Helge Hansen Skrevet November 4, 2018 Share Skrevet November 4, 2018 Hei. Sliter litt med lading bak på batteri. 2008 520d. Har hatt problemer med utlading av batteri en stund og byttet til nytt batteri for 1- 2 mnd siden uten att det ble noe forandring. Får nå opp batterisymbol og til tider feil på antiskrens og kirkasse, så batteriet får vel ikke lading og tømmes under kjøring.fuker greit en stund når jeg lader opp batteriet. Byttet dynamo i dag for å utelukke den, men var bomskudd det også. Har veldig lav ladespenning på batteriet men normalt til litt høyt i motorrom, dynamo ble byttet pga ladespenning på 15v - 16v på det høyeste. Har vert opp med og pusset kobblingspunkt i motorrom og bagasjerom, tenkte kansje dårlig kontakt, men ingen forandring. Har en mistanke om batterikabel mellom motorrom og bagasjerom som er problemet, eventuelt noe kødd med batteriterminal. Noen hær som har hatt samme problem og eventuelt har noen tips. Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 4, 2018 Share Skrevet November 4, 2018 Ibs er en gjenganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet November 4, 2018 Share Skrevet November 4, 2018 Du har kodet det nye batteriet? Gjennomføringen på kabelen i bagasjerommet er også en gjenganger, Men vil tror du heller hadde merket det på start en lading. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Hansen Skrevet November 4, 2018 Forfatter Share Skrevet November 4, 2018 Kan jeg få lavere ladespenning på batteri en ut fra dynamo/ladepunkt ved feil på ibs sensor ? Vet ikke helt hvordan den funker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet November 4, 2018 Share Skrevet November 4, 2018 1 minutt siden, Helge Hansen skrev: Kan jeg få lavere ladespenning på batteri en ut fra dynamo/ladepunkt ved feil på ibs sensor ? Vet ikke helt hvordan den funker. Hva er forskjellen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Hansen Skrevet November 4, 2018 Forfatter Share Skrevet November 4, 2018 Akkurat nå, kapteinh skrev: Du har kodet det nye batteriet? Gjennomføringen på kabelen i bagasjerommet er også en gjenganger, Men vil tror du heller hadde merket det på start en lading. Batteriet er kodet. Var opp med kobblingspunkt på gjennomføringen og pusset reint, tok av plastdekkselet og monterte direkte for å se om det ble noe bedre men det ble det ikke. Satte på plastdekkselet etterpå bare så det er sagt 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet November 4, 2018 Share Skrevet November 4, 2018 (endret) 1 minutt siden, Helge Hansen skrev: Batteriet er kodet. Var opp med kobblingspunkt på gjennomføringen og pusset reint, tok av plastdekkselet og monterte direkte for å se om det ble noe bedre men det ble det ikke. Satte på plastdekkselet etterpå bare så det er sagt 😜 Da ville jeg prøvd ibs som otis sier, bare å nappe ut den lille ledningen som går på minuspolen Endret November 4, 2018 av kapteinh Feilpost Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 4, 2018 Share Skrevet November 4, 2018 Ibs bestemmer ladespenning fra dynamo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Hansen Skrevet November 4, 2018 Forfatter Share Skrevet November 4, 2018 3 minutter siden, kapteinh skrev: Hva er forskjellen da? 2 - 3 volt forskjell fra motorrom og på batteri. Når bilen står og går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 4, 2018 Share Skrevet November 4, 2018 Ja, IBS er en gjenganger som nevnt. Ville aller først prøvd å koble den fra noen dager og se om ting blir bra igjen. IBSen lager mye elektronikk tøys om den er defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Hansen Skrevet November 4, 2018 Forfatter Share Skrevet November 4, 2018 4 minutter siden, kapteinh skrev: Da ville jeg prøvd ibs som otis sier, bare å nappe ut den lille ledningen som går på minuspolen Har prøvd det også men fortsatt lav lading på batteri og normal spenning ut fra dynamo. Vet ikke hva som er normal ladespenning ved måling direkte på batteri på bmw, men noe høyere en ca 12 v bør det vel være. Har hatt ca 14 volt på batteri men da målte jeg ca 16 volt ut fra dynamo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 4, 2018 Share Skrevet November 4, 2018 Jeg har som oftest 13,9-14,1v på min ved tomgang. Nå skal ikke turtall bety noe for ladespenning, såfremt børstene er OK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet November 4, 2018 Share Skrevet November 4, 2018 Se på det du skulle ha startet med ved feilsøking av elektronikk i bil, jordingen. Det vil si, sjekk den flettede jordingskabelen mellom motor og karosseri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Hansen Skrevet November 4, 2018 Forfatter Share Skrevet November 4, 2018 1 time siden, Otis skrev: Jeg har som oftest 13,9-14,1v på min ved tomgang. Nå skal ikke turtall bety noe for ladespenning, såfremt børstene er OK. Har du samme volt ut fra dynamo og på batteri ved tomgang ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helge Hansen Skrevet November 4, 2018 Forfatter Share Skrevet November 4, 2018 6 minutter siden, 540is skrev: Se på det du skulle ha startet med ved feilsøking av elektronikk i bil, jordingen. Det vil si, sjekk den flettede jordingskabelen mellom motor og karosseri. Prøvde med startkabel mellom karosseri og motor uten noe forandring på volt på batteri, volt måling på ladepunkt i motorrom er ok. Men får sjekke jordingskabelen om den er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå