Gå til innhold

E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine


Mortenej
 Share

Anbefalte innlegg

Nydelig jobbet og godt du finner utav det Morten 😊

Er morro å holde på nå som det har gått en stund siden sist ,hvertfall merker jeg det .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja morro nå.

Irritert på meg selv at jeg ikke fikk sendt bestilling til Koed tidligere i uka, er jo en hel arbeidsdag imorra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner alltids noe å plukke i :)

Fikk svingt lakkboksen litt:

GirTravers.thumb.jpg.196d93bda79c999c31c3a2309364a704.jpg

Girkasse traversen ble satt på bil i Sverige da jeg hentet denne, Noe måtte holde girkassa oppe :)

Men denne var ikke lakket etter den fikk Epoxy. Støtta opp kassa på en gml jekk no og tatt ut denne.

Her har jeg nye foringer klare som skal på plass når dette monteres sammen.

 

Fortsatte med å ta frem traversen og presse inn foringene til differensialopphenget.

Travers1.thumb.jpg.4d8d0599d9b5405888c3f2253b776bdb.jpgTravers2.thumb.jpg.1bfe712e707d9dc7ad128a6468c31979.jpg

Med foringsverktøy fra Biltame og litt tilpassninger så gikk disse rett inn.

Fortsatt i vurderingsmodus om jeg skal gå for powerflex eller vanlig gummiforing på storeforingene. Har begge dele liggende, ubrukte.

 

Spørsmålet videre; Går det greit å feste svingarmene på travers etter at denne er montert på bil, noen som har erfaring her?

Ser ikke noe probkem selv, men lytter gjerne til de med erfaring :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid en fornøyelse å se her hva som skjer 😊

Angående svingarmer så bør vel det gå greit vel .

Disse må vel etterstrammes når bil har landet på bakken /full vekt .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/9/2024 at 4:13 PM, sveigis said:

Alltid en fornøyelse å se her hva som skjer 😊

Angående svingarmer så bør vel det gå greit vel .

Disse må vel etterstrammes når bil har landet på bakken /full vekt .😊

Da blir det å henge opp Travers uten svingarmer, må fortsatt vente på deler.

Tok besluttning om å gå for Powerflex i storforing i traversen.

Har god erfaring fra E34'n og lettere å bytte til orginale foringer enn motsatt.

Powerflex.thumb.jpg.3d8b5e8c021c08a7194ce44c83a23059.jpg

 

Fikk ei ryddig melding fra Koed at deler ikke vil bli sendt som planlagt denne uka, da noe må hentes fra utlandet. Burde få de før påske, så har fortsatt noe å glede meg til i ferien, før fjellet kaller.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sneket inn en liten jobb i kveld også.

 

travers3.thumb.jpg.ab278784565d0714a39b334b03ea6a7c.jpg

Travers på plass på bil. Storeforingen er feste men holdes fortsatt oppe av jekken mens jeg venter på ny bakretravers foring. Står på plass her for å få rett vinkel, men som dere ser er den rimelig rusten, så en ny der er på sin plass.

 

Mens jeg venter på pakke så blir nok morgendagen benyttet til å få inn deler av interiøret igjen. Da begynner det å ligne bil igjen. Men fortsatt mye arbeid igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puslespill må vel settes sammen i rett rekkefølge…. Som sagt hadde jeg planer om å få inn interiør i går, iallefall deler av det. 
 

Alt var klart for å få inn sitteputer og midtkonsoll bake, men…. Før midtkonsoll må rygg på begge sider inn først.  Og dette kan ikke monteres før støtdempere er på plass.

så da ble det kort runde i garasjen, fikk tatt frem støvsuger og fille, og støvsugd biter inne.

Positive er at pakken kom idag, ligger klar  å venter på posten, mens jeg sitter på flyet sørøstover igjen…

men da vet jeg hva som må skje neste uke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Puslespill må vel settes sammen i rett rekkefølge…. Som sagt hadde jeg planer om å få inn interiør i går, iallefall deler av det. 
 

Alt var klart for å få inn sitteputer og midtkonsoll bake, men…. Før midtkonsoll må rygg på begge sider inn først.  Og dette kan ikke monteres før støtdempere er på plass.

så da ble det kort runde i garasjen, fikk tatt frem støvsuger og fille, og støvsugd biter inne.

Positive er at pakken kom idag, ligger klar  å venter på posten, mens jeg sitter på flyet sørøstover igjen…

men da vet jeg hva som må skje neste uke :) 

Skal si det skjer ting her nå ja Morten .😊

Men er det ikke morro og å se det rykkes fremover ?

Dette blir ei staselig vogn .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gøy å komme fremover nå. Følt på stillstand litt vel lenge nå.

Må innrømme at jeg går med litt små angst/utrygghet når det kommer til motor osv. fikk aldri starta denne, så må stole på at det ikke har skjedd noe alvorlig de årene den har stått på bukk. Her har vi jo alt fra kjølevannslekasjer, oljelekkasjer ol.l.  Rimelig trangt å skru der framme så håper jeg sliper slike ting. Men får ta et steg av gangen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk god info om bil og motor.

Bilen ble kjørt inn i garasjen 6 mnd etter siste EU godkjenning. Da hadde oljelekkasje på bunnpanne pakningen blitt fiksa. Elles var det ikke noe å utsette. Så sett herfra skal alt være OK.

Men har stått noen år så er alltid spennende. Og jeg fikk aldri sett den i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mortenej skrev:

Fikk god info om bil og motor.

Bilen ble kjørt inn i garasjen 6 mnd etter siste EU godkjenning. Da hadde oljelekkasje på bunnpanne pakningen blitt fiksa. Elles var det ikke noe å utsette. Så sett herfra skal alt være OK.

Men har stått noen år så er alltid spennende. Og jeg fikk aldri sett den i live.

Ahh høres bra ut 👍 Et godt tips som du kanskje vet om fra før; men sørg for å ta av reléet til bensinpumpa før oppstart og kinn på starteren til du ser oljelampa slukker. Kan kanskje være lurt å spraye litt olje over kammene også dersom det er mulig å komme inn med en slange via oljepåfyllinga ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/15/2024 at 1:36 PM, Bimmerlorris said:

Ahh høres bra ut 👍 Et godt tips som du kanskje vet om fra før; men sørg for å ta av reléet til bensinpumpa før oppstart og kinn på starteren til du ser oljelampa slukker. Kan kanskje være lurt å spraye litt olje over kammene også dersom det er mulig å komme inn med en slange via oljepåfyllinga ?

Flott tips! Blir nok å plukke ut tolv hissigproppen og fylle med olje, el.l rett i sylinderne før jeg drar den rundt manuelt :) hadde nok ikke vært feil å komt til kammene heller, men da må nok dekselet av. Gidt mulig det skjer, så får jeg sjekka banjobvoltene også. Litt uklart hva jeg lander på når maskinisten skal strammes opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...