rollo Skrevet Oktober 8, 2018 Share Skrevet Oktober 8, 2018 Kjøret hjem fra jobb i dag og pluteslig begynte bilen å gå som en dass, virket som motoren var på vei ut av motorromet/ristet. kan dette være dyser som har tatt kvelden? Fant en video på Youtube med noe lingnende oppførsel på motoren som jeg har. Noen som vet? Gjelder E39 530DAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 8, 2018 Share Skrevet Oktober 8, 2018 Hvis du kobler til diagnose med livedata så ser du med en gang om ei dyse ikke henger med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollo Skrevet Oktober 8, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2018 Har Icarsoft, men får ikke opp noe feilkode..finner heller ikke dysene (bankene).. Legger ved en video av gangen på motoren.. bmw_motor.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 8, 2018 Share Skrevet Oktober 8, 2018 Hvis du tar av dekselet over luftfilteret så kan du koble fra strømpluggen på ei og ei dyse mens motor går, har du da en hvor det ikke endrer seg så er den allerede død og du kan feilsøke videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollo Skrevet Oktober 8, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2018 Da skal jeg sjekke dette i morgen. Om det ikke endrer seg på en av dem etter kabel er tatt bort, da er det feil på denne mener du? Finnes det noe spes.verktøy til å ta opp disse dysene? Se sitter vel godt har jeg hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Oktober 9, 2018 Share Skrevet Oktober 9, 2018 SwirlFlaps - har du blendet de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollo Skrevet Oktober 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2018 SwirlFlaps er ikke blendet etter det jeg vet, EGR ventilen er byttet ut med FAKE EGR ventil etter hva jeg ser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Oktober 9, 2018 Share Skrevet Oktober 9, 2018 Ok, jeg hadde problem med noe lignenede det du beskriver som gikk over av seg selv !?! en stund senere var det full stopp og 1 syinder ødelagt. I følge verkstedet var det 2 swirlflaps som var borte fra innsuget og årsak til ras på 1 sylinder. Det er ikke sikkert men det du beskriver linger jo veldig på det jeg opplevde først, så jeg ville sjekket SwirlFlaps om det er på plass, blendet eller om en eller fler er borte. For sannsynligvis ble det ikke katastrofal skade av den første som løsnet, men når den andre løsnet så ble det motorhavari - sannsynlig scenario i følge verksted. Kjøpte brukt motor fra DK (ferdig blendet swirlflaps) og kom vel på drøyt 40k med motor og jobb. Håper for din del at det ikke er swirlflaps, med de har ikke et godt rykte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollo Skrevet Oktober 10, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2018 Er dette ett bra verktøy til å ta opp dysene med? Eller kreves det mer? Har forstått at de kan sitte veldig godt fast. Tips om lettest måte å få dem opp på mottas med takk! https://www.ebay.com/itm/Sealey-VS2075-Diesel-Injector-Puller-Remover-Set-BMW-M47-M57-Engines/132389372339?epid=14018808655&hash=item1ed30581b3:g:RMUAAOSw30tZsT2P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morbus Skrevet Oktober 13, 2018 Share Skrevet Oktober 13, 2018 Går ann å prøve først uten verktøy.. Fikk opp mine uten problem. (M57) på e90. Løsne skruene, vri de litt frem og tilbake (rotere de, ikke bende) Så løsnet de og kunne dras opp med håndmakt. Men har sett videoer der de røsker omtrent ut hele motoren når de banker ut dysene. Jeg forfølger samme problem på min bil. Har funnet ut at dyse #3 ikke gir noen forskjell når jeg napper ut ledningen til den. Er det bare å bytte den ut da, eller kan det fortsatt være noen annen feil i tillegg? (Kompresjon, elektrisk etc..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 13, 2018 Share Skrevet Oktober 13, 2018 Det kan være ledningsbrudd eller utgangen på DDE. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollo Skrevet Oktober 14, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2018 13 timer siden, Otis skrev: Det kan være ledningsbrudd eller utgangen på DDE. Om det er ledningsbrudd, er det koblinger på disse, eller må man bytte ut hele ledningsettet? Og hva er DDE? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollo Skrevet Oktober 14, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2018 14 timer siden, Morbus skrev: Går ann å prøve først uten verktøy.. Fikk opp mine uten problem. (M57) på e90. Løsne skruene, vri de litt frem og tilbake (rotere de, ikke bende) Så løsnet de og kunne dras opp med håndmakt. Men har sett videoer der de røsker omtrent ut hele motoren når de banker ut dysene. Jeg forfølger samme problem på min bil. Har funnet ut at dyse #3 ikke gir noen forskjell når jeg napper ut ledningen til den. Er det bare å bytte den ut da, eller kan det fortsatt være noen annen feil i tillegg? (Kompresjon, elektrisk etc..) Joda, jeg har også sett videoer som de nesten røsker ut motoren for å få dem ut.. Er på jobb så jeg har ikke fått sjansen til å prove å få dem ut enda, og eller sjekket for indre lekkasje enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 14, 2018 Share Skrevet Oktober 14, 2018 Jeg hadde alle mine 6 dyser ute flere ganger uten noe problem. Jeg brukte et stort flatt skrujern som jeg satte under der hvor dyserøret skrus på, jeg brukte et solid trestykke som mothold til skrujernet fordi det er mye plast rundt dysene som ikke tåler noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollo Skrevet Oktober 14, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2018 32 minutter siden, Hpi skrev: Jeg hadde alle mine 6 dyser ute flere ganger uten noe problem. Jeg brukte et stort flatt skrujern som jeg satte under der hvor dyserøret skrus på, jeg brukte et solid trestykke som mothold til skrujernet fordi det er mye plast rundt dysene som ikke tåler noe særlig. Skal prøve dette Jeg regner med at det kan være dysene..de har gått 320K uten feilslag, så da er de vel på overtid regner jeg med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå