huske det ble sagt at jeg kunne bruke opp igjen de jeg hadde.

Ok, kjøpte du orginale dempere ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Bimmerlorris said:

Kjøpte du de hos GS ? Spør fælt her nå 😅 Vi gjerne anbefale litt til kompisen 👍

Ikke noe fare :) er jo her for å hjelpe hverandre. Ja stemmer kjøpt hos GS. men finner det ikke igjen når jeg sjekka no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine - EU-E34 GODKJENT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...